opel astra sport speakers

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra sport speakers

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    mike_corsa

hallo
      ik heb even snel een vraagje ik heb pasgeleden
      een subwoofer in mijn auto gelegd dit klinkt erg goed
      alleen mijn speakers in de deuren kunnen het vermogen niet aan wat mijn auto radio aan vermogen levert
      als de radio flink hard gaat gaat de subwoofer lekker door maar het geluid van de gewone speakers vermormen en is niet aan te horen nu heb ik een simpele vraag welke maat boxen zitten er in een standaard opel astra sport ?

het gaat om de 2 boxen voorin en achterin
      als ik dit weet kan ik nieuwe boxen bestellen met meer vermogen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt

Hier_boe

En als je je speakers enkelt instelt voor de mid en de hoge tonen…..je gebruikt immers je sub voor de lage tonen. Je speakers worden dan minder belast en zullen dus niet zo snel vervormen.

mike_corsa

idd dit zou een oplossing zijn maar ik zou graag een compound set hebben met tweeters
          en deze nog eens apart aansluiten op een kenwood versterker 350 wat
          deze is namelijk voledig instelbaar en ik belast mijn radio wat minder
          alleen ik heb zelf al het deurpaneel er uit proberen te halen maar dit lukt niet dus ik kan ook niet zien welke maat boxen er in zitten

mike_corsa

iemand

mike_corsa

ik heb iets gevonden
              16.5 cm voordeuren
              13 cm achterdeuren
              heb ik bij de voor en achterdeur pasringen nodig ?

mrmonkey
              Deelnemer

voordeuren wel, achterdeur durf ik niet te zeggen :thumbup

mike_corsa

oke voordeuren weet ik achterdeuren volgens mij 13 cm
                  heb ik net in een oud topich gevonden op dit forum
                  alleen heb ook begrepen om het geheel de te dempen omdat er geen demping achter de deurpanelen zit
                  is hier verder nog iets over bekend

mike_corsa

heb dit gevonden
                    xton AC25
                    [AC25]100 W RMS en 140 W piekvermogen Onze prijs: € 99.00 achterdeuren

Axton AXC26 160 W muziekbelastbaarheid:
                    120 w rms dit zijn alle 4 component

de speakers staan erg goed aangeschreven
                    iemand ervaring met Axton speakers ?

http://www.autoshopdetijger.nl/axton-ac25-p-1558.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    http://www.autoshopdetijger.nl/axton-axc26-p-3909.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

frederik1980
                    Deelnemer

@mike_corsa wrote:

ik heb iets gevonden
                      16.5 cm voordeuren
                      13 cm achterdeuren
                      heb ik bij de voor en achterdeur pasringen nodig ?

dit klopt heb zelf ook een astra sport maar bij mij klinkt het super!!

de bas uit de radio halen en dat met de versterker instellen

als je wel andere boxen inbouwd vergeet dan niet dat je ringen haalt die tussen je deur en speakers komen

anders heb je kan dat je ramen niet meer open gaan

en achter moet het zelfs anders zijn de speakers te klein

zie deze link

http://www.navishop.nl/speaker-ringen-opel-astra-p-1624.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

succes

groeten frederik

Step-han
                      Deelnemer

Voordeur zijn idd 16,5cm. Ik weet niet of je een 3 of 5 deurs hebt maar bij mijn 3 deurs zaten 13cm achter.

mike_corsa

zo vandaag ben ik wezen kijkien voor een paar leuke speaker’s
                          het zijn de pioneer TS-A1713I 3 weg speaker x2 300 W
                          en de pioneer TS-A1313I 3 weg speaker x2 300 W
                          dus geen component

nu eventjes een vraag
                          ik wil deze 4 deurspeakers aansluiten op een kenwood KAC-5204 350 WAt versterker
                          nu het eerste probleem de versterker heefd maar 2 uitgangen kan ik de 4 speakers op 2 uitgangen aansluiten of gaat mijn versterker dit niet leuk vinden ?

