Opel Astra Sports Tourer of Opel Zafira?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel Astra Sports Tourer of Opel Zafira?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242169
    marukistro
      Lid sinds:
      5 August 2011

      Hallo,

      Ik rij nu in een Opel zafira 1.9 Diesel. Deze is aan vervanging toe.
      Ik twijfel nu tussen een Astra Sports Tourer 1.4 met 140 dan wel 120Pk
      en een Zafira 1.6 115pk

      Reden voor mijn twijfel is het feit dat ik ook een caravan (1100kg) moet kunnen trekken.
      Nu heeft de Zafira een koppel van 155Nm en de Astra (beide versies) 200Nm.

      Ik heb weinig verstand van deze technische zaken maar als ik alles goed begrijp zou de Astra een caravan beter kunnen trekken.

      Voor mijn gevoel is het vreemd dat een 1.4 Astra een betere trekauto is dan een Zafira 1.6
      Wij hebben 3 kinderen wat een Zafira weer comfortabeler maakt.

      Ik rij maar een paar keer per jaar met een caravan en ook de extra rij stoelen zijn alleen in gebruik tijdens de vakantie.
      Dus in feite zou ik met een “goedkopere” Astra beter af zijn dan een “duurdere” Zafira.

      Zie ik iets over het hoofd of wat kunnen jullie hierin adviseren:
      Astra Sports Tourer 1.4 140PK
      Astra Sport2 Tourer 1.4 120PK
      Zafira 1.6 115PK

      Bij voorbaat dank voor een reactie.
      Groet

      #17927411
      Supermotard
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2011

        Misschien heb je al antwoord maar ik zou zeker voor een Astra dan wel Zafira met een turbo motor gaan. Dit ivm het rijden met de caravan en aangezien je een diesel gewend bent. Het koppel is hoger en eerder beschikbaar met turbo. Een Zafira 1.6 gewoon laten staan, denk aan het eigen gewicht van de auto, dit moet ook de berg op!
        Ik zat met het zelfde probleem, had een Zafira 2.2 ( caravan van 1300kg) maar door problemen deze terug gebracht. Wel een fijne auto ivm eigen massa en ruimte. Rij nu een Astra station met 1.6 turbo, groot genoeg en goed voor de caravan. En goedkoper in wegenbelasting, verzekering.
        Kijk anders op caravantrekker en vergelijk.

        #17927412
        Pastra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2007

          Hoor heel vaak dat een Zafira met een ongeblazen 1.6 het net niet is.
          Vooral als je bepakt en met caravan gaat rijden laat een 1.6 zonder turbo te wensen over!

          Dit is een veelgehoorde ‘klacht’. Een 1.6 is wel uitermate geschikt voor moeders de vrouw met een hoop kinderen, en voor als je een grote auto nodig hebt maar niet veel kracht nodig hebt.

          Succes.
          Pastra

          #17927413
          Opelkees
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 September 2007

            absoluut de 1.4 Turbo nemen!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.