Opel Astra Z16SE motormanagement lampje (EGR)

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Z16SE motormanagement lampje (EGR)

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272989
    rob99
      Lid sinds:
      6 August 2015

      Hoi allemaal ik heb een probleem met mijn Opel astra Z16SE
      Het motormanagement lampje brand en na wat speurwerk kwam ik erachter dat dit de EGR klep kan zijn.
      Als ik de accu kabel er 5 minuten afhaal dan gaat het lampje uit en blijft dan uit maar na een poosje rijden gaat deze weer aan.
      Er is een foutcode uitgelezen bij de Dealer en dit is P1405 uitlaatgascirculatiesensor circuit laag.
      Er werd mij verteld waarschijnlijk EGR klep.
      Ik heb de EGR eraf gehaald en goed schoongemaakt hij was trouwens al met een dichte pakking afgedicht. deze heb ik vervangen omdat deze er slecht uitzag ik heb het volgende gemonteerd.
      http://www.fsrs-opelwebshop.nl/pakking-afdichting-egr-opel-astra-corsa-meriva-ti.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Het schoonmaken heeft niet geholpen nog steeds gaat na een tijdje het lampje branden. IK wou de EGR vervangen met deze.
      http://www.fsrs-opelwebshop.nl/egr-klep-opel-astra-corsa-meriva-tigra-vectra-zaf.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Nu is mijn vraag is het probleem dan weg want ik las de EGR kan ook uitgeschreven worden en dan word hij niet meer aangestuurd in dat geval kan ik beter de oude laten zitten of niet?
      Toen het lampje uit was heb ik de stekker van EGR afgekoppeld eb ben een stuk kan rijden zonder stekker ernaan het lampje ging niet branden heb 10KM gereden en toen de stekker maar weer aangekoppeld.

      Wat kan ik het beste doen de EGR vervangen of toch een systeem met een cheater durf dat eigenlijk niet goed te monteren woon in Leiden mischien iemand die weet hoe dat moet.
      Of toch verder kijken omdat het iets anders zou moeten zijn.

      Alvast bedankt.

      #18292422
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Laten uitschrijven bij 1 van de wizzkids hier. Kost je minder dan een nieuwe EGR en heb je meteen een algehele sw update voor je auto. Meestal melden ze zichzelf wel in dit soort topics king: .
        Zelf ook laten doen, kan dat knakending nooit meer roet in het eten gooien. Anders blijf je bezig om de zoveel tijd.

        #18292423
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Even een vraagje op de opmerking van SimpleFace. Brengt deze algehele software update veel verbeteringen met zich mee? Want ik heb namelijk dezelfde motor, alleen dan met automaatbak.

          #18292424
          rob99
            Lid sinds:
            6 August 2015

            Even een update zojuist het motorhuis gebeld met deze klachten.
            De monteur had het ook over uitschrijven en diagnose onderzoek.

            Ik heb wel interesse dat 1 van de whizzkids hier op het forum er even naar kijkt voordat ik duur onderzoek en reparaties laat verrichten.

            #18292425
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              De software update is niet zo dat je auto opeens heel anders wordt. Vaak zijn het onmerkbare kleine dingen, ik heb wel het idee dat ie iets zuiniger is geworden na de update, maar kan ook te maken hebben met het feit dat het malle egr ding niet meer aangestuurd wordt. Uitschrijven bij dealer moet je doen als je een geldboom hebt, anders geduldig even hier wachten. Maar het uitschrijven van de EGR kan ik iedereen aanraden, dan de EGR afdoppen met blinde plaat en nooit meer naar omkijken.

              #18292426
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Okee, dan wacht ik nog even af op eventuele response hier. Heeft zo’n update ook betrekking tot de automaatbak?

                #18292427
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  ZakhooiTM effe PM’en die kan hem voor je uit programmeren.

                  #18292428
                  Chris426
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2014

                    Even een bevestiging van wat hiervoben reeds gezegd is: uitschrijven die handel.

                    Ik had ook EGR afgedopt (motor Z14XE). Tijdje later gaf de EGR-klep de geest. Heb toen een tijdje gereden met het stekkertje van de klep los. Hierdoor ging wel een lampje branden maar geen verschil in rijgevoel. Daarna de klep vervangen voor een okkazie exemplaar (budgettaire redenen) en afgedopt gelaten.

                    Niet zo gek veel later (eigenlijk van de week :p) kreeg ik foutcode p0400, heeft denk ik te maken met het afdoppen van de EGR) foutcode gewist en blijft voorlopig uit.

                    Wil alleen maar zeggen, die EGR is een kloteding, als je de kans krijgt hem te laten uitschrijven: doen :thumb .

                    #18292429
                    rob99
                      Lid sinds:
                      6 August 2015

                      Even een update zojuist heeft ZakhooiTM de EGR klep uitgeschakeld en mijn software ge-update van de Astra. Het lampje is uit en de auto rijd ook beter.

                      Nogmaals super bedankt.

                      #18292430
                      Combo Tour
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2015

                        Hallo’
                        ik heb hetzelfde probleem. Als de motor warm wordt gaat het oranje lampje met de sleutel branden.
                        Opel garage zegt dat de ECU kapot is (nieuw 800 euro), nadat de EGR klep is vervangen (org. Opel).
                        (nb stom van Opel om het ECU printplaatje vast aan de motor te bevestigen (koud, warm, koud, warm …)
                        Ik heb zeker 15.000 km zo doorgereden. Meestal merk je er niets van tijdens het rijden, maar soms schokt de auto in de 1 en 2 en heeft weinig acceleratie vermogen op de snelweg. De auto even 15 sec. uitschakelen en weer starten hielp vaak. Liep dan weer normaal MET brandend lampje.
                        Maar nu had ik al 2x dat het gaspedaal helemaal niet meer reageerde na opschakelen naar de 2.
                        Heb de motor afgezet, 15 sec. gewacht en opnieuw gestart. De motor maakte toe volle toeren zonder gaspedaal in. Dit duurde ong 10 sec. waarna hij weer gewoon stationair liep. Daarna weggereden en niets aan de hand.
                        Vragen
                        – Wie weet wat.
                        – Kan ik een 2e hands ECU uit een Astra G met motor Z16SE in mijn Combo Tour met motor Z16SE zetten
                        – Hoe kom ik in contact met ZakhooiTM
                        De auto is van 2002 met maar 160.000 km, dus zonde om weg te doen voor ong. 1800 euro.
                        Gr. Jan uit de buurt van Nijmegen

                        #18292431
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          memberlist.php?mode=viewprofile&u=43088

                          Links even op PM klikken en je probleem uitleggen.

                          #18292432
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            astra g ecu is hsfi 2.1 maar combo ecu is hsfi 2.5. Dan anders.

                            #18292433
                            Combo Tour
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 August 2015

                              liviu2004
                              dus ECU uit een Corsa C Combo Z16SE – Meriva A Z16SE – Meriva A Z16XE
                              zou wel gaan, na herprogrammeren?

                              #18292434
                              liviu2004
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 April 2014

                                Elke HSFi 2.5 zou werken, indien geprogrammeerd voor uw chassisnummer, met tech2 en sps. Stuur ZakhooiTM een bericht.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.