volgende vraag
                          de bedrading die in de deurportieren zitten moetten op mijn versterker aangesloten worden en vervolgens op de boxen
                          nu loopt de bradrading meteen na de radio
                          kan ik deze kabels gebruiken en aansluiten op mijn versterker of moet ik hier nieuwe bekabeling voor trekken ?

en de laatste vraag hoe kom ik bij de standaard boxen dat deur paneel moet er vanaf iemand die mijj kan vertellen hoe ik dit moet doen

verder gaat het om een opel astra sport uit het jaar 2000 5 deur’s

frederik1980
                          Deelnemer

@mike_corsa wrote:

zo vandaag ben ik wezen kijkien voor een paar leuke speaker’s
                            het zijn de pioneer TS-A1713I 3 weg speaker x2 300 W
                            en de pioneer TS-A1313I 3 weg speaker x2 300 W
                            dus geen component

nu eventjes een vraag
                            ik wil deze 4 deurspeakers aansluiten op een kenwood KAC-5204 350 WAt versterker
                            nu het eerste probleem de versterker heefd maar 2 uitgangen kan ik de 4 speakers op 2 uitgangen aansluiten of gaat mijn versterker dit niet leuk vinden ?

volgende vraag
                            de bedrading die in de deurportieren zitten moetten op mijn versterker aangesloten worden en vervolgens op de boxen
                            nu loopt de bradrading meteen na de radio
                            kan ik deze kabels gebruiken en aansluiten op mijn versterker of moet ik hier nieuwe bekabeling voor trekken ?

en de laatste vraag hoe kom ik bij de standaard boxen dat deur paneel moet er vanaf iemand die mijj kan vertellen hoe ik dit moet doen

verder gaat het om een opel astra sport uit het jaar 2000 5 deur’s

ik zou gewoon nieuwe kabels trekken dikkere kabels dan de standaard

ik zou zeker zorgen voor een 4 kanaals versterker

is beter voor het geluid en ik heb ook een 5 deurs

opel-mark
                            Deelnemer

Inderdaad, zorgen voor een goede 4 kanaals versterker en die dunne originele kabeltjes naar je speakers vervangen door iets beters want die zijn niet berekend op dergelijke vermogens.

Mark
                              http://www.astratuningclub.nl

mike_corsa

oke dan worden voor de 4 deurspeaker’s
                                nieuwe kabels getrokken het is de bedoeling dat de 4 kabels naar achteren gaan naar de kofferbak
                                hier wil ik dan een 4 kanaals pioneer versterker voor kopen
                                en ook een pioneer subwoofer met losse versterker dan is de voledige installatie van pioneer
                                het is ook de bedoelling dat hier nog een condensator word aangesloten
                                de voeding voor de 2 versterkers worden uiteraard voorzien van een vatsoenlijke bekabeling ik wil hier gewoon 2 voedingskabels voor aanlegen kan nooit geen kwaat

nu nog de volgende vraag kan iemand mij verstellen hoe ik de deurpanelen kan verwijderen zodat ik bij de speaker’s kan

en dan nog een vraagje
                                die nieuwe kabels voor de 4 deurspeaker’s hoe kan ik deze het beste naar achteren trekken de bekabeling voor de subwoofer die er nu in licht was al een klusje apart iemand tipt hier over ? om de bekabeling netjes weg te werken

nog een vraagje
                                de deur speaker’s die ik nu gekocht he deze zijn toch wel redelijk goed neem ik aan voor een dergelijk geluid ?
                                omdat het geen component is maar wel een 3 weg speaker is
                                alvast weet bedankt

opel-mark
                                Deelnemer

Ik weet niet wat voor type astra je hebt (f, G, H, J) maar een compo systeem heeft als voordeel dat de hoge tonen bovenin de deur zitten, dat klinkt altijd iets beter dan enkel onderin de deur.

