Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › opel calibra turbo storing 32.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2011 om 12:43 #17240707
Hey,
Ik ben nieuw op dit forum.
We zijn in het bezit van een calibra turbo van 92. Deze staat bijna nagenoeg volledig in orde.
Vanaf dit jaar hebben wij hem terug ingeschreven.
Nu krijgen we echter bij het remmen telkens eens storing 32.
is uitgelezen door de plaatselijke garagehouder.
Deze kan ons echter geen oplossing bieden.
Heb op dit forum al over dit probleem gelezen maar weet niet wat er aan gedaan geweest is om dit op de lossen.
Kan er iemand mij verder helpen?Alvast bedankt
Christoph26 augustus 2011 om 16:38 #17910819eerste hit met google:
32 Fuel pump relay – voltage high
Weet niet of je er wat aan heb, heeft vrij weinig te maken met het remmen lijkt mij :P
en als je verder scroll komt dit er ook nog uit:
-Four-wheel drive ECU
32 Pressure switch faultybron:
http://www.calibradreamteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=71″ onclick=”window.open(this.href);return false;26 augustus 2011 om 20:26 #17910820Bij mij in autodata staat:
32 – Injector 6, voltage high
Maar lijkt me een beetje stug bij een 4 cilinder :hmmz :D
Edit:
Bij transmission krijg ik idd bij foutcode 32 dit:
four wheel drive pressure switch – no signal. Alleen geen idee wat dat voor ding is…
26 augustus 2011 om 21:52 #17910821KLinkt als geen aansturing van de 4×4.
Er zijn mensen hier op het forum die veel meer kennis van de 4×4 hebben, maar zoals ik het hoor is er een schakelaar kapot die de aansturing van de drukbol zal regelen?
Aangezien deze op hoge druk staat, en bij remmen ervoor zorgt dat de aandrijving naar achter wordt onderbroken.dit zal nu bij jou niet het geval zijn waardoor je storing krijgt.
als je de 4×4 zekering eruit haalt? krijg je dan de storing ook?
27 augustus 2011 om 09:19 #17910822Het zou inderdaad de pressure switch high zijn.
Hebben een volledige handleiding van de calibra 4 X 4 gedownlaod.
Als de storing er opkomt dan kan deze tijdens het rijden door het contact af en op te zetten worden gereset.
Bij de eerst volgende rem komt deze terug in storing.
Indien zekering 19 deze van de 4 X 4 sonenoide losleggen blijft deze storing erop staan.
zijn nu de zekering aan het zoeken die het gehele 4 X 4 systeem uitschakeld.27 augustus 2011 om 10:24 #17910823als zekering 19 eruit is moet het systeem , althans de aansturing stilliggen.
tandwielen draaien nog wel. deze draaien mee als de wielen draaien.
Maar het lamellenpakket pakket in de verdeelbak ligt dan plat, om het maar even zo te zeggen. en is er geen verbinding tussen de motor en aandrijving.27 augustus 2011 om 12:57 #17910824zekering 19 zou enkel het ventiel uitleggen die deze sturing doet.
maar niet het hele 4 X 4 systeem.
Met deze eruit te halen komt het 4 X 4 systeem in storing.
als de storing erop staat blijft deze erop als we als rijdend zekering 19 uit en in steken.
volgens ons elektrisch schema zou het zekering 2 moeten zijn.
dit gaan we eerst volgen eens proberen.aan de druksensor zit ook een regelvijsje, kan er iemand zeggen welke functie deze heeft en of het kwaad kan deze bij te regelen?
4 september 2011 om 14:18 #17910825@chrisooph peleman wrote:
zekering 19 zou enkel het ventiel uitleggen die deze sturing doet.
maar niet het hele 4 X 4 systeem.
Met deze eruit te halen komt het 4 X 4 systeem in storing.
als de storing erop staat blijft deze erop als we als rijdend zekering 19 uit en in steken.
volgens ons elektrisch schema zou het zekering 2 moeten zijn.
dit gaan we eerst volgen eens proberen.aan de druksensor zit ook een regelvijsje, kan er iemand zeggen welke functie deze heeft en of het kwaad kan deze bij te regelen?
Regelvijsje is voor t ontluchten..
Probeer anders eens ne andere remschakelaar die onder uwen rempedaal zit..4 september 2011 om 15:05 #17910826Hebben de sensor ook reeds vervangen mede met de druksensor.
Probleem blijft bestaan.
Heb nu een mail gestuurd naar de persoon vanwaar de drukbol komt.
Gaan deze nog maals vervangen. Dit onder garantie welliswaar.
Hoop dat het dan voor een jaar of 6 opgelost is.16 december 2011 om 16:06 #17910827Hebben ondertussen een nieuwe drukbol gekregen en deze gemonteerd.
Hebben het vetiel en relais vervangen.
Nu komt deze niet meer direct in storing na het remmen maar komt wel nog in storing na enkele kilometers te hebben gereden of zelfs helemaal niet.
Storing komt dus nog sporadis terug.
Zijn er dus nog niet!!!!18 december 2011 om 12:33 #17910828Wat Alert38 zegt zou heel goed kunnen, had me broer ook last van bij zijn turbo volgens mij.. Is ook het meest logische dat het de remschakelaar is omdat je zegt dat het voorkomt tijdens het remmen! Ik heb er nog geen problemen mee gehad in ieder geval, afkloppen haha..
Groetjes Ram
27 juni 2012 om 19:11 #17910829Hebben ondertussen nieuwe massakabels tussen ventiel gelegd, bekabeling gecontroleerd vertrkkende van de relais en alle gecontacten geclaint.
Remschakelaar was het niet, deze was eerder vervangen en dit zonder resultaat.
Storing kon er zo opkomen.
Hebben nu al geruime tijd geen last meer van.
Oorzaak misschienniet echt gevonden of samenloop van verschillende elementen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.