Opel combo, 1.7 dieseltje

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Opel combo, 1.7 dieseltje

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Becky87

Ik heb een opel combo uit 1997.
      helaas heb ik pas te horen gekregen dat de koppakking lek is.

daarbij is de uitlaat stuk (volledig aan vervanging toe). Weet niet of dat makkelijk zelf te vervangen is? brug kan ik wel huren.
      plus de koelvloeistof is zo donker als sterke thee? heb ik wel al laten doorspoelen maar toch werd de motor weer best warm.
      Welke motor er precies in zit weet ik niet. Gewoon de standaard in elk geval.
      hopelijk kan iemand me helpen :)

opelkadetje
      Deelnemer

is je hele uitlaat stuk? of alleen een stukje? kan me haast niet voorstellen dat je hele uitlaat van voor naar achter verrot is in 1 x…

je koppakking.. zit er ook smurrie in je koelvloeistof.. dikke drab, hoe ziet de binnenkant van je dop van je resevoir eruit? vaak geeft het bij een lekke kop een zooi troep in het resevoir, en een soort van mayonaise achtige smurrie te zien in je dop.

wie heeft geconstateerd dat je kop lek is dan? en wat zijn je klachten die je had… waardoor je naar de betreffende persoon bent gegaan die het geconstateerd heeft??

Becky87

overal zitten roestplekken en volgends de man in de garage zitten overal lekken… al klinkt het niet zo enorm als een sportuitlaat zoals mijn vorige opel…

dat zou ik moeten nakijken met de dop… ik weet alleen dat hij een beetje koelvloeistof eruit haalde en aan me liet zien.
          verder had ie alles doorgespoeld…

dat de koppakking lek is, wist ik niet. ik ben naar de garage gegaan omdat mijn motor heet werd, waardoor het metertje in het rode kwam.
          toen is mij verteld dat de koppakking lek is, doordat er enorme druk in het expansievat zit, en er water uitspoot als hij hem open deed? maar ik rook geen verbrandde olie zoals bij een andere auto die dat helaas ook had.

opelkadetje
          Deelnemer

als je motor een warmloper heeft gehad kan het zijn dat de kop kapot is ja…. en druk in je resevoir kan met deze combinatie ook duiden op lekke kop.

sportuitlaat idee komt omdat het een diesel is, die maakt minder geluid dan een benzine auto.
            dus mocht ie ergens lek zijn dan zal je met benzine motor wat meer geluid hebben.

Becky87

wat ik meer bedoelde was, dat de diesel gewoon vrij normaal klinkt, behalve een sputterend geluid.
              maar ik snap hem ja :)
              ik heb zelf ook even onder de auto gekeken en schrok ook wel een beetje van alle grote roestplekken.

hopelijk kan iemand hier in de buurt misschien de koppakking voor me maken…

wim-v6
              Deelnemer

Koppakking stuk:

– Verlies je koelvloeistof?
                – heb je (veel) druk in het koelvloeistof vaatje bij open draaien dop?
                – witte damp bij draaiende motor uit de uitlaat?

Radiateuren gaan vaak verstopt zitten bij deze Combo’s (japanse radiateur, kleine kanalen), hierdoor willen ze wel te warm worden, zeker als de koelvloeistof weinig vervangen is (donkere thee is eerder oude vloeistof dan koppakking lek).

Willem

Becky87

ik zal van de week even kijken hoe het met de koelvloeistof is, hij staat momenteel namelijk bij mijn vriend op de zaak *heeft nu tijdelijk bus van zijn baas mee*
                  witte damp heb ik eigenlijk niet gezien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.