Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa 1.2 1.6v (TUNING)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2012 om 12:28 #17858273
@*Jurgen* wrote:
voor 95 euro zetten ze m echt niet op de bank… Ik persoonlijk vind het een beetje wasted money als je een chip erin zet, koop dan voor iets meer wat scherpere nokkenassen (mits deze verkrijgbaar zijn voor deze motoren natuurlijk).
geloof dat dbilas bijna voor elke motor wel nokkenassen heeft
http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall:::7_2504_2700.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 maart 2012 om 12:32 #17858269@ jurgen ik neem aan van niet.. maar ik zou niet zo snel dat 95,- betalen voor een 8 pk erbij zonder enkele uitdraai.
Als het echt de 8 pk zou schelen is dat voor die 95 euro niet duur..
En niet iedereen heeft het budget om er een snellere nokkenas erin te laten zetten.
15 maart 2012 om 12:33 #17858270ik denk dat die bedoelt dat ze em voor 95 euro niet nog ff op de bank zetten..
15 maart 2012 om 12:38 #17858271srry Heb al geedit..
15 maart 2012 om 12:38 #17858272srry Heb al geedit..
15 maart 2012 om 12:45 #17858268Ik ga ook aankomende zaterdag vragen of er meer mogelijk is, voor een redelijke prijs. ben benieuwd er moet meer uit zien te krijgen
15 maart 2012 om 12:52 #17858267er is wel meer uit te krijgen.. vraag is alleen hoeveel je er voor over hebt:)
15 maart 2012 om 13:31 #17858265@chieltjuh wrote:
er is wel meer uit te krijgen.. vraag is alleen hoeveel je er voor over hebt:)
adviesen zijn welkom
15 maart 2012 om 16:33 #17858264Ik snap je keuzes niet zo Marcus? Waarom een 57i kit en alleen een einddemper?
Niet lullig bedoeld maar geinteresseerd!
15 maart 2012 om 17:32 #17858262@ blue astra
hij gaf zelf al aan een leek te zijn op dit gebied:)Zoals jurgen al zei: snellere nokkenas,?! heb verder geen idee wat dit je aan vermogen gaat leveren.
Mischien dat met een budget mensen hier wel een idee hebben wat je ervoor heb en hoeveel pk’s en nm dit gaat opleveren.15 maart 2012 om 19:31 #17858295@BlueAstraG wrote:
Ik snap je keuzes niet zo Marcus? Waarom een 57i kit en alleen een einddemper?
Niet lullig bedoeld maar geinteresseerd!
Nou, om eerlijk te zijn wou ik de corsa wat tunen dit zijn natuurlijk begin tuningen.
Maar ik begrijp dus wel hieruit dat ik vrij weinig met een luchtfilter en uitlaat kan winnen.
Wel heb ik gehoord dat je altijd zoiezo PK’s wint als je je middendemper en einddemper vervangt met een sportuitlaat.
En hetzelfde geldt voor een luchtfilter. adviezen zijn altijd welkom aangezien ik dan altijd kan informeren hoe of wat!15 maart 2012 om 19:32 #17858296@chieltjuh wrote:
@ blue astra
hij gaf zelf al aan een leek te zijn op dit gebied:)Zoals jurgen al zei: snellere nokkenas,?! heb verder geen idee wat dit je aan vermogen gaat leveren.
Mischien dat met een budget mensen hier wel een idee hebben wat je ervoor heb en hoeveel pk’s en nm dit gaat opleveren.Hoeveel PK kun je winnen met een snellere nokkenas? en wat is de eventuele prijs hiervan voor de Corsa C?. 1.2 16.v?
Ik wil natuurlijk dat ie wat rapper wordt en wat feller, maar adviezen kunnen al wonderen doen.15 maart 2012 om 19:59 #17858297Wat betreft de uitlaat:
Het mooiste is bijv. een uitlaatsysteem vanaf/inclusief het spruitstuk t/m de einddemper.
MAAR zowel spaghetti spruitstuk als een uitlaatsysteem zijn erg duur.
DUS een mooie optie zou bijv. een sport uitlaatsysteem vanaf de katalysator t/m einddemper zijn.Wat betreft het luchtfilter:
Er gaat in mijn mening niets boven een goede Cold Air Intake. Dit is een gesloten systeem met een conisch luchtfilter in de behuizing, die ervoor zorgt dat er alleen KOUDE lucht rechtstreeks aangezogen wordt. Meer koude lucht = meer prestaties.Om een voorbeeld te geven. Een openluchtfilter (ook al zit er een soort van hitteschild omheen) maakt wel veel herrie en dat is heel mooi MAAR zuigt ook warme lucht aan. Al zou je je aanzuigbuis recht naar het openluchtfilter toe leiden, dan NOG zuigt deze warme lucht aan vanaf je motor en onderkant motorkap e.d. waardoor je niet het maximale eruit haalt. Sterker nog, hoe warmer het onder de motorkap wordt, des te armer je auto gaat lopen.
