Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Opel (CIH) modellen nog aanwezig in Nederland volgens RDW per maart 2018
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2018om 09:48 door Paul C Rekord.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2018 om 11:36 #18353561
Vandaag wat tijd over en eens gekeken in de Open data van de RDW wat voor oudere Opels er allemaal in Nederland nog op kenteken staan per maart 2018:
Betreft dus nederlandse Opels die nog steeds actief op kenteken staan bij de RDW, met en zonder apk (totaal aantal Opels: 875.000 (!) de meeste van na bouwjaar 2000):
Opels ouder dan 40 jaar : 10.214 stuks ; waarvan 5.493 verzekerd en apk, geschat met CIH motoren (4- en 6 cilinders): ca. 7.500 stuks
Van voor 1945: 78 stuks ; van voor 1960: 635 stuks ; oudste Opel auto op kenteken is uit 1925, er is ook nog een motorfiest 1.6ps uit 1922
Per model:
Ascona A en B (<1980): 1296 stuks (560 verzekerd), 8x Ascona 400 op kenteken
Manta A en B: 3.022 stuks (1.280 verzekerd), 7x Manta 400 en 69 x Manta 200 op kenteken, 35 x 1.9 GT/E ; meest is 2.0S en 2.oE
Opel GT (de eerste): 1.150 stuks (669 verzekerd en apk) grotendeels de 1.9
Opel Rekord (alle): 1.724 stuks (841 verzekerd), 4x Opel Rekord Sprint op kenteken, 27x 2.2i (11 verzekerd), Diesel Rekords: 61x 2.3; 5x 2.1D; 3x 2.0D
Opel Commodore (alle): 745 stuks (367 verzekerd); waarvan 200 stuks GS en GS/E bekend (97 verzekerd) en 1 witte Commodore met 5 liter V12 volgens de RDW, kent iemand die?
Opel Admiraal: 159 stuks (82 verzekerd)
Opel kapitein: 211 stuks (160 verzekerd)
Opel Diplomat: 110 stuks (63 verzekerd) waarvan 31x 6-cilinder en 79x V8
Opel Kadett GT/E: 106 stuks (55 verzekerd) ; totaal nog ca. 4.500 “kadetten” <1980 , maar het grootste deel is met de kleine (1.2) motoren, denk 200-300 CIh, plus opvallend ca. 11 stuks C Kadett met de 2.4i CIH motor officieel op kenteken.
Opel Kadett Rallye: 3x 1900S (B); 33x 1.6S (C) en 86x Rallye 2.0E (C) de laatste grotendeels geregistreerd op 30-06-1978 & 1979 (series?)
De jongere CIH modellen:
Monza (alle): 386 stuks
Senator (alle): 520 stuks (waarvan 5 stuks 2.3 turbodiesels) ook 2x Senator Irmscher 3.6 op origineel Nederlands kenteken, de 72 & 73
Opel Omega Lotus: 13 stuks
Opel Omega 3000: 39 stuks plus 1x Omega EVO 500
Opel Omega 2.4i: 37 stuks waarvan slechts 6 verzekerd, de rest zal wel gesloopt zijn denk ik (veel APK’s al meer dan 10 jaar verlopen)
Frontera 2.4i: 16 stuks (5x verzekerd)
Dus nog zo’n 7000-8000 Opels op kenteken met CIH motor, geschat, waarvan gemiddeld ongeveer de helft verzekerd. De Omega 2.4i lijkt inmiddels wel de zeldzaamste CIH ; de Manta de meest voorkomende nog …..
Er is nog veel meer info, zelf te bekijken op de open rdw website, of als je een specifieke vraag hebt stel hem, kijk ik in mijn excel download (kentekens geef ik hier niet door, maar die zijn bij de RDW wel openbaar te zien).
13 maart 2018 om 23:38 #18353765Leuk he dat open data
Binnenkort maar s weer mee spelen.
De witte commodore is me niet bekend V12 zelfs..
niet een 12v?
monza v8 2x
kapitan B v8 1x
commodore b v8 1 of al 2x
manta v8 1x
er is genoeg aparts
14 maart 2018 om 09:48 #18353782Even nagekeken op kenteken op de RDW site zelf, is echt een B-Commodore Automatic uit 1972 met 5 liter V12, volgens het Commodore B forum in Duitsland een ombouw met een BMW850i motor, schijnt vaker gedaan te zijn, via zoekmachine idd diverse fotos gevonden. Auto heeft APK tot juni 2018.
Verder ook nog een Rekord V8 5,7 liter en een Ascona Turbo en Manta Turbo op kenteken. Ik zag zelfs een Opel GT V8 op een begin jaren 80 kenteken in de database, dat is helemaal knap.
Er is idd nog genoegd aparts, leuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.