Opel Astra Z16XEP motorolie vervangen> Castrol Magnatec?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Z16XEP motorolie vervangen> Castrol Magnatec?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    oomens94
    Deelnemer

Ik zie regelmatig Castrol Magnatec olie voorbij komen. Uiteraard veel voordelen met de klevende moleculen. Geloof dat verhaal ook best wel, het is simpel te verklaren.

Zijn er veel positieve ervaringen mee of valt dat tegen? Zijn er misschien ook negatieve kanten inmiddels? Kan het me niet voorstellen, maar toch.

Nog een klein vraagje:

Ze hebben er altijd 5w-30 ingegooid. Laatste keer 5W-40 (andere dealer, tijdens motorrevisie (kop+kleppen)). Het betreft een Z16XEP Astra H. Wat raden jullie aan? Rij meer kortere stukken dan langere stukken. Weer terug naar 5W-30 of lekker zou houden? Wat zijn de voordelen van 5W-30 behalve de dikte. Bij hogere motortemperaturen (lange stukken) is 5W-40 beter dan 5W-30 en andersom?

Danku!

Haasje17
      Moderator

Uit ervaring, zou ik zeggen 5 w40 blijven houden, wisselen naar andere olien levert soms olieverbruik op als gevolg.

oomens94
        Deelnemer

Ik heb een foutje gemaakt. Ze hebben er altijd 5W-30 ingegooid. (8x sinds bouwjaar) Nu zat er dan 5W-40 in. (laatste keer, dit was tegelijk met cilinderkoprevisie gedaan en vervangen van enkele kleppen) Dan weer terug naar 5W-30? Of door die revisie toch maar 5w-40 houden, aangezien er nieuwe koppakking en al in is gegaan.

Nog een optie: Ik maak van een mug een olifant en het maakt geen ene k*t uit.

Haasje17
          Moderator

Het maakt niet zo heel veel uit, maar ik zou wel gewoon vasthouden aan dezelfde olie, om overmatig verbruik te voorkomen door wisselen van olie type. Dus gewoon terug naar 5W30.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.