Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel B kadett uit 1970 restauratie project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 19:37 #17262032
Hallo allemaal,
<span style=”color: #ff0000;”>Als eerste ben ik nog opzoek naar de volgende onderdelen en een spuiter.</span><span style=”color: #00bf00;”>Ik wil mijn auto graag professioneel laten spuiten in een kabinet iemand tips? Het hoeft niet perse een bedrijf te zijn</span>
Sierlijsten rondom mijn auto
nieuwe (of in hele goede staat) Raamrubbers voor alle ramen.
Een achterbakrubber.
Een rechter zijpiegel
Orignele zijspatborden in goede staatIk heb in de zomer een opel B kadett gekocht omdat ik altijd al een oldtimer wilde om aan te sleutelen
De vorige eigenaar was helaas niet bepaald een liefhebber of goede monteur.
De gammaschroeven, duct-tape, secondelijm en tiewraps zijn overal terug te vinden, waarbij ik mezelf bijna afvraag of ik geen rijdende bouwmarkt heb aangeschaft, waarbij de kers op de taart is; dat de gehele auto gespoten is met 2 bussen actionverf van een paar euro.
Ook is de bedrading is één groot drama en de onderkant van de auto tja… hij heeft een onderkant (haha).Ik zal regelmatig gaan posten wat ik vernieuwd / veranderd heb tot ik hem helemaal klaar heb!
tot nu heb ik de volgende dingen onder handen genomen:
[*]Nieuwe koplampen (kunnen vinden via marktplaats nieuw uit de doos)
[*]Nieuwe achterlampen (kunnen vinden via marktplaats nieuw uit de doos)
[*]Achterveren vervangen
[*]Fuseekogels vervangen
[*]Stuurhuis vervangen
[*]Nieuwe uitlaat er onder gemonteerd
[*]Bezinemeter vervangen
[*]Temperatuursensor vervangen
[*]Remleidingenvervangen
[*]Raamhendels, sierlijsten etc. vervangen
[*]Achterpanelen van skaileer voor de deuren gemaakt
[*]Versnellingspook bevestigt
[*]Dynamo vervangen
[*]Motorblok gedemonteerd en gereviseerd
[*]Nieuw doorlaatfilter gemonteerd
[*]Volledige ontstekingsmechanisme vernieuwd en afgesteld.
[*]Alle slangen en buizen vernieuwd
[*]Nieuwe schokdempers gemonteerd
[*]Nieuwe vering gemonteerd en verlaagd
[*]Spotbaardranden ingelast en de bumper ingelast
[*]Lasnaden vertint
[*]Alles bijgeplamuurd en netjes gemaakt.
[*]Benzinetank behandeld en geverfd + nieuwe vlotter gemonteerd
[*]Alle dashbordlampjes/atributen vernieuwd.
[*]Ruitenwissermotor gereviseerd
[*]Dynamo vervangen + gereviseerd
[*]Tektiel aan de binnekant van de motorruimte verwijderd (wat een K*T werk)
[*Spatboarden aan de voorzijde behandeld tegen roesten
[*]Knipperlichtbehuizingen aangepakt en behandeld tegen roest
[*]Antenne bevestigd (Yay we hebben radio!)
[*]Benzineleidingen vervangen
[*]Aandrijfas vervangen
[*]Remmechanisme vervangenOok heb ik veel nieuwe onderdelen kunnen bemachtigen die liggen mooi op de plank tot ik helemaal klaar ben zodat ze niet beschadigen. er zitten wel een paar onderdelen op (anders kan ik niet rijden)
[*]Grill
[*]Beide bumpers
[*]Lijsten voor de koplampen
[*]Verchroomde deurstijlen
[*]Antenne
[*]Klokje in het dashboard
[*]Verchroomd luchtfilter
[*]Complete ontsteking nieuw in de doos ( rotor rotor kap puntjes etc.)20 november 2013 om 19:53 #18194188.
20 november 2013 om 22:35 #18194189maak er wat moois van zo ik zeggen :thumb vind hem alleen wat hoog op z,n pootjes staan heb je wel de juiste veren :hmmz
20 november 2013 om 22:38 #18194190Ja ik dacht die veren zakken wel maar ben inderdaad bang dat ik te hoge veren heb
.29 mei 2014 om 08:39 #18194191Zo ik heb al een tijdje niets laten horen,
Maar dat betekend zeker niet dat ik niets heb gedaan!
Ondertussen ben ik een heel stuk opgeschoten.
Zo heb ik ook veel kleine dingen gedaan of dingen die je niet snel ziet.De vering is weer verlaagd zoals je hier beneden kunt zien. er zitten nieuwe schokdempers onder.
De onsteking is vernieuwd. bougies bougie kabels. de puntjes van de ontsteking de rotor kap. Eigenlijk alles wat onder de motorkap zit is vernieuwd gereviseerd of behandeld.Zie hieronder de foto’s
Een nieuwe benzine tank chroom behandeld en chroom gespoten
Ik heb het motorblok aangepakt
Hij was zo
Even tussen door halverwege het process
Na alles schoongemaakt te hebben ook de motor ruimte die was vol gespoten met tektiel vreselijk werkje en alls vervangen te hebben is die nu zo
Ik heb de achterspatboard randen en de bumper opnieuw ingelast.
zo zag het er uit.