Als je een astra H hebt dan heb ik hier beschreven hoe je de deurpanelen eraf kan krijgen, overigens is het bijde astra g bijna hetzelfde.
                                  http://www.astratuningclub.nl/viewtopic.php?f=43&t=9898″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Mark
                                  http://www.astratuningclub.nl

frederik1980
                                  Deelnemer

compo setje klinkt altijd mooier maar wat je meschien ook nog zou kunnen doen is de standaard tweeter erbij aan sluiten

kijk of dat goed klinkt anders kun je hem altijd weer los halen

mike_corsa

hallo iedereen weer bedankt voor het reageren
                                      het gaat hier om een opel astra G uit het jaar 2000
                                      het is idd een goed idee om de standaard tweeters aan te sluiten op de boxen dit ga ik eens proberen
                                      verder de website die mij geveven is kan ik niet openen ik moet hier voor zijn aangemeld
                                      wat is er precies anders aan de astra G en de astra H ?

verder zit ik volgens mij aardig netjes in de buurt van een leuke installatie
                                      2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1313I
                                      2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1713I
                                      1 keer pioneer subwoofer 1200 wat met bij passende versterker
                                      1 keer 4 kanaals versterker voor de deurspeakers deze moet ik nog uitzoeken maar word ook een pioneer versterker
                                      iemand die een leuke versterker weet liefst een pioneer
                                      2 maal voedingskabel voor de versterker’s + losse condensator
                                      JVC KDR811 4×50 wat met 6 tulpaansluitingen losse aansluiting voor de subwoofer
                                      moet ik hier verder nog iets bij hoor ik het graag van jullie

frederik1980
                                      Deelnemer

ik zou zeggen kijk hier eens

http://www.pioneer.nl/nl/products/25/29/182/overview.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

zal vast wel wat voor je bij staan ik zou zelf voor een 800 watt gaan 200 max per uitgang dan klinkt het goed en je weet zeker dat je je boxen niet gouw zult opblazen

verder zou je ook nog kunnen kijken naar een 6 kanaals versterker heb je namelijk maar 1 versterker en 1 stroom draad liggen
                                        maar dat is maar net wat je zelf wil

groeten,
                                        frederik

mike_corsa

zo vandaag een pioneer subwoofer gekocht
                                          het is de pioneer ts-wx303 1200 w geworden
                                          en een heb ook meteen een versterker gekocht
                                          het is de GM-3400-t 350 wat geworden

nu heb ik toch nog een vraagje
                                          op de doos van de deurspeakers
                                          staat nominal power 35 W max 300 wat
                                          als ik het dus goed heb zou ik deze 4 boxen toch kunnen aansluiten op een 2 kanaals versterker van 350 wat
                                          4×35=140 maximum power van mijn kenwood versterker 350 iemand die mij dit kan uitleggen en of dit mogelijk is ?

uiteindelijke installatie is nu dus
                                          2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1313I deurspeaker
                                          2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1713I deurspeaker
                                          pioneer ts-wx303 1200 w subwoofer
                                          pioneer GM-3400-t 350 w versterker
                                          kenwood kac-5204 350 w versterker

mike_corsa

eventueel informatie over de versterker die ik wil gebruiken voor de 4 deurspeaker’s
                                            Belangrijkste Eigenschappen
                                            350W Max. uitgangsvermogen
                                            Ingebouwd Variabel Hoog- & Laagdoorlaatfilter
                                            Belastbaar tot 2Ω
                                            Vermogen MOSFET in de geschakelde voedingstrap
                                            Aluminium behuizing/koellichaam

Versterker Eigenschappen
                                            Belastingscapaciteit 2Ω Stabiel
                                            Max. Uitgangsvermogen 350W
                                            Opgegeven uitgangsvermogen (4Ω)t 60W x 2 (4Ω)
                                            Opgegeven Uitgangsvermogen 75W x 1 (2Ω)
                                            Gebrugd Uitgangsvermogen (4Ω) 150W x 1
                                            Overeenkomstig met CEA-2006 Ja
                                            Laagdoorlaatfilter Ja
                                            Geschakelde voedingstrap Ja, met vermogen MOS-FET
                                            Vermogensindicator Ja
                                            Veiligheidssysteem Ja
                                            Lijningang RCA
                                            Ingangsregelaar Nee
                                            Lijnuitgang Nee
                                            Ingang op Luidsprekerniveau Ja
                                            Chassis Gegoten Aluminium
                                            Inclusief DC-kabel Nee

