Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra start zeer slecht valt uit en trekt amper op
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2014 om 10:04 #17269178
hallo allemaal ik heb een opel astra tailgate 1.4 uit 95
k heb hem nu ongeveer 15 maanden
nooit problemen mee gehad
tot sinds korthij start gewoon onwijs slecht
pas na 10 min ongeveer kwam ie een keer tot leven
en daarna rond de 700 toeren stationair draaien (normaal ongeveer bij de 1000)
het rijden ging goed tot ik stoplichten tegen kwam
toen ik weg wilde rijden viel ie direct uit en duurde het weer 5 min voor dat ie aan ging
ook met optrekken heel erg stotteren
het lijkt alsof de brandstof leiding half dicht zit of dat de ontsteking kapot is
en dat heel de dag doormaar de dag erna (toen was het iets minder koud) deed ie t weer prima niks aan de hand
dit heb ik al een keer of 8 gehad
en de dag erna gewoon weer niks aan de handzou het niet de spanningsverdeler kunnen zijn? dat deze misschien ge oxideerd is?
of misschien de bobineik had in een ander topic als iets gelezen over een soortgelijk probleem
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=184374daar kwam ook de term LMM voorbij
nou eerlijk gezegd ben ik geen pro met auto’s en ik heb ook werkelijk geen flauw idee waar LMM voor staat en of het uberhaupt in mijn auto zitauto heeft in augustus apk gehad
kan iemand mij verder helpen?
22 november 2014 om 14:07 #18261808Ik ben niet zo thuis in de Astra F’jes, maar LMM staat voor luchtmassameter :thumb .
22 november 2014 om 18:02 #18261809Geen LMM op deze motor.
Meestal zoeken richting:
TEMP sensor.
Map sensor
Injector.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 november 2014 om 19:58 #18261810Geen idee of dit het kan zijn ,
Maar wat je beschrijft heb ik ook eens gehad.
Bij mij was het de krukas sensor.
Kosten toen ruim 250 euro nieuw maar na wat zoek werk vond ik hem voor 125 en het plaatsen was nog geen 10 min werk.Het ene moment niets aan de hand en dan opeens viel ie uit , en na 10 min proberen deed ie het opeens weer , duurde wel even voor ie weer normaal reed.
23 november 2014 om 10:02 #18261811@MoNo_eGo wrote:
Geen idee of dit het kan zijn ,
Maar wat je beschrijft heb ik ook eens gehad.
Bij mij was het de krukas sensor.
Kosten toen ruim 250 euro nieuw maar na wat zoek werk vond ik hem voor 125 en het plaatsen was nog geen 10 min werk.Het ene moment niets aan de hand en dan opeens viel ie uit , en na 10 min proberen deed ie het opeens weer , duurde wel even voor ie weer normaal reed.
is er een manier hoe ik kan zien of weten dat deze kapot is?
23 november 2014 om 12:12 #18261812vaak heb je dan een foutcode ,even uitlezen dus
23 november 2014 om 13:17 #18261813@reinier321 wrote:
@MoNo_eGo wrote:
Geen idee of dit het kan zijn ,
Maar wat je beschrijft heb ik ook eens gehad.
Bij mij was het de krukas sensor.
Kosten toen ruim 250 euro nieuw maar na wat zoek werk vond ik hem voor 125 en het plaatsen was nog geen 10 min werk.Het ene moment niets aan de hand en dan opeens viel ie uit , en na 10 min proberen deed ie het opeens weer , duurde wel even voor ie weer normaal reed.
is er een manier hoe ik kan zien of weten dat deze kapot is?
Als je geluk hebt geeft ie een fout code , bij mij destijds iigv niet.
na het schoonmaken van die sensor merkte ik verschil en aan de hand van die bevinding heb ik toen een nieuwe gehaald en nooit geen last meer gehad.ik weet niet of de opel dealer deze dingen kan na /door meten
23 november 2014 om 18:24 #18261814@b07 wrote:
vaak heb je dan een foutcode ,even uitlezen dus
oke
dit kan neem ik aan gewoon bij elke garage of moet dat perse bij een opel garage?23 november 2014 om 18:35 #18261815er zijn een aantal Astra’s F en, G die je zelf met paperclip kan uitlezen ,of dat bij die van jou kan weet ik niet .
ander optie zelf een opcom kabel kopen van ongeveer 25 euro dan kan je op je laptop de auto zelf uitlezen.
niet elke garage kan uitlezen ,Opel dealer kan dat wel
24 november 2014 om 06:57 #18261816@b07 wrote:
niet elke garage kan uitlezen ,Opel dealer kan dat wel
Tegenwoordig mag je er toch wel van uit gaan dat iedere garage kan uitlezen. Als een garage aangeeft dat die niet kan uitlezen, dan zou ik daar sowieso nooit meer naartoe gaan.
