Opel Astra Sports Tourer

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Opel Astra Sports Tourer

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Korre

Hallo,

mij even voorstellen.
      Ik ben Korre en kom uit België en 27 jaar.

Even mijn voorgeschiedenis schetsen. Samen met mijn geboorte kochten mijn ouders een nieuwe Ford Sierra 1.6i en hebben hiermee gereden van 1986 tot 1990. In 1990 hebben ze deze vervangen door een nieuwe Ford Scorpio 2.0i. In 1994 was het tijd voor een 2de auto en dat werd een Opel Corsa A. In 1995 werd de eerste Scorpio vervangen door een nieuwe Ford Scorpio 2.0i (jawel zo’n verschikkelijk lelijk exemplaar. Zag er niet uit, maar had wel een zeer mooi interieur en was wel een fijne reisauto. Het is ook direct de auto waar ik heb meer leren rijden. Deze Scorpio is in ons bezit geweest tot 2005.

In 2000 was het tijd voor een nieuwe auto voor mijn vader, hij koos een Mercedes E200 (beste reisauto waar ik ooit mee gereden heb) en de Corsa ging de deur uit. Mijn moeder bleef rijden met de Scorpio. In 2005 was deze Scorpio aan vervanging toe en kocht mijn moeder een nieuwe Ford Focus 1.6i (ook een fijne auto waar ik ettelijke kilometer mee gereden heb).

In 2009 was ik afgestudeerd en ging ik werken. Hier kreeg ik direct een auto van het werk en mijn voorgeschiedenis kennende koos ik dus voor een Ford. Namelijk een Ford C-Max 1.6 TDCI met 109 pk. Tussen augustus 2009 en november 2009 reed ik kort met een Renault Clio 1.5 dci als aanloopwagen. Deze heeft mij in die korte periode toch min of meer overtuigd dat we in juli 2010 een 2de hands clio kochten voor mijn vrouw.
      De C-Max heeft ondertussen zo’n 152.000 km gelopen op 3,5 jaar en is dus al een tijdje einde leasing. Ik mocht dus een nieuwe uitkiezen. Deze keer vond ik de keuze niet echt gemakkelijk. Je krijgt een bepaald budget, moet rekening houden met de formule van Di Rupo (Voordeel Alle Aard). Na een aantal eerste simulaties bleven over (binnen budget en aanvaardbaar VAA):
      – Renault Megane
      – Ford Focus
      – Opel Astra

Na een eerste bezoekje bij Renault, viel deze direct af. Het zei me echt niets, voelde goedkoop aan enz.
      Bleven over Ford Focus en Opel Astra. Met beide een toertje gaan rijden en de Astra beviel mij beter. Het voelde beter, met name rijhouding. Bovendien is de Astra een stuk ruimer, dus dat is ook mooi meegenomen.
      Ik had dus mijn keuze gemaakt en de opties lagen ook al vast, ik stond dus klaar om te bestellen. Plots komt het bericht van de werkgever dat er geen bestellingen meer kunnen geplaatst worden aangezien ze de carpolicy willen herzien. Weg mijn mooi samengestelde Astra :thumbdown

Na 5 maanden kwam dan eindelijk het bericht dat we terug mochten bestellen. Ondertussen was er een nieuwe kaper op de kust, namelijk de Skoda Octavia. Even een kijkje gaan nemen, maar kon mij ook niet bekoren. Niet bepaald spannend.
      Dus waren we overtuigd van de Astra en ging ik hem opnieuw samenstellen. Al snel bleek dat de aangepaste carpolicy in mijn voordeel uitviel! Ik kon met andere woorden meer opties nemen binnen het budget!

Deze week heb ik dan volgende combinatie samengesteld!

Auto: Opel Astra Sports Tourer
      Motor: 1.7 CDTI (110 pk) Start/Stop
      Uitvoering: Sport
      Kleur: Carbon Flash

Opties:
      – Gold Pack
      – Seat Comfort Pack bestuurder met sportzetels VR
      – Verwarmd stuurwiel (incl. zetelverwarming vooraan)
      – Upgrade fleetpack (Park Pilot, voor- en achteraan)
      – Ruimtebesparend reservewiel 16-duims
      – Donker getinte ruiten achteraan

Kan niet wachten tot hij geleverd wordt.
      Hopelijk heb ik er veel plezier mee, want deze keer moet ik er 6 jaar of 180.000km mee rijden. Normaal gezien zal ik er dus weer 3,5 jaar mee moeten rijden (50.000 km/jaar).

Groeten!

miral astra

Das een best verhaal. :jerry

Korre

Gisteren bericht gekregen dat hij geleverd wordt op 22 augustus.

Nog effe geduld dus.

Kermitkiller

ook welkom hier en succes met wachten :thumb

Juffer1
            Deelnemer

Welkom op het Opel forum !

Mooie opties op je Astra J :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.