Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Opel combo 1.4 96
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2012 om 07:01 #18007103
Anoniem
– Cruise Control uit een Opel Omega
Is dit een grote klus ? Klinkt wel goed eigenlijk, en ik ben niet vies van een beetje solderen / schroeven enzo, maar het moet niet té complex worden…
@wim-v6 wrote:
– Regelbare interval ruitenwissers uit een Opel Omega
Daar heb ik eens een how-to voor gezien, van welke Omega moet je dan de onderdelen hebben ? Van de Omega B toch ?
@wim-v6 wrote:
– Leeslampjes uit een Vectra-B (Voledig voorbekabeld in mijn Combo
Is dit het lampje in het dak ? (zeg maar boven de versnellingspook) en hoe ziet dat er bij jou nu uit ?
19 april 2012 om 07:18 #18007104Regelbare interval kan je veel makkelijker doen.
Prik gewoon een nummer 99 relais van een VW Golf in je Opel.
Die kan je instellen met de bestaande pook. keertje wissen zonder de wisser aan te zetten, en dan de wisser aan zetten. De tijd tussen duwtje en aan zetten wordt je intervaltijd.19 april 2012 om 07:26 #18007105Anoniem
1 January 1970Ja maar, ja maar, dat is niet OEM :wub :P
Verder lijkt me zo’n draaiwieltje wel ‘makkelijker’ in gebruik :)
19 april 2012 om 10:33 #18007106Moet je alleen wel even de hendel zonder boordcomputer zien te vinden, daar heb ik er nog maar 2 van gezien tijdens al mijn sloopritjes! Vind het wel fijn in gebruik zo’n wieltje dus daar zou ik voor gaan inderdaad.
19 april 2012 om 17:22 #18007107heeft niemand een idee wat de K= waarde mag afwijken van de huidige naar de ”nieuwe” km teller ?
19 april 2012 om 21:16 #18007108@ Wilco:
Ja ik heb een iets hogere K-waarde gekozen, omdat de teller dan zuiverder word.
Ik heb nog wel het een en ander veranderd aan de Combo hoor:
Dubbele achterlichten en Remlichten bijvoorbeeld:
achterlicht:
Remlicht:
Mistachterlicht:
en Ijverig met tellerlampjes geweest:
wat andere voorremmerij erop:
Voorruitje met Zonneband erin:
@ Carpento:
– Oinbouwen Cruise in Corsa-B is een how To van
– Leeslampje in de combo:
Kadett-GSi lampje:
Wilem
20 april 2012 om 06:34 #18007109Anoniem
– Leeslampje in de combo:
Kadett-GSi lampje:Dat ziet er al een stuk beter uit dan de standaard, maar ik gok dat je daarvoor dan wel een paar draadjes extra moet trekken ? Normaliter zit daar maar één 12V-draad, en die is geschakeld (knop binnenverlichting / sensor deur). Lijkt me dat je voor de leeslampjes een constante 12V erbij legt ?
Owja, en is dit nu uit een Vectra B, of uit een Kadett (E?) GSI ? :P
20 april 2012 om 08:24 #18007110Omega-B heeft richtbare leeslampjes, vectra-b volgens mij ook. Dit zijn leeslampjes uit oudere luxere modellen :)
Je hebt in principe alleen een contact-stroom draad extra nodig, omdat de leeslampjes op contact alleen horen te werken.
20 april 2012 om 22:13 #18007111Dit lampje komt uit de Kadett-GSi / Vectra-A / Senator / Record D etc etc.
Die van mijn vectra-B is vrijwel gelijk (Compleet plexiglas dus) maar dan glad met smoke kleurtje), zo ook die nu in de combo zit.
het lampje werkt net even anders als Carpento omschrijft, namelijk:
+ 12V zit CONSTANT op het lampje.
– word geschakeld door lichtschakelaar of Deur kontakt.bij mij lagen deze draden er al om m aan te sluiten, maar dat komt denk ik omdat er bij mij ook standaard electrische ramen en Centrale deurvergrendeling in zit.
