Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel c kadett coupe opknappen poging 2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 21:18 #17779527
zo juist weer klaar, heb vanavond de wielrand erin gezet.
op maat maken en aftekenen
carrosserie lijm aangebracht aan bijde kanten van de binnenwielkuip
hechten
wielrand omgeklopt met hamer en tasje
op mn gemakje afgelast
en afgebraamdbuiten dat ik nu bredere wiellen kan monteren is het ook beter tegen corrosie dat ik de wielrand lijm ipv puntlas.
de rand is meteen afgedicht en er blijft geen zand meer achter hangen3 februari 2011 om 21:25 #17779528Ziet er heel goed uit, alleen jammer dat je de wielrand iets verbreed hebt. Ik ben meer van het orginele…
6 februari 2011 om 17:32 #17779529zo , weer een updatje.
het rotte stukje bij de bestuurdersstoel bevestiging weggewerkt, en een stukje bodem, daarna heb ik de achteras onder de auto gehangen zodat deze verrijdbaar is. want volgende week gaan we plankgas schuren aan de losse delen van een daimler die we 18 februari gaan spuiten. dus dan kan ik effe niks aan mn kadett doen.
8 februari 2011 om 17:36 #17779530Dat wordt een schoon autootje :D
x38 februari 2011 om 18:11 #17779531dat wordt het zeker meiske,alleen nog ff gas geven wil ik op sevenum staan in juni :P
8 februari 2011 om 18:21 #17779532[rquote=1859604&tid=139004&author=GTS2.2DTI]Ziet er heel goed uit, alleen jammer dat je de wielrand iets verbreed hebt. Ik ben meer van het orginele…[/rquote]
wielrand verbreed?
Hij is toch niet breder of wel?
Volgens mij lijkt dit alleen maar zo.Wordt trouwens wel een nette coupe zeg :thumbup
8 februari 2011 om 21:17 #17779533vandaar dat ik deze fotos ook zo buiten het genomen, lijkt gewoon zo op die vorige foto sessie, maar het zit een heel eindje hetzelfde als origineel
17 februari 2011 om 21:45 #17779534vanavond heb ik het blok met bak en de 1600 achteras eronder gewinkelt.
er kwamen weer een paar puntjes te voorschijn die aangepast moeten worden:-uitlaat systeem (zelf maken of een simmons, moet ik nog ff kijken)
-brandstofpomp van een golf gti 16v met catchtankje, monteren, en eventueel beugeltjes voor de leidingen maken
-stabilisator stang “voor” bewerken of een andere zoeken en “achter” een aanschaffen.
-zwaardere motorrubbers
-gaskabel steuntje, aanpassen
-gat in schutbord maken voor ecu
-ophangsteuntjes luchtfilterhuisdan de rechterkant nog lassen,dorpel wielrand en a styl.
en stralen die hap
20 februari 2011 om 19:09 #17779535ik verwacht niet veel meer tegen te komen ,alle plekjes heb ik kaalgemaakt dus dan zou ik alle plekjes nu al moeten zien.
sevenum wordt hem waarschijnlijk niet , ik heb het ineens zo druk met andere dingen die geld opleveren en dit kost me geld.
maar in ieder geval deze zomer gaa ik rond rijden met dn dett.ben afgelopen week nergens anders mee bezig geweest als het schuren ,afplakken ontvetten etc. voor het spuitwerk van een daimler, waar ik een jaar lang op zaterdags aan heb gewerkt, een hoop laswerk, wielranden dorpels chasissbalken en nog wat meer hoekjes, zelf strakgemaakt en in de grondlak gezet, maar nu heb ik echt eer van mn werk.
voorheen :P
volgende week nog volgas aan een carnavalswagen werken en daarna heb ik weer een beetje tijd voor dn dett.
27 februari 2011 om 17:48 #17779536een echt vakmanschap:jerry
27 februari 2011 om 20:04 #17779537Lekker bezig!!!
Als je die c kadett net zo strak afwerk en spuit dan komt het C-ker goed!
Succes met je project.
Gr Lau! :thumbup
11 maart 2011 om 19:49 #17779538toch maar die tussenas gehaald en 2 cm ingekort omdat de auto verlaagd is en de as dan niet tegen het tellerwieltje aan zit.
ook gekeken naar de speling tussen de bak en de tunnel ,is minimaal , de rechter baksteun zit bijna tegen de bak aan , dus dat word een beetje aanpassen en een stugge ophangrubber of gewoon een vaste steun dat de bak niet tegen de tunnel kan trillen.
nog wat aanpassen dat de aandrijflijn een rechte lijn is
de pomp die ik wil gaan gebruiken komt van een golf gti 16v af met een opvangbakje
29 maart 2011 om 20:29 #17779541zo door alle drukte toch nog even wat vrije uurtjes gevonden, en nou zag ik van de week toen ik bij ons op het werk was dat er een super dikke gele sedan met uitgelaste sr wieltjes en voor verlaagt achter stond, van iemand die hem al uit de winterstalling had gehaald. deze heb ik even staan bewonderen en het begon weer te kriebellen dus was ik die avond meteen weer aan de slag gegaan.
