Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 21:14 #17470772
ziet er weer gaaf uit melvin, dat word een bult in de motorkap maken:cry doe de groetjes aan je vader:cool:
6 februari 2010 om 21:50 #17470773ja, helaas wel. ben ik ook niet blij mee. maar misschien dat ik er een hele platte luchtfilter op doe.
en misschien ook wel een gat maken voor een luchthapper…
7 februari 2010 om 10:29 #17470774AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik zou een andere oplossing zoeken voor t filter
zou de kap liefst onveranderd latenmotor kan niet meer zakken denk ik he????
heb ooit al eens bij n auto
de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatstdit weer met n verlaging opgevangen
dat gaf net voldoende ruimte voor de motorenigste nadeel is dat je veerweg iets korter wordt
maar daarvoor kun je weer wat stugger veren en demper plaatsenwas veel werk voor n 1 / 1,5 cm ruimte;)
7 februari 2010 om 10:35 #17470775ziet er gaaf uit.
bult van een ascona dieselkap geen oplossing?
misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.
7 februari 2010 om 12:04 #17470776AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door carlover
ziet er gaaf uit.bult van een ascona dieselkap geen oplossing?
misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.
he wat ligt daar op de spatbordrand van die andere ascona
lever die es ff snel bij mij in
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerrypersoonlijk zou ik dan nog liever t bultje van een rekord diesel nemen
maar liever kap origineel laten;)7 februari 2010 om 12:13 #17470777met een luchtfilter die over de carb heen gaat en een laag filter kan het goed.
het past bij mij ook!
ik heb wel een kleine aanpassing aan de binnenkant van de motorkap:hmmz7 februari 2010 om 12:26 #17470778origineel gepost door louwe 16 klepper
heb ooit al eens bij n auto
de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatstdit weer met n verlaging opgevangen
dat gaf net voldoende ruimte voor de motorDit doen ze bij de BMW E30 met een v8 ombouw ook. Komt er een alu vulstuk tussen de vooras en carrosserie te liggen. hierdoor komt de motor dan automatisch lager te liggen in de motorruimte. geloof dat ze iets van 20mm er tussen stoppen.
Motorkap origineel laten is wel het mooiste….:wub
7 februari 2010 om 12:42 #17470779die met de diesel kap van de ascona b was ook mijn idee. maar dat gaat niet, omdat hij de ruimte voorin nodig heeft en niet achter.
de kap origineel laten gaat niet meer, omdat ik deze luchtfilter erop wil houden en niet een ronde die over de carb. heen valt. dan is het ‘agressieve’ voor mij weg. maar ik heb wel een idee’tje over de motorkap… en dan blijft hij ook een soort van origineel.
ophogen is ook een goed idee, maar dan doe ik net zo graag een scoop op de motorkap.
7 februari 2010 om 13:06 #17470780origineel gepost door louwe 16 klepper
ik zou een andere oplossing zoeken voor t filter
zou de kap liefst onveranderd latenmotor kan niet meer zakken denk ik he????
heb ooit al eens bij n auto
de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatstdit weer met n verlaging opgevangen
dat gaf net voldoende ruimte voor de motorPersoonlijk lijkt mij dit ook de mooiste oplossing :vertag
-offtopic Heb je die windsplitters nu nog niet, damn :cry
enigste nadeel is dat je veerweg iets korter wordt
maar daarvoor kun je weer wat stugger veren en demper plaatsenwas veel werk voor n 1 / 1,5 cm ruimte;)
7 februari 2010 om 13:12 #17470781nee, dat is geen optie. wel een mooie optie. maar dat gaat niet. want ik zit dan overal mee. zoals de headers die dan weer niet passen.
7 februari 2010 om 13:19 #17470782AnoniemLid sinds:
1 January 1970waarom zouden die dan niet meer passen???
je krijgt allen maar iets meer ruimte;)7 februari 2010 om 13:23 #17470783origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door carlover
ziet er gaaf uit.bult van een ascona dieselkap geen oplossing?
misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.
he wat ligt daar op de spatbordrand van die andere ascona
lever die es ff snel bij mij in
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerrypersoonlijk zou ik dan nog liever t bultje van een rekord diesel nemen
maar liever kap origineel laten;)die kan jij niet betalen louwe, zijn originele van marco z’n 400.
en wat betreft die motorkap, gewoon een mooi gaatje in die kap zagen om t filter heen, STOER :thumbup
7 februari 2010 om 13:28 #17470784AnoniemLid sinds:
1 January 1970niet kunne betalen is n groot woord
die van marco had ik van hem mogen lenen om een mal overheen te proberen maken
maar dat aanbod heb ik afgeslagen
risico dat ik met m,n onervarenheid wat betreft polyhesteren
zo,n splitter zou beschadigen was mij te groot:o:oach mocht ik ze echt nodig zijn omdat de auto voor de rest klaar is
koop ik wel zo,n setje van de duitse 400 clubtot die tijd :
leez m,n onderschrift:P:P7 februari 2010 om 18:05 #17470785kun je het filter zelf niet aanpassen? de onderste grondplaat bijvoorbeeld, dat je het filterelement daar dieper in laat vallen zegmaar?