24 november 2014 om 11:06 #18261817@b07 wrote:
er zijn een aantal Astra’s F en, G die je zelf met paperclip kan uitlezen ,of dat bij die van jou kan weet ik niet .
ander optie zelf een opcom kabel kopen van ongeveer 25 euro dan kan je op je laptop de auto zelf uitlezen.
niet elke garage kan uitlezen ,Opel dealer kan dat wel
ik zit er aan te denken om dan zo’n opcom kabel te kopen
het is toch altijd handig
maar ik zag ook bij sommige van jullie dat jullie uit de buurt komen (ik woon in zuidland)
en misschien heeft iemand wel net zo’n ding liggendat zou ideaal zijn en anders koop ik em zelf
edit op een topic over die opcom zag ik dat ene dropsmurf uit spijkenisse zo’n ding heeft liggen
misschien iemand anders?
als iemand er 1tje heeft regio spijkenisse ik heb intresse en veel vrije tijd laat het me anders even weten via de app 0630499012
thankss
24 november 2014 om 11:44 #18261818ik heb wel een opcom kabel waar ik obd 2 stekkers mee kan uit lezen ,zoals in het 2e filmpje , heb je een obd 1 stekker zoals in het eerste filmpje dan kan ik je niet helpen ,maar probeer het eerst zelf is met de paperclip of een stukje speakerdraad of zoiets.
Astra F diagnose stekker onder motorkap
https://www.youtube.com/watch?v=I827Rh7qCYk” onclick=”window.open(this.href);return false;Astra F diagnoze stekker onder het stuur
https://www.youtube.com/watch?v=HVaG7YBqNp8″ onclick=”window.open(this.href);return false;24 november 2014 om 11:59 #18261819@b07 wrote:
ik heb wel een opcom kabel waar ik obd 2 stekkers mee kan uit lezen ,zoals in het 2e filmpje , heb je een obd 1 stekker zoals in het eerste filmpje dan kan ik je niet helpen ,maar probeer het eerst zelf is met de paperclip of een stukje speakerdraad of zoiets.
Astra F diagnose stekker onder motorkap
https://www.youtube.com/watch?v=I827Rh7qCYk” onclick=”window.open(this.href);return false;Astra F diagnoze stekker onder het stuur
https://www.youtube.com/watch?v=HVaG7YBqNp8″ onclick=”window.open(this.href);return false;mijn aansluiting zit onder het stuur bij de zekeringen het is een 10 pins aansluiting
dus 2 keer 5mn pa heeft een autel apparaat maar hier zit niet de goede stekker bij, alleen de 12 pins en niet de 10 pins :(
24 november 2014 om 12:41 #18261820opcom kabel is 16 pins
24 november 2014 om 13:11 #18261821@b07 wrote:
opcom kabel is 16 pins
hieruit kan blijkt neem ik ana dat je niet kan helpen
toch bedankt voor de hulpiemand misschien omgeving spijkenisse die een 10pins kan uitlezen?
24 november 2014 om 13:49 #18261822Uitlezen op de paperclip methode.
24 november 2014 om 14:02 #1826182324 november 2014 om 14:05 #18261824a en b verbinden ,dan op contact zetten en tellen hoe vaak die knippert.
maar dat werk geloof ik niet bij alle modellen ,misschien heb jij net de pech dat het bij jou niet werkt
24 november 2014 om 14:07 #18261825ahh thanks ik dacht g en f
gelijk f proberen
edit:
geprobeerd
resultaat:
lampje van de motor gaat knipperen
en blijft knipperenen als ik de paperclip er uit haal, loopt het toerental van ongeveer 950 naar 1300
iemand een idee wat dit betekent?
24 november 2014 om 14:17 #18261826je moet je auto niet starten ,alleen op contact zetten.
24 november 2014 om 14:20 #18261827@b07 wrote:
je moet je auto niet starten ,alleen op contact zetten.
kan ik niet met mn auto hij kan aan uit en op hoe noem je dat net niet aan
niet op die stand dat alleen je accu stroom geeft zegmaar
maar ik probeer het wel op die soort voorgloei stand haha
24 november 2014 om 14:25 #18261828foutcode 12
maar hij blijft op code 12 de gehele tijd
24 november 2014 om 14:28 #18261829dan is dat je enige foutcode
24 november 2014 om 14:30 #1826183024 november 2014 om 14:35 #18261831dat kwam ik net ook tegen, bij een Astra F schijnt dat normaal te zijn ,eerst komt code 12 wat geen foutcode schijnt te zijn , als daarna dus geen code meer komt heb je geen foutcode
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.