Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Commodore B – Senator 3.0I blok snelheidsmeter
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 juni 2020om 11:52 door HarmCommodoreB.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2020 om 20:21 #18374787
Hallo.
Ik heb in mijn opel Commodore B uit ’72 een motor van een Senator B ( C30LE ) met 4traps automaat + overdrive ingebouwd.
Nu heeft de computer van het blok een elektrisch signaal nodig voor de snelheid, en de teller op het dashboard is mechanisch. Weet iemand wat je hiervoor nodig hebt om werkend te krijgen? Heb ooit ergens een elektrische pulsgever met een ingang én uitgang gezien. Weet alleen niet meer waar…
Ook schakelt de auto van de 2 naar de 3 bij extreem lage toeren, van de 3 naar de 4 pas bij 3000 motortoeren. Wat is hier aan te doen?
Alvast bedankt! :happy02:
26 mei 2020 om 00:02 #18374795Begin eens te vertellen welke bak je hebt?
En je motor electronica heeft info nodig om te weten wat te doen wanneer ivm de schakel momenten kickdown enz.
Je kunt impuls gevers krijgen die een signaal maken voor je (vermoedelijk motronic) en ook nog een km teller aansluiting hebben deze schroef je op je bak en daarop schroef je de km teller kabel maar dan begint dat gekloot weer met achteras banden maat enz….
Gemakkelijkste optie na mijn idee is:
Juiste correcte kleur tandwiel nemen wat in je oude bak zat en dat in deze automaat bak zetten dan een impuls gever pakken met km teller aansluiting dan heb je de km teller weergave weer goed vervolgens zit je met een signaal wat je bak op rare moment laat schakelen en daar pak je signaal omvormer voor:
https://www.dakotadigital.com/pdf/SGI-5e.pdf5 juni 2020 om 16:00 #18375046Type van de bak is:
Aisin-Warner LTD
Model no. 90251
03-71LE
Mijn Kilometer teller is mechanisch, die werkt momenteel niet.
Heb nu een elektronische pulsgever aan de bak zitten en aangesloten op de computer van de auto.
Moet dus een soort T stuk hebben, zodat ik de tellerkabel naar het dashbord kan verlengen, en op het T stuk de elektrische opnemer zetten.
5 juni 2020 om 19:13 #18375057Nou moet ik ff heel goed ga nadenken ik heb namelijk hetzelfde gezeik gehad als jij min of meer in mijn Monza GSE daar zit dezelfde bak in maar dan met een digidash ik heb toen in die tijd 2x een impuls gever op elkaar geschroeft 1x 6 impuls voor de het daschbord en 1x 8 impuls voor de injectie/bak computer,mijn km teller gaf namelijk teveel aan.
Wil je de bak optimaal aan het schakelen krijgen moet je volgens mij een 8 impuls gever nemen en deze op de bak schroeven maar dan heb je weer een ander probleem deze bestaan niet als ik het goed heb met een km kabel aansluiting.
Een T-stuk zou een oplossing zijn als je der 1 kunt vinden,andere oplossing is nogmaals dit:
Optie 3 zou zijn een snelheids meter van een Opel Rekord E2 nemen met tellers tot de 220km en deze Commodore snelheidsmeter vervangen dwz alleen het gedeelte achter de meter plaat,je krijgt dan een impuls gever in de meter ingebouwd deze hebben een G aansluiting achter op je snelheids meter dat is dan een ingebouwde impuls gever deze geeft dan een signaal af wat je weer kunt omvormen met zoiets:
https://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=126/mode=prod/prd126.htmOptie 4 zou zijn als mogelijk een 6 impuls gever nemen met kabel aansluiting en vervolgens daar het binnenwerk van de 8 impuls gever in bouwen zodat je zelf een 8 impuls gever met kabel maakt.
8 juni 2020 om 11:52 #18375139Ga er even mee aan de gang, bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.