@ Aapje: Leeslampunits Vectra-B
> Geleverd in de Vectra-B is:
1995 t/m 1997: Smoke volledig plexiglas lampje, glad aan de buitenzijde (vind ik persoonlijk de mooiste)
1997 t/m 1999: richtbare lampjes ala Omega-B
1999 t/m 2002: Bol lampje (zo ook Astra-OPC en latere omega’s B, Deze zijn er ook met Microfoon voor de on-board telefoonWillem
21 april 2012 om 08:51 #18007112Anoniem
+ 12V zit CONSTANT op het lampje.
– word geschakeld door lichtschakelaar of Deur kontakt.Dat is dan wel anders als ik in onze Corsa (B, 2000, X12XE) heb gezien: daar zitten maar twee draadjes bij het lampje, en daar staat soms wel (verlichtingsknop uitgetrokken / deur open) stroom op, en soms niet. Onze Corsa heeft ook standaard elektrische ramen, spiegels en centrale vergrendeling maar het zit kennelijk toch een beetje anders als bij jou ;) In mijn geval zou ik volgens mij dus wel een extra draad moeten trekken, toch ?
21 april 2012 om 19:42 #18007113LEt goed op, Werkt ook bij de Corsa-B van bj 2000 hetzelfde.
Als je meet op bijde draden meet je geen spanning inderdaad.
meet je met binnenlicht UIT aan de rode draad en aan een Constante massa, dan meet je gewoon 12Volt.
Rode draad bij opel is Constant + namelijk
Grijs is de draad van de Deurcontacten en Binnelicht schakelaar..
Dit binnenlicht word dus NEGATIEF geschakeld, net als al zijn leeftijd genoten van OPEL..
Willem
21 april 2012 om 21:18 #18007114Anoniem
1 January 1970Ben ik vandaag 27 geworden, maar toch nooit te oud om te leren, blijkt maar :p
21 april 2012 om 21:25 #18007115haha..
Aj als je spanning meet op bijde draden word er zodra een van deze 2 onderbroken word door een schakelaar de spanning automatisch 0 volt, ook als de – wegvalt dus..
meet maar eens op de rode draad met het lampje uit, en de zwarte op een Constante massa..
Leeslampjes hebben de volgende aansluitingen (getal is din code):
> Rood = Constant + (30)
> Grijs = Deurcontact / aan uit schakelaar binnenlicht (D) (dacht ik hoor)
> Zwart = Geschakelde + (15) = geschakeld over contact
> Bruin = Massa – (31)Willem
4 mei 2012 om 14:23 #18007116Gutentag ! na een poosje niks van mij te hebben laten horen laat ik me maar eens even horen !, ik heb inmiddels mooie tellerbak binnen, ( met toerenteller ! ) moet alleen het glasje nog ff overzetten :) alleen kan op dit moment ff niks met de combo omdat hij tijdelijk nog ff weer in gebruik is genomen in verband met het overlijden van onze andere auto :( :fy1 tevens heb ik mooie luchthoorns aangeschaft :) nu zat ik te denken, gewoon de kabel van de toeterknop op de ene +op het relai en de andere plus die op het relai moet gewoon een kabel ergens uit de zekeringkast trekken ? zodat er alleen stroom opstaat bij contact ? ik wou de luchthoorns mooi schuin naar benden toe aan het dakje zetten zal dit wat lijken ? tevens kun je hem instellen op 2 tonen of 1 toon, iemand van jullie ervaring met extra knopjes in het dashboard maken ? zoja waar ? zodat het mooi lijkt of niet opvalt ?
ik had wat mooie fotos geschoten van de patient in kwestie alleen is mijn telefoon overleden, ik zal morgen ff een paar fotos schieten met camera ook van de tellertjes die erin komen :)
ik zat ook nog te denken, als ik straks alles netjes gespoten heb, het dakje weer mooi heb , moet ik die met bevestigen ook afkitten aan de onder kant ? ( want ik zat te denken om daarin zegmaar de versterker enzo te zetten ? of wil dit niet ? ( blijft dat te vochtig ? ) ook met eventuele vocht vreter erbij in dat kastje zegmaar ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.