15 maart 2012 om 20:11 #17858298@BlueAstraG wrote:
Wat betreft de uitlaat:
Het mooiste is bijv. een uitlaatsysteem vanaf/inclusief het spruitstuk t/m de einddemper.
MAAR zowel spaghetti spruitstuk als een uitlaatsysteem zijn erg duur.
DUS een mooie optie zou bijv. een sport uitlaatsysteem vanaf de katalysator t/m einddemper zijn.Wat betreft het luchtfilter:
Er gaat in mijn mening niets boven een goede Cold Air Intake. Dit is een gesloten systeem met een conisch luchtfilter in de behuizing, die ervoor zorgt dat er alleen KOUDE lucht rechtstreeks aangezogen wordt. Meer koude lucht = meer prestaties.Om een voorbeeld te geven. Een openluchtfilter (ook al zit er een soort van hitteschild omheen) maakt wel veel herrie en dat is heel mooi MAAR zuigt ook warme lucht aan. Al zou je je aanzuigbuis recht naar het openluchtfilter toe leiden, dan NOG zuigt deze warme lucht aan vanaf je motor en onderkant motorkap e.d. waardoor je niet het maximale eruit haalt. Sterker nog, hoe warmer het onder de motorkap wordt, des te armer je auto gaat lopen.
Ik was misschien van plan om de katalysator eruit te halen en er een sport kat eronder te zetten, alleen moet ik even kijken waar ik dat zou kunnen krijgen.
Maar ik ben meer opzoek naar PK winst.15 maart 2012 om 20:24 #17858299Een combinatie van een goed uitlaatsysteem, cold air intake en de juiste chiptuning gaan je de nodige pk’s en nm’s leveren. Nm’s staat voor newton meters, ook bekend als koppel. Koppel is belangrijker dan paardenkrachten.
Voorbeeld: Je kunt sneller zijn met 60pk en een perfect rendement aan koppel dan 75pk en een “slecht” rendement aan koppel.
Ik denk dat ze daar de uitspraak “Tja, je hebt werkpaarden en je hebt sierpaarden” op gebaseerd hebben :afro
15 maart 2012 om 20:27 #17858300@BlueAstraG wrote:
Een combinatie van een goed uitlaatsysteem, cold air intake en de juiste chiptuning
Toevoeging: deze combinatie is beschikbaar bij mijn performance-dealert, DataTuning.
15 maart 2012 om 20:32 #17858301Ik begrijp wat je bedoeld, alleen de chiptuning laat ik doen in oirschot een speciale opel tuner. Matthijsen techniqs.
Ik kan natuurlijk ook met hun overleggen wat er nog eventueel haalbaar is? want ik neem aan dat hun dat ook wel kunnen weten?
Ik had het al met ze overlegd het een en het ander door de telefoon en hun zeiden dat Chiptuning eigenlijk het enigste is wat ik zou kunnen veranderen,
Om ik denk dat ze me te dure kosten willen laten voorkomen het het eventuele tunen van de corsa.15 maart 2012 om 20:43 #17858302Alles kan kerel! Doe wat je verstand je ingeeft :thumb
Maar ik ben het niet met ze eens wat betreft “de enige optie”. Ook met “de te dure kosten” niet.
Snap je me?
15 maart 2012 om 20:45 #17858303@BlueAstraG wrote:
Alles kan kerel! Doe wat je verstand je ingeeft :thumb
Maar ik ben het niet met ze eens wat betreft “de enige optie”. Ook met “de te dure kosten” niet.
Snap je me?
Ik wil best zaken laten veranderen aan de Corsa kwa tuning,
Alleen weet ik niet precies wat ik eventueel zou kunnen vervangen en hoe dat kwa prijsklasse is.
Dat is toch wel een beetje een dillema, weet ik ongv hoe duur bepaalde tunings zijn dan kan ik makkelijk een beslissing nemen.
Ik begrijp je verder helemaal ik heb ook gehoord als je er bijv, een turbo in wilt dat je hele motorblok omgebouwd moet worden.
