Opel Astra Wagon 2002: Auto start niet na tijdje stilstaan (langer als paar

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Wagon 2002: Auto start niet na tijdje stilstaan (langer als paar

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18461246
    tjeng
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2022

      De auto is motorisch nog perfect, altijd goed onderhouden, maar de laatste tijd problemen met starten. Ik heb er door een garage naar laten kijken, want ANWB gaf aan dat het iets met de Relais of Relaisbox zou zijn. Een vierkante Relais (? denk ik) vervangen, paar honderd euro armer via VAKGARAGE, probleem dacht ik opgelost, maar na een paar ritjes, weer het zelfde.

      WhatsApp Image 2022-03-26 at 5.01.25 PMWhatsApp Image 2022-03-26 at 5.01.21 PMWhatsApp Image 2022-03-26 at 5.01.26 PMWhatsApp Image 2022-03-26 at 5.01.27 PM

      Auto start niet meer als ik de auto voor langer dan paar minuten uit heb staan. Ik weer ANWB erbij gehaald en alles door laten meten, kon niks vinden. ANWB heeft een noodvoorziening gemaakt, waardoor ik nu wel kan starten en stoppen. Ook al ik na een uur boodschappen de auto uit heb staan. Enige nadeel, ik moet dit draadje iedere keer uitelkaar halen als ik ergens ben (totaal niet handig).

      Weet iemand een oplossing of wat de oorzaak van dit probleem is. Moet dan wellicht toch de hele zekeringsbox eruit?
      Graag jullie meningen/advies.

      #18461250
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Z16SE/Z16XE motor en P0230 fout code?

        200 eur voor 1 relay? Kan ik voor je nog eentje verkopen?

        #18461252
        tjeng
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2022

          Ik heb geen idee, want ik heb geen verstand van auto’s. Bij de garage kreeg ik onderzoekskosten, materiaalkosten etc. Ik vond het ook duur, maar naderhand weer problemen = geen oplossing. Ik ben teruggegaan naar de garage, maar ze gaven aan, we kunnen niks vinden.

          Uiteindelijk dat ANWB deze oplossing maakt zou toch moeten betekenen dat er iets mis is met dat gouden blokje of heb ik het mis?

          #18461255
          Febe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2004

            Relais voor ontsteking?

            Conrad.nl ongeveer €15,–

            #18461258
            tjeng
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2022

              Even voor mijn beeldvorming, is dat dat vierkante blok?

              Want de garage heeft dat blok vervangen voor de gouden versie en toen deed de auto het weer.

              Verklaart alleen niet waarom na enkele minuten de auto niet meer start.

              #18461293
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                99.9% P0230 brandstofpomp relay laag spanning en dat is 100% defect motor ecu.

                Benzine motor? 1.6? Zoek maar op forum voor P0230.

                Have fun!

                #18462012
                Ronnie hOPELoos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2022

                  beste tjeng ik heb een astra met het zelfde ecu probleem bij warme motor word de brandstof pomp niet meer door de (defecte) ecu ingeschakeld ik heb dit opgelost door met een scotslock (blauwe verbindingsblokje) de rood/blauwe draad van het relais te verbinden met de rood/witte draad van de zekering zodat de brandstofpomp relais word ingeschakeld via contact rijd al jaren zo rond DSCN7898   om verdere problemen met een te warm wordende ecu en storing meldingen heb ik ook de ecu op een andere manier gemonteerd (als proef) rijd nu al 200km storing vrij.met lange bouten en een stuk hout de ecu vrij van de motor gehangen waardoor deze niet meer warm word DSCN7901 ik hoop dat je hier iets aan hebt  Mvg Ron

                  #18462044
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet!

                    #18462053
                    Febe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      [quote quote=18462044]Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet![/quote]

                       

                      Precies! Bij een defect brandstofrelais, dit relais vervangen. Niet overbruggen.

                      #18462095
                      Ronnie hOPELoos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 March 2022

                        [quote quote=18462044]Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet![/quote]    klopt helemaal maar zo kan je wel rijden tot je een betere oplossing hebt ( ander ecu ) welke ik voor mijn astra nog niet heb kunnen vinden ook u kon mij hier niet bij helpen dus van daar deze (tijdelijke) oplossing

                        #18462099
                        Ronnie hOPELoos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2022

                          [quote quote=18462053]

                          Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet!

                          Precies! Bij een defect brandstofrelais, dit relais vervangen. Niet overbruggen.[/quote]

                          wel blijven opletten het relais is al vervangen door TJENG bij VAKGARAGE   het probleem zit niet in het relais maar in de ecu die het relais niet inschakeld

                          #18462163
                          Febe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            Misschien kun je een andere ECU lenen om uit te testen?

                            Vraag hier op ’t forum, of anders, op de sloop zijn ze toch wel te vinden? Paar tientjes en je weet meer.

                             

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.