Het materiaal wat er onder gelast moet worden voor het gemak besteld op internet in de juiste vorm
Ik kreeg mooi Hulp. Met lassen bij de hobby club
Na het lassen ben ik gaan vertinnen (zodat de naden niet kunnen gaan roesten)
Na het vertinnen alles bij plamuren waar nodig is
Nu heb ik alles geschuurd en geplamuurd ( er zit even een likje verf op tegen het roesten.
Het verder afwerken ga ik namelijk doen vlak voordat ik ga spuiten.29 mei 2014 om 10:44 #18194194Flink project,met zulke oude auto’s is het altijd afwachten wat je tegenkomt en hoe het gerepareerd is.
Ik zie alleen geen foto’s van je laatste post.29 mei 2014 om 10:54 #18194195@Mandett wrote:
Flink project,met zulke oude auto’s is het altijd afwachten wat je tegenkomt en hoe het gerepareerd is.
Ik zie alleen geen foto’s van je laatste post.Wat gek ik zie ze zelf wel gewooon.
29 mei 2014 om 11:29 #18194196Ik zie ze ook niet.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
29 mei 2014 om 12:22 #18194193Ik heb ze opnieuw toegevoegd als het goed is zijn ze nu zichtbaar
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
29 mei 2014 om 18:44 #18194197Ik kan ze nu wel zien.
Je pakt het goed aan :thumb29 mei 2014 om 19:32 #18194198hij staat veel te hoog van achteren dat gaat jou je staartstuk rubber kosten ! ik had er manta veren onder gezet maar dat was na een paar dagen einde staartstuk rubber
30 mei 2014 om 09:23 #18194199Ikdenman zoals beschreven staat in mijn post. Is de vering al lang bijgewerkt, en staat hij inmiddels niet meer zo hoog.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
2 juni 2014 om 06:47 #18194200Vandaag gaat het motorblok er wederom uit. Een beetje laat maar ik heb besloten om hem toch nog even strak te maken aan de buitenkant.
Had ik misschien beter eerder kunnen bedenken :,)Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
2 juni 2014 om 08:16 #18194201Hoi Toby,
Mooi om te zien dat er weer veel liefde in een B kadett gestopt wordt. Veel succes en plezier ermee.
Groeten Olaf
2 juni 2014 om 08:23 #18194202Mooi project!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
2 juni 2014 om 13:32 #18194203Zoals iedereen dat kent als je iets wil gaan doen kom je weer wat anders tegen.
Vandaag de heel dag bezig geweest met het bewerken van mijn spatbord.
Aangezien de deur er uit moest om er goed bij te kunnen moest ik iets hebben om de deur pennen er uit te tikken.
Aangezien ik weet hoe het stuk gereedschap eruit ziet wat je er normaal voor gebruikt zelf maar even wat geknutseld.
Werkte net zo goed de pennen waren er zo uit !
Een beetje schroefdraad m6 + koppelmoertje m6 en een slijpsteen doen wonderen.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
3 juni 2014 om 06:16 #18194204KoopNou ik heb de dynamo gelijk even aan gepakt. Aangezien ik gisteren toch geen grote klussen meer kon doen.
Ik heb hem ontvet en schoongemaakt van binnen en buiten en daarna een likje verf er op gespoten. Dit is het resultaat !Voor
Na
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
3 juni 2014 om 06:18 #18194205En wat gebeurt er dan als je een aarde ringetje verkeerd om terug zet ?
Draadloop ik zette hem terug en wou de auto starten, en het draad smolt zo weg onder de kap:(
Nu kan ik alle bedrading gaan uitpluizen….Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
3 juni 2014 om 19:50 #18194206Gelukkig viel de Draadloop heel erg mee! Hij was doorgebrand tot een kroonsteentje waat die over ging op dikkere kabel. Toch nog wat aan dat prutswerk gehad. Dus dat zit nu ook goed gemonteerd.
En het blok maar gedemonteerd daar ga ik nu mee aan de gang.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
3 juni 2014 om 20:14 #18194207Leuk project!
4 juni 2014 om 16:50 #18194192Nou vandaag lekker bezig geweest met het blok
Ik heb in mijn hoofd gehaald dat nu die er toch uit is ik er een juweeltje van ga maken.
ik had super veel geluk met het blok alle moeren zitten erg los en hoef nergens veel kracht te gebruiken.
Er is dus ook niets fout gegaan.Ik heb nu een aantal dingen gereinigd en een mooi kleurtje gegeven.
Ik ben nog niet klaar maar ik ben goed opweg!
Ik gooi gelijk overal nieuwe pakkingen tussen ik had namelijk nog een pakking set over.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
4 juni 2014 om 16:51 #18194208En natuurlijk bedankt voor alle positieve reacties :)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
4 juni 2014 om 19:33 #18194209Mooie techniek, zo’n 12s blokje.
Gaaf dat je hem helemaal goed aanpakt!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
5 juni 2014 om 20:05 #18194210Nou vandaag lekker aan het sleutel geweest aan het motorblok hij is nu van onder tot boven uit elkaar. En nu kan het reviseren beginnen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
6 juni 2014 om 08:41 #18194211Heb net ook een nieuw draad getapt voor het spruitstuk er zat 1 afgebroken bout in.
En bij het inlaat spruitstuk moest ik een sleuf zagen de bout. Omdat deze dol gedraaid was.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.