7 februari 2010 om 19:41 #17470786zoiets bedoel ik
7 februari 2010 om 20:16 #17470787@Bettus,
Met een andere luchtfilter gaat dit waarschijlijk wel passen.Trouwens hele dikke ’69 Road Runner :thumbup
Was for sale op MP begreep ik.ST1 V8.
7 februari 2010 om 20:30 #17470788ziet er mooi uit hoor sik. maar dan doe ik er eerder zoeits op:thumbup:
http://home.hiwaay.net/~sbuc/stalkerv6/scoop-6.jpgeen andere luchtfilter gaat zeker passen. zo eentje als haico der heeft, dat is een ronder. hoef je alleen wat het frame van de motorkap aan te passen. maar deze luchtfilter valt over de carb heen, en dan is voor mij het ‘agressieve weg’. en ja, ik ben kieskeurig:D
8 februari 2010 om 07:48 #17470789mja agresieve is wel mooi ,maar zou me ook nog maar paar keer bedenken dat ik zoiets op de motor kap zette
liet hem ook liever origineel ,mooi wolf in schaapskleertjes
verder toppie :thumbup
8 februari 2010 om 08:55 #17470790Deze oplossing word wel vaker gebruikt voor lage motorkappen en hoge spruitstukken.
8 februari 2010 om 09:53 #17470791Zou niet direct voor een scoop kiezen..
Veel leuker als mede-wegmisbruikers het niet direct door hebben dat er een dikke v8 onder de kap ligt. king:
De oplossing die max aandraagt zou mijn voorkeur hebben ;)
Succes met je project! Hopelijk krijgen we snel bewegende beelden te zien!:thumbup
8 februari 2010 om 16:10 #17470792AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
ziet er mooi uit hoor sik. maar dan doe ik er eerder zoeits op:thumbup:
http://home.hiwaay.net/~sbuc/stalkerv6/scoop-6.jpgeen andere luchtfilter gaat zeker passen. zo eentje als haico der heeft, dat is een ronder. hoef je alleen wat het frame van de motorkap aan te passen. maar deze luchtfilter valt over de carb heen, en dan is voor mij het ‘agressieve weg’. en ja, ik ben kieskeurig:D
he bettus
ff mijn mening
dus hoef je je niets van aan te trekken;)maar ik vind je was heeel goed bezig met deze commodore:wors
mooie kleur combi
mooie velgen
super motorenkel nu zo,n scoop door je kap laten steken????
zonde zonde zondeik vind het afbreuk doen aan deze auto
een gat in je kap maken is natuurlijk ook n beetje“de weg van de minste weerstand kiezen:o”
zoals gezegd t is jou wagen en jou ideen maar ik zou t echt zonde vinden;)
ontkom je er echt niet aan
dan zou ik een bult in deze kap maken
en dan de lijnen behouden
dus gewoon van t zelfde plaatwerk
een verhoging maken en dan die zijkanten netjes afwerkenbeetje als deze
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4
maar dan niet zo extreem hoog natuurlijk;)
8 februari 2010 om 16:29 #17470793louwe, ik snap je helemaal.
en een beetje kritiek is helemaal niet erg. ik vind de mening in dit geval van andere ook wel belangrijk. aangezien ik een paar opties heb. ik denk dat de kap iets opgehoogd gaat worden, maar wel van een andere originele kap.
komt allemaal goed…ik ga me nu eerst ff richten op andere belangrijkere dingen. en net wat je zegt, de lijnen behouden. (was in eerste instantie al men idee):thumbup en ik denk dat ik dit ook gaa doen.
8 februari 2010 om 16:30 #17470794helemaal mee eens, een kap op een opel hoort gewoon dicht te zijn:P, zonder grote gaten voor het filter
8 februari 2010 om 18:27 #17470795:wors
Lof, respect, waardering, echt super super super werk!Een geweldige commo!
En een prachtig blok!Keep it up!
Gr. Willempie
8 februari 2010 om 18:31 #17470796AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
louwe, ik snap je helemaal.en een beetje kritiek is helemaal niet erg. ik vind de mening in dit geval van andere ook wel belangrijk. aangezien ik een paar opties heb. ik denk dat de kap iets opgehoogd gaat worden, maar wel van een andere originele kap.
komt allemaal goed…ik ga me nu eerst ff richten op andere belangrijkere dingen. en net wat je zegt, de lijnen behouden. (was in eerste instantie al men idee):thumbup en ik denk dat ik dit ook gaa doen.
blij dat je de goed bedoeling van m,n post inziet:thumbup:thumbup
suc 6 en we gaan het wel zien hiero:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.