opel combo 1.4 i benzine stottert en lijkt in te houden.

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) opel combo 1.4 i benzine stottert en lijkt in te houden.

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    etiennecombo

beste mensen,

ik zit met het volgende probleem.
      mijn opel combo uit 1997 (bijna gelijk aan de corsa B) stottert zo af en toe en houd ook in als je het gas intrapt.
      ik heb de auto al uit laten lezen en er mankeerd niks aan volgens de computer.
      de koude start sensor, de bougie kabels, de bougies, het zwarte blok dat voor de ontsteking zorgt en waar de kabels in gaan heb ik vernieuwd, en ook heb ik de uitlaat van voor tot achter nagekeken en zelfs de kat leeg gehaald en de einddemper vernieuwd zodat er geen verstoppingen kunnen zijn.

het probleem blijft bestaan en nu de winter er aan komt wil ik het autotje wel goed lopend hebben.

de bougies zijn wel wit uitgeslagen, na mijn weten horen deze netjes koffie bruin te zien.

heeft iemand een idee want ik weet geen er geen eind meer aan.

alvast bedankt.
      Etienne

wim-v6
      Deelnemer

Witte bougies kan wel voorkomen, zeker als de motor vaker hard moet werken (dat is de reden dat bij mijn Combo de 1.4 motor heeft plaatsgemaakt voor een 1.6 16V motor…

Ik vermoed dat de injector kapot is…

deze zit boven in het gasklep huis, en er zijn er 1000den van te vinden op de sloop (let op passen goed in je jaszak… haha..)

Je kan ze van Alle Singlepoint Opel motoren gebruiken, van 1.2 tot 1.8.

Willem

etiennecombo

hallo willem

hardstikke bedankt voor je reactie.
          ik zit zelf ook veel te denken aan wat het kan zijn. gistere heb ik een dichte pakking tussen de egr sensor gedaan. vanochtend reed hij als een speer, en dacht ik dat het probleem was opgelost. vanmiddag wou ik naar huis en het inhouden was weer begonnen, hij komt wel op toeren maar heeeeeel langzaam.
          dus het is af en toe.

morgen gaan ik gelijk kijken voor een andere injector.

zou het ook de sensor in het uitlaat spruitstuk kunnen zijn? als ik uhm kan vinden neem ik die ook mee bij de sloop vandaan.

mocht u nog iets te binnen schieten hoor ik het graag, want ik weet er geen end meer aan met deze auto.

met vriendelijke groet,
          Etienne Schoone

wim-v6
          Deelnemer

Alleen als de motor op bedrijfstemepratuur is zal de Lambda sensor (in de uitlaat) werken.

als ie het dus ook in niet bedrijfswarme toestand doet kan het deze ook niet zijn.

Willem

etiennecombo

ow dan is het een grote kans dat het deze sensor is, volgens mij heeft hij het alleen als hij op temperatuur is.
              ik zal hier is wat meer op letten.

vandaag was ik bij de sloop en er staan een hoop corsa Btjes, maar allemaal met een injectie rail helaas.
              de lambda sensor haal ik ook de volgende keer van een sloper af. om even te proberen.

alvast bedankt willem.
              groeten etienne

wim-v6
              Deelnemer

lambda van een Corsa met Multipoint injectie kan je ook pakken.

Injector kan je pakken van de volgende Opels:

Corsa-A: C12NZ C14NZ C16NZ
                Corsa-B: C12NZ X12SZ C14NZ X14SZ
                Kadett-E: C14NZ C16NZ C18NZ
                Astra-F: C14NZ X14NZ X14NZ2 C16NZ X16SZ X16SZR C18NZ
                Astra-G: X16SZR
                Vectra-A: C14NZ(B) C16NZ X16SZ C18NZ
                Vectra-B: X16SZR

Willem

etiennecombo

oke dat zijn er een heleboel, dan kan ik niet mis grijpen.
                  volgend weekend ga ik naar de sloop en haal ik injector en verschillende sensors er af.

op het blok waar de injector in zit(gasklep huis) daar zit een zwarte sensor met een stift er in. aan de kant van de cilinders. wat heeft die sensor voor functie?? deze gaat zwaar in en uit.

etienne

wim-v6
                  Deelnemer

Die moet je niet met de hand eruit trekken of duwen, dan is ie van slag, zit met een wormwieltje, en dan trek je m over zijn tanden….

Dat is de stationair regelaar..

Willem

etiennecombo

oke, hij loopt nog goed sationair dus de schade valt mee.

zit er ook iets van een shook op? want het stotteren is weg, maar het is me opgevallen dat wanneer ik de auto start en ik rij, dat deze het heel goed doet. waneer ik dan de auto uitzet en ff koffie ga drinken, en ik later de auto start en dan weer ga rijden dat deze dan inhoud. bevolgende dag is het weer weg totdat je de auto weer start en naar je werk rijd. dan als je klaar bent weer naar huis gaat en hij dan weer inhoud.

wim-v6
                      Deelnemer

Toch een sensorstoring ergens…

of een kapotte injector…

Choke, is iets van Vroegâh, die hebben we niet meer, sinds de carurateur uit het straatbeeld is verdwenen…

Willem

etiennecombo

haha ja klinkt ook logies. geen carberateur dus geen choke meer.
                          ik ga bij de sloop wat sensors en een injector halen. dan kan ik gewoon is wat proberen.

etiennecombo

heb ondertussen de injector vervangen maar geen verschil. ik snap er niks meer van. iemand nog een ideetje??

wim-v6
                            Deelnemer

Temp sensor al gewisseld, Drukregelaar van de injector al eens gewisseld.

Willem

wim-v6
                              Deelnemer

Bij the way, veel harder dan 90 in 4 bij flinke tegenwind haalde de mijne ook met moeite met de 1.4 in het vooronder.

Willem

etiennecombo

@wim-v6 wrote:

Bij the way, veel harder dan 90 in 4 bij flinke tegenwind haalde de mijne ook met moeite met de 1.4 in het vooronder.

Willem

oke gewoon slappe motortjes dus???
                                  binnen kort maar is kijken wat hij voor de apk doet.

wim-v6
                                  Deelnemer

Mijne kwam er WEER!!! zonder kleerscheuren doorheen…

en inderdaad, die 1.4tjes is niet heel veel, zeker niet voor zo’n windvanger, er zit niet voor niks zo’n kort versnellingsbakje achter.

en met tegenwind geeft ze ook het gevoel in te houden, maar dan is het de wind!!

Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.