de dorpel wielrand een a stijl rechts heb ik eruit gelepen en de baksteunen heb ik verlast en de tunnel een beetje uitgeklopt zodat ik een fatsoenlijke baksteun kan maken.
de speunen dienen nog verder afgelast te worden etc ,maar zo komt het al een heel stuk mooier uit :P4 juli 2011 om 20:18 #17779543wegens omstandigheden ,lang niks aan de kadett kunnen doen ,maar nu ben ik weer vollop bezig.
ik post meteen ff wat fotos van het werk dat ik alweer heb verricht, de binnekant van de rechter dorpel , wielkuip vernieuwd etc.binnezijde dorpel behandels met meni,
het plan is nou om de dorpels weer terug te puntlassen zoals origineel, dus dan moet de koets even mee naar het werk, na nog wat kleine laswerkzaamheden ,kan de koets naar de straler
13 augustus 2011 om 18:30 #17779544zo weer het teen en tander aan de kadett gedaan , het laswerk is nu voor 99,5% klaar.
alleen nog een klein gaatje in de bodem en bij de kofferklep rubber een hoekje.
de bodem is helemaal bitume/ steenslag laag vrij gemaakt en de kitresten zijn ook verwijdert.
dus de auto weer vlak gezet op bokken en nu begonnen met de deuren afhangen en straks schermen . motorkap etc.
dan de dorpels nog puntlassen op het werk, en dan issie klaar voor de straler.14 augustus 2011 om 08:05 #17779545Super werk! Wil binnenkort ook een lasapparaat aanschaffen. Wat voor type lasapparaat gebruik jij voor je project?
14 augustus 2011 om 09:30 #17779546hele mooie restauratie
staat de kadett op sevenum?14 augustus 2011 om 10:11 #1777954715 augustus 2011 om 20:43 #17779540@ blackdevil
ik heb een lasapparaat van het merk tico 50 – 250A , 380V
deze kwam ik toevallig tegen ,het was een inruilapparaat dat op een school heeft gestaan.
ze zeggen dat krachtstroom fijner last ,maar ik las ook wel eens met een 170A op 220v, dat last voor plaatwerk ook prima.
ik heb mezelfbij las zaken(gereedschap winkels) eerst laten adviseren.
@imagine
ik heb in het begin geroepen dat ik sevenum wel zou halen ,maar dat was wel erg overmoedig gedacht.
de motivatie lag niet altijd even hoog om er iedere week aan te werken en ik heb tussendoor meerdere projecten gehad en ik heb een crossauto gemaakt voor een plaatselijk evenement , die ik vervolgens spectaculair af heb geschreven.bedankt voor de leuke reacties, hier weer een klein updatje:
zo vanavond bezig geweest met de plaatwerkdelen afhangen,
het past allemaal al vrij regelijk.
en voor de motivatie even de wielen er los ondergezet:P
15 augustus 2011 om 20:53 #17779539AnoniemLid sinds:
1 January 1970en nou nog dees kleur dr op :thumb
sta nog in de computer ;)16 augustus 2011 om 07:46 #17779483Ok Tom, bedankt voor je info over het lasapparaat. Weet al wat meer in welke richting ik moet gaan zoeken. Suc6 met je project verder. Ik blijf het volgen. Prachtig om te zien hoe de oudere generaties Opel in leven worden gehouden! :thumb
16 augustus 2011 om 14:36 #17779542Oewww, mijn liefde voor opel is ontstoken door ‘n C Kadett
We hadden vroeger thuis een 3drs sedan met ongeveer de zelfde kleur blauw als jij je detje wilt gaan spuiten
Is het ook toevallig een originele kleur? het lijkt er iigv verdomd veel op :wub
Weet nog als de dag van gisteren dat pa niet meer met de kadett thuis kwam
Maar met een schijtbruine D Ascona 1.6s bah wat vond ik dat ding lelijk, en nog :D
Schreeuwen krijsen janken, of je een stuk speelgoed afpakt van een 7 jarige
Ow ja, zo oud was ik toen ook hahaha
Helaas geen ruimte om aan een kadett te beginnen, verhuurders schrikken net zo hard van het woord auto als wietplantjes :???:
Ook de DHZ garage hier vlakbij gaat plat, Whaaaa RAMPTot ik zelf aan de gang kan af en toe :wub kijken observeren en leren van jouw mooie Kadett
19 augustus 2011 om 14:21 #17779548heey das toevallig,
het is niet 100% een originele kleur,origineel is het 2K lak metallic.
maar doormiddel van een kleur meet apparraat is de originele kleur heel goed naa te bootsen in een modern watergedragen lak systeem, hierbij wordt wel gebruik gemaakt van blankelak, waardoor de de lak een vele mooiere glans heeft.helaas heeft niet iedereen thuis zo’n mooie hobbie schuur.
maar de aanhouder wint , als je maar geduld hebt en regelmatig zoekt en misschien een beetje geluk hebt , kom je vaneigens wel een mooie hobbie ruimte tegen voor niet al te veel geld.dan gaa ik weer ff aan de slag , nog wat deuken en oneffenheden eruit spotterren…
20 augustus 2011 om 21:12 #17779549Mooie werkjes,
velgjes staan er vet op25 november 2011 om 06:34 #17779550 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.