‘Opel Calibra in 2013’

Forumindex Forums Modellen Calibra ‘Opel Calibra in 2013’

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221436
    MV
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Opel laat een fameuze naam terugkeren: de Calibra! We moeten nog even geduld hebben, maar later in dit decennium krijgt Opel er een nieuwe coupé bij.

      Althans, dat meldt Car Magazine. Opel bewaart de naam Calibra voor een coupé in het D-segment, net zoals het origineel. De auto gaat sterk op de GTC Concept lijken, de concept-car die Opel op de Autosalon van Genève in 2007 liet zien. Die was de voorbode voor de Insignia, die op zijn beurt weer als basis dient voor de Calibra.
      Onder de kap komen de potentere motoren uit het Insignia-gamma te liggen. Reken in ieder geval op de 1,6-liter turbomotor (180 pk) en de 2,0-liter turbomotor (220 pk). Als de Calibra komt, is het inmiddels 2013. Daarom kunnen wij ons goed voorstellen dat de dorstige 2,8-liter V6 turbomotor het veld ruimt voor een viercilinder.
      Klein probleempje: om winst te maken op de Calibra, moet GM jaarlijks minimaal 30.000 exemplaren verkopen. Vandaar dat er ook een Buick-derivaat komt. Dat kan voor extra verkopen in met name de Verenigde Staten en China zorgen.

      en voor de foto’s :P
      http://www.autoweek.nl/autonieuws/14195/Opel-Calibra-in-2013

      ik zie der geen calibra in, ze hadden het zoals de mercedes sls moeten doen
      een echt vernieuwde versie, hier zie ik alleen maar een insignia coupe:thumbdown

      #17674675
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Jaja,

        Het laatste wat ik gehoord/ gelezen heb, is dat de Astra J 3drs Calibra gaat heten….

        En was Buick niet eerloos gestorven vorig jaar uit het merken programma? (of vergis ik mij hierin?)

        #17674676
        Pastra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2007

          Buick is nog niet dood hoor!

          2 weken geleden zijn we naar de fabriek in Rüsselsheim geweest waar de insignia gebouwd word. Maar daar worden ook de Buick’s gebouwd voor de Amerikaanse markt!

          Daar gaan de Opel Insignia’s door het leven als Buick Regal. En ze hebben allemaal een 2.8 liter motor.

          #17674677
          2slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 October 2006

            Ow dan was het Pontiac… ff op gezocht.

            http://www.autoweek.nl/autonieuws/13130/Pontiac-ten-einde

            Was daar even mee in de war..

            Sorry voor de: -offtopic

            #17674678
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Als hij op de GTC concept gaat lijken met wat meer knipogen naar het origineel mag hij wat mij betreft zeker gebouwd gaan worden!

              #17674679
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                origineel gepost door InjectTheVenom
                Als hij op de GTC concept gaat lijken met wat meer knipogen naar het origineel mag hij wat mij betreft zeker gebouwd gaan worden!

                Als ik die nieuwe wagen zie denk ik dat ik voorlopig even bij de oude blijf. Die vind ik dan toch mooier dan de nieuwe…

                #17674680
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Njah ze kunnen moeilijk de oude weer opnieuw gaan produceren, maar als ze het design zoveel mogelijk overnemen is het best goed om een frisse en nieuwe auto te hebben… breng dan alleen wel een (dit keer wel fatsoenlijk :jerry) 4×4 systeem terug :D!

                  #17674681
                  calibra_8v
                    Lid sinds:
                    3 June 2007

                    best knap wagentje om te zien,tuurlijk heeft het niks weg van de ‘huidige’ calibra, maar dat design is ook ruim 20jr oud …astra van nu is ook niet te vergelijken met de astra F :afro

                    #17674682
                    kanjerin1980
                      Lid sinds:
                      7 April 2010

                      lijkt nergends op

                      #17674683
                      gsipiloot
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2009

                        als je de foto van die gtc concept bekijkt die van achter genomen is lijkt t ding meer op een monza
                        met die achterste zijruit en die korte kont

                        bij een calibra zijn de kont en de achterste zijruitjes lang!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.