Opel Astra Sports Tourer turbo druk

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Sports Tourer turbo druk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Noorbergen
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik heb een probleempje met mijn Astra Sports Tourer. Heb de auto net 2e hands gekocht. De auto komt uit Juni 2015 met 98.000 op de teller.

Vanaf de garage naar huis toe heb ik geen problemen met de auto gehad. Nu ging ik s’avonds even de auto uit proberen. Opeens ging mijn motormanagment lampje branden nadat ik even het gas in drukte van 100 naar 140. De auto werd begrenst in vermogen en ging niet harder dan 120 km per uur. Netjes naar een parkeerplaats gereden en de auto even opnieuw gestart waarna het vermogen terug kwam. Alleen ging het lampje niet meer uit. Deze laten uitlezen en gerest bij mijn vaste garage. Zei gaven aan dat de turbo druk te laag was en dat het misschien wel kon komen doordat de auto even stil had gestaan. Zei vroegen mij nog een keer van 100 volgas naar 140 te gaan en te kijken wat er gebeurd. Dit nu net gedaan en helaas weer hetzelfde probleem.

Als je de auto niet volgas indrukt rijd deze zo 160. Dus de snelheden haalt hij wel. Alleen dat zetje wat je soms nodig heb om even in te mis je nu.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

gr. Rick

Haasje17
      Moderator

Turbo versleten, sensor stuk of ergens een vacuum / lucht lek.

Noorbergen
        Deelnemer

[quote quote=18353465]Turbo versleten, sensor stuk of ergens een vacuum / lucht lek.[/quote]

Dit is wel heel kort door de bocht. Dit zijn de standard punten. Vandaar mijn vraag komt iemand dit bekend voor.

liviu2004
          Deelnemer

de man met de glazen bol is momenteel bezig.

Haasje17
            Moderator

Zonder foutcodes kan ik vrijwel niks zeggen over de oorzaak. Als het lampje brand moet er netjes een foutcode komen welke in de richting van de oplossing zal sturen. Turbo druk te laag van te lang stilstaan is onzin. Welke foutcodes waren er? Is de auto gechipt? Kan ook komen door foutief chippen van de ECU.

Noorbergen
              Deelnemer

[quote quote=18353470]Zonder foutcodes kan ik vrijwel niks zeggen over de oorzaak. Als het lampje brand moet er netjes een foutcode komen welke in de richting van de oplossing zal sturen. Turbo druk te laag van te lang stilstaan is onzin. Welke foutcodes waren er? Is de auto gechipt? Kan ook komen door foutief chippen van de ECU.[/quote]

De auto is niet gechipt na mijn weten.

Is een ex-lease auto geweest van iemand die alleen woon-werk verkeer heeft gereden. Auto ziet er als nieuw uit.

De foutcode is P0299 Turbo druk te laag.

Ik neem straks even contact op met de garage waar ik hem vandaan heb gehaald. Heb er gewoon garantie op. Maar ben gewoon benieuwd wat het kan wezen en of iemand dit zelfde al eens heeft mee gemaakt. De garage moet natuurlijk ook alles eerst onderzoeken.

Noorbergen
                Deelnemer

Gisteren,

Contact gehad met de garage die deze auto in onderhoud heeft gehad. Zij gaven aan dat in Augustus 2016 de Turbolader een keer vervangen is.Het probleem wat zich nu voordoet was bij hun niet bekend.

Volgende week gaat de auto even terug naar de garage waar ik hem gekocht had en die willen eerst eens kijken of de storing blijft na het reinigen van de turbo en de egr.

Gr. Rick

Haasje17
                  Moderator

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.