Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra X16SZR klepstoter probleem??
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 januari 2018om 15:15 door wa.ma.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2017 om 13:59 #18349269
Beste mensen ik heb het volgende:
Mijn astra G X16szr uit 2000 met 209000 op de teller(kocht hem met 199500 bijna een jaar geleden)
reed toen ik hem kocht 100 % perfect.
Helaas twee maanden later koppakking stuk had verwacht dat dit al gebeurd zou zijn met deze tellerstand.
Maar goed laten vervangen waarbij ook de kop is gevlakt bougies en olie+filter vervangen.
Wat ik merkte was dat tijdens de koude start de astra zeg maar 2seconden een licht onregelmatig lopen vertoont
en als hij warm is soms zal ik maar zeggen een heel licht schokje geeft tijden stilstaan bv voor rood licht.
De uitlaat was ook stuk dus ook deze vervangen gasklephuis schoon gemaakt,luchtfilter nogmaals olie plus filter
vervangen.
Nu 8000km verder nog steeds hetzelfde auto rijdt prima een maal starten lopen geen rook of hoog olieverbruik ook geen hoop getik of zo
Nu nog eens overal rond gekeken en dacht ik aan het volgende: als de kop word gevlakt gaat neem ik aan alles eraf
kleppen plus stoters nokkenas de hele bubs.
Als bij het terug zetten nu iets niet helemaal is goed gegaan ??
Denk dat de meeste het niet eens merken aan de auto maar helaas ik wel
Als het iets met de hydraulische stoters is wat zou dat kunnen zijn?
Is het makkelijk te doen kan ik er nog wel eens aan beginnen maar moet niet te gek zijn is een oude wagen
en tijdens normaal rijden merk ik niets.
Wie weet en ik hoor het graag :happy02:21 oktober 2017 om 18:56 #18349280Het probleem wat je beschrijft lijkt mij niet gerelateerd aan de klepstoters, als deze versleten of niet goed gemonteerd zijn is dit duidelijk hoorbaar. De stoters zijn heel simpel te demonteren en te monteren, kan weinig mee fout gaan voor een normale monteur.
Heb je bij het schoonmaken van het gasklephuis ook gekeken naar de stappenmotor waarmee het stationair lopen geregeld wordt? Dat wil ook nog wel eens vervuild raken namelijk.Groet,
Jasper
22 oktober 2017 om 14:07 #18349299Hallo Jasper,Bedankt voor de reactie. Was ik vergeten om erbij te zetten maar die had ik ook los gehad en was niet eens zo vuil.
Egr afgedopt .
Toch vreemd moet iets te maken hebben met de lekke koppakking.
Lambda sonde ? Of moet dan motor controle lampje aangaan?
Toch vreemd.3 januari 2018 om 17:00 #18351348Boven beschreven nog steeds niet veranderd.
Staat nu iets meer dan 210000 op.
Weet zeker dat het iets met het vervangen van de koppakking te maken heeft.
Maar zo niet wat . evt compressie meten is dat wat? dan moet het er toch uit komen
als het de klepstoters of iets met de kop zou zijn?
Wie heeft er nog een idee? :dank-u:
7 januari 2018 om 15:15 #18351506?? niemand??
Lambdasonde? geen storings lampje.
valse lucht ,maar dan zou hij slechter lopen denk ik zo.
Normaal stond de toerenteller als of hij was vast geplakt nu een kleine schommeling
van zeg 100-150 rpm
ergens een pakking kop is gevlakt dus alles eraf geweest..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.