Hallo allemaal,
sinds maandag staat mijn Opel in de garage maar men kan nog maar niet vinden wat er kapot aan is.
Afgelopen zondag ging tijdens het rijden ineens het icoontje motor (geel) branden. Eerst ging het knipperen en toen permanent branden. Bij de garage is de wagen uitgelezen en kwam de melding: Cilinder 4 misfire. Vaak duidt dat op een bobine en bougies probleem. Echter, nadat dat was vervangen, bleef dezelfde melding komen.
Wanneer ik het contact uitschakel is de melding weg en rijdt de auto ook weer op vier cilinders. Maar zodra ik gas geef en vermogen vraag, begint het weer van voor af aan, vaak wel pas na ongeveer vijf minuten, als de auto goed warm is. Als de melding komt, valt er tijdens het rijden het vermogen van één cilinder weg.
Mijn automonteur heeft dit nog nooit meegemaakt. We hebben aan een injector gedacht, maar dat lijkt ons sterk. Want als die stuk is doet hij het in het begin, of als ik rustig rijd, ook niet. Dat is nu niet het geval. Eerst werkt de cilinder ook en de injector dus ook. Later stopt het.
Morgen gaat mijn automonteur de motor inwendig reinigen en o.a het oliefilter vervangen. Zou dat iets kunnen zijn? En: heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn? Dat weten we in ieder geval in welke richting we moeten zoeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten,
Matthieu Krens
mckrens@msn.com