Beste allemaal,
op mijn laatste bericht over mijn Astra is nog geen reactie gekomen maar dat bevestigt voor mij alleen maar dat ik echt een groot probleem heb. In de tussentijd heb ik nog eens wat gelezen, en geprobeerd.
Het valt mijn monteur en mezelf op dat er alleen storing optreedt als ik vermogen vraag. Bijna altijd als ik vermogen vraag van van zijn 1 naar zijn 2 en vaak als ik dan een bocht omga of een oneffenheid in het terrein tegenkom.
Als ik de auto start en plankgas geef in zijn vrij, slaat hij door naar het einde van de toerenteller, het zgn rode gedeelte. Maar vlak voordat hij daar komt, gaat de motor licht bokken. Je voelt em dan stoten, en de teller loopt dan terug. Als ik hetzelfde doe maar dan langzamer, ik voer het gas dus langzaam op, komt hij helemaal tot in het rode toeren gedeelte, blijft daar even in en gaat dan teruglopen. Ik denk dat er dan een beveiliging actief wordt. De toerenteller gaat dan teruglopen, uit het rood.
Kan bovenstaande iets met de lambasondes (volgens mij zitten er twee in de auto, 1 achter de kat en 1 in de uitlaat) te maken hebben? Of met de katalysator? Kan die kapot zijn zonder dat ik het weet, of dat het gemeten kan worden? Wat zijn algemene klachten voor beide kapotte lambasondes of een kapotte kat?
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt voor de tijd,
Grt,
Matthieu