Hoi,
Ik heb een Opel Combo (bouwjaar begin 2008) die een raar geluid maakt als je (vol) gas geeft bij het optrekken, het geluid is hoorbaar in de 1&2 tussen 2000-3500tpm en in de 3 bij 2000-2500tpm. het geluid verdwijnt ook boven de 60Km/uur, soms onder het rijden verdwijnt het geluid ook onder het rijden.
eind 2008 heb ik op de autobaan een ( ministruis?)vogel in de bumper gehad waarna er een behoorlijke schade , slangen en steunen interkoeler los en de koeler was lek.
Begin 2009 heeft de auto de eerste beurt gehad waarna er 2 dagen lang een raar trillend geluid uit een magneetafsluiter kwam wat naast de koeler zit, Ik ben toen terug gegaan naar de garage gmaar toen was het geluid voorbij en was het volgens de garage verstandig weer tekomen als hij weer geluid maakte want nu was het gissen naar het probleem, een grijze cilinder? waar een stangetje naar het spruitstuk gaat, waar is dit ding voor? EGR?
eind 2008 heb ik op de autobaan een (struis?)vogel in de bumper gehad waarna er een behoorlijke schade , slangen en steunen interkoeler los en de koeler was lek.
Ik heb de slangen van de turbo en interkoeler gecontroleerd, deze lijken goed en vertonen geen zichtbare lekkage`s
Als ik goed luister lijkt het fluitend geluid van de turbo vandaan tekomen.