Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Opel Astra Opc bj2000 Eobd/obd2???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2016 om 08:18 #17276225
Beste Forumleden,
Ben net nieuw hier en zal mij even kort voorstellen. Ik ben Rob en ben vanaf mijn geboorte al opgevoed met Opel door mijn vader. Van een Kadett C coupe naar een Kadett expresion en een Astra Gsi en daarna verscheidene nieuwe astra’s de G/H/F. Nu ik heb ik veelal ook opel gereden en zelf de trotse bezitter geweest van Astra G opc turbo. Nu heb ik voor mijn vrouw een Astra G opc uit 2000 gekocht (160 pk versie). Mooie auto, geen roest en geen schade verleden. Historie bekend. Sinds enige tijd heeft hij startproblemen, brandstofpomp werkt, brandstof relais is goed en ik vermoed dat de krukascensor moet worden vervangen.
Nu wil ik een uitlees apparaat gaan halen welke geschikt is voor Eobd/Obd2 en Can. Ik had een Autel Al519 op het oog. Maar werkt deze op de Astra? Kreeg van de onderdelen zaak alhier te horen dat dit niet werkt. Dit systeem lijkt mij mooi omdat ik vaker auto’s repareer van vrienden en buren. Leek mij een mooi allround systeem. Maar de zaak geeft dus aan dat de astra hiermee niet valt uit te lezen, is dit dus zo? Ik dacht dat de Astra EOBD systeem had en dat het apparaat wel moet werken.
Ik heb veel gezocht op google en dit forum nagezocht en zelfs op Vauxhall gezocht en youtube. Maar het wordt mij niet echt duidelijk. Zou zonde geld zijn als dit apparaat niet werkt.
Onderstaand een link van het apparaat wat ik op het oog heb:
https://www.obd-partner.nl/professionele-full-protocoll-diagnosecomputer-autel-al519″ onclick=”window.open(this.href);return false;Alvast bedankt voor jullie hulp,
Met vriendelijke groeten,
Rob
14 april 2016 om 08:26 #18316702Wat is er mis met de oude vertrouwde OP-Com?
14 april 2016 om 08:39 #18316703@warhamstr wrote:
Wat is er mis met de oude vertrouwde OP-Com?
Daar ben ik nu alles over aan het uitzoeken. Heb hier nog een laptop. Maar dit systeem lijkt mij handig. Naast de Opel staat ook nog een seat en dit apparaat kan wel de seat uitlezen. Dus wilde eigenlijk iets multifunctioneels. Maar speur dit forum en google eerst af naar Opcom en wat ik ervoor nodig heb alvorens ik daar vragen over ga stellen.
14 april 2016 om 09:21 #18316704Met een Op-com kun je bijna alles uitleze van de Opel. En voor de Seat moet je gewoon de Vag-Com nemen om daar bijna alles mee te kunnen uitlezen. Ga je naar
een universeel odb apperaat. Zul je vaak alleen maar de standaard foutcodes kunnen uitlezen en misschien kunnen resetten maar dan houd het ook echt op.Dan kun je voor de prijs van een Op-com (Opel) en Vag-com (VW,Audi,Seat,Skoda). Beter deze 2 kopen want dan kun je heel veel uitlezen en resetten en qua geld ook nog eens goedkoper uit.
Succes met je zoektocht. :thumb
15 april 2016 om 16:47 #18316705@Dolby wrote:
Met een Op-com kun je bijna alles uitleze van de Opel. En voor de Seat moet je gewoon de Vag-Com nemen om daar bijna alles mee te kunnen uitlezen. Ga je naar
een universeel odb apperaat. Zul je vaak alleen maar de standaard foutcodes kunnen uitlezen en misschien kunnen resetten maar dan houd het ook echt op.Dan kun je voor de prijs van een Op-com (Opel) en Vag-com (VW,Audi,Seat,Skoda). Beter deze 2 kopen want dan kun je heel veel uitlezen en resetten en qua geld ook nog eens goedkoper uit.
Succes met je zoektocht. :thumb
Bedankt Dolby,
Sorry voor de late reactie. Druk aan het werk en de zoektocht.
Het is mij inmiddels allemaal duidelijk, gister de Op-Com besteld en de Vag-Com. Had de hoop dat hij vandaag er was maar nog niet.
Wacht het rustig af en dan start de opc weer perfect.Bedankt voor de reacties en de hulp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.