Of dat waar is weet ik verder niet.16 maart 2012 om 00:31 #17858304Die laatste optie is onbetaalbaar voor velen.
Wat je eventueel kunt doen, is je chiptuning bij Mathijssen doen. 95 euro is niet duur. Ik kan niet oordelen over de kwaliteit hiervan, dus doe ik hier geen uitspraak over.
Ik heb wel zeer goede ervaring met Datatuning. Deze heeft chiptuning extra + eco op maat voor jouw Corsa maar niet voor 95 euro helaas. Kwaliteit zit meestal een prijskaartje aan.Wanneer je wat geld hebt gespaard kun je hiervoor kiezen maar ook je eigen chiptuning keus aanvullen met bijv. een Pipercross Venom Cold Air Intake en een SuperSprint uitlaat van voor naar achter. Dit zijn keuzes die zeer zeker de moeite waard zijn. Dus ook voor jouw Corsa 1.2 16v. DataTuning levert deze opties ook.
Hoe dan ook, je moet doen wat JOU goed lijkt, ik kan alleen mijn ervaringen delen en mijn advies geven. De rest is aan jou.
Succes met je keuze(s) man!
Maar laat je niet gek maken dat het niet de moeite waard is om je Corsa te upgraden. Met de technologie van tegenwoordig is dit allang achterhaald en is er zat haalbaar. Al is het natuurlijk wel een feit dat je met bepaalde andere blokken er meer uit kunt halen.
16 maart 2012 om 07:05 #17858305Je corsa er uit doen voor een gsi is het laatste wat ik iemand zou aanraden, meeste zijn niet al te goed behandeld :vertag
Als je carosserie verder netjes is zou ik eerder aanraden er een ander blokje er in te hangen
Wel zou ik geen bakken met geld in die 1.2 16v stoppen omdat zoals door velen aangekaart je er niet echt grote vermogenswinsten op zal halen
Voor turbo ombouw hoef je niet per se alles om te bouwen qua binnenwerk van je motor
Maar ook dan is het nog duur zat en je zit zo aan de 1000 a 1500 euro, met 2e hands turbo
En dan zul je nog in je handjes mogen klappen als je de 150 pk haalt :DPersoonlijk zou ik alleen het in en uitlaattraject aanpakken en een chipje er in plaatsen, meer niet
Wil je meer vermogen zou ik toch eens kijken voor een x16xe
Dan zit je voor ongeveer 250 eurrie aan de 106 pk
Zonder turbo is er makkelijk 150pk uit te halen icm mantzel inlaat en spaghetti groep n uitlaat (zie avatar :wors )
Met turbo kun je zonder aanpassen tot ongeveer 200pk
Dit zul je uit de 1.2 nooit halen :DIk denk dat je het beste een afweging kunt maken tussen hoe ver wil je gaan qua vermogen en wat mag het kosten
16 maart 2012 om 08:48 #17858306Het is maar net hoe extreem je het wilt maken. Maar ik moet zeggen, goed verwoord en ook zeker noemenswaardige opties.
Ik persoonlijk ben alleen een beetje huiverig met “een ander blokkie” plaatsen. Van je eigen blok weet je zo ongeveer wat het is. Van een ander blokkie 2ehands weet je de staat niet zeker weten.
16 maart 2012 om 10:10 #17858307Gaat hier om een Corsa C he, volgens mij past daar niet zomaar de x16xe enz in.
16 maart 2012 om 16:38 #17858308Jongens laten we nu eerlijk zijn naar de TS toe, een 1.2 16v tunen voor meer vermogen is gewoon geld weggooien.
Je krijgt nooit de koppel en het vermogen wat je zoekt.
En doe je het wel, dan moet je nog weer gaan investeren in een beter onderstel en een remmen upgraden etc. etc..Hij kan dan beter opzoek gaan naar een GSi variant (en van deze eventueel de motor laten reviseren en tunen).
Een Z12XE heeft trouwens niet eens nokkenassen, maar 1 nokkenas.
Je kan met een andere nokkenas wel wat winnen, maar qua kosten is het niet te verantwoorden.
@BlueAstraG we weten nu wel de naam van jouw sponsor!!16 maart 2012 om 17:20 #17858309Je lijkt wel een wijf met dat gekat van je :ass
Trouwens.. Bij elke opmerking die je plaatst,. staat er een handtekening van jouw sponsor. Dus wie loopt er nou mee te koop? Precies.
En IK wordt niet gesponsord, ik ben een tevreden vaste klant.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Opel Corsa 1.2 1.6v (TUNING)’ is gesloten voor nieuwe reacties.