Versterker Specificaties
                                            Max. Uitgangsvermogen (4Ω) 350W x 1
                                            Opgegeven Uitgangsvermogen (4Ω, 14,4V) 60W x 2 (20Hz ~ 20Hz, 1%THV)
                                            Opgegeven Uitgangsvermogen (2Ω, 14,4V) 75W x 2 (1000Hz, 1%THV)
                                            Gebrugd Uitgangsvermogen (4Ω, 14,4V) 150W x 1 (1000Hz, 1%THV)
                                            Opgegeven Uitgangsvermogen (CEA-2006) 60Watt RMS x 2 bij 4 ohm en 1% THV
                                            Laagdoorlaatfilter 80Hz (-12dB/oct)
                                            Ingangsgevoeligheid 0,2 ~ 5V
                                            Ingangsimpedantie 10kΩ
                                            Signaal/ruisverhouding 94dB
                                            Signaal/Ruisverhouding (CEA-2006) 75dBa (Referentie: 1 Watt bij 4 Ohms)
                                            Frequentiebereik (+0dB, -3dB) 5Hz ~ 50Hz
                                            Bedrijfsvoltage 14,4V (11V ~ 16V Toegestaan)
                                            Stroomverbruik 18A
                                            Afmetingen (BxHxD) 198 x 59 x 230(mm),
                                            Weight 1,7kg
                                            Download

mike_corsa

Iemand die mij wat duidelijk kan geven over deze versterker en of het haalbaar is om hier 4 boxen op aan te sluiten ik hoop. Graag nog wat informatie over te krijgen

Hier_boe

Als je niet echt weet wat je wilt hebben, waarom ga je niet naar een betere audiozaak. Je geeft gewoon aan wat voor budget je hebt en wat je wilt. Hun kunnen je alles vertellen wat je wilt weten.

mike_corsa

ik weet precies wat ik wil hebben de installatie is compleet vandaag de complete bekabeling bij elkaar gekocht
                                                  en een zelfde versterker ben bij een bekende audio zaak geweest en hun zeggen dan het geen probleem is om 4 boxen aan te sluiten op de pioneer versterker 2 kanaals
                                                  morgen een plaat mdf kopen en dan kan de opbouw beginnen

de installatie

Uploaded with ImageShack.us

het idee nu nu als volgd
                                                  een plaat MDF kopen en deze op de zelfde maat zagen als de orginele plaat die achter in de kofferbak licht deze plaat MDF wil ik bekleden met wit leer en in het midden van de MDF plaat maak ik een gat en deze verzink ik in het hout hier wil ik plexiglas in maken onder het plexiglas komt een MDF kist en deze komt in de wielbak terecht hier wil ik de versterker’s in bevestigen met blauw led verlichting en met met 2 computer ventilatoren
                                                  zodat de versterkers niet te warm worden

Astra_DLS
                                                  Deelnemer

Ik heb niet helemaal alle bovenstaande posts gelezen, maar je moet echt nooit links / rechts op 1 kanaal aansluiten omdat je anders je balance niet goed in kan stellen.

Ik heb bij mij in de auto de balance op R+3 staan omdat anders het geluid niet centraal is, je hoort links dan harder. Om geluid echt centraal te krijgen (dus ook tussen voor en achter) moet je echt een goed set hebben met goede positionering. Je hebt snel kans dat je of alleen voor of alleen achter hoort. Zeker met de locatie die de speakers in de achterdeuren hebben.

Enne: Het zijn speakers. Een kind ligt in een box.

mike_corsa

okee en als ik nu alleen de 2 voorste speaker’s aansluit op de versterker en de andere 2 via mijn auto radio dan is dit wel mogelijk ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.