Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra ombouwen naar v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2012 om 00:13 #17243078
hallo mensen
ik had eigenlijk een vraag aan mensen die dit kunnen of weten wat het zou gaan kosten
ik ben beetje gek geworden met het feit dat er een v6 blok in een opel astra g past
ik ben een rond gaan kijken op internet en marktplaats enzenz
hier staan de opel v6 voor rond de 1500 euro met ongeveer 180000 gelopen
nu was mijn vraag eigenlijk
wat zou het mij dan nog gaan kosten om dit blok om te laten zetten in mijn opel astra g ????
kost dit 500 euro 1000 euro 1500 euro 2000 euro
weet iemand wat dit ongeveer zou gaan kostendus ik heb zelf een opel astra g met een x20xev blok erin
maar wou dit gaan laten ombouwen naar een opel astr g 2,5 v6 C25XE
hier iemand verstand van of kennis of iemand die dit er in zou kunnen bouwen ??
dus alles moet werken zoals het hoort airco abs bekrachting enzenzenz
29 maart 2012 om 06:25 #17939333Dwars voorin past prima inderdaad, daar is ook (relatief) niet zoveel voor nodig, er zijn er meer die dat gedaan hebben.
Zelf ga ik voor een V6 in de lengterichting met achterwielaandrijving in m’n Astra Coupé, daar ben ik nog steeds dingen voor aan het uitzoeken.
29 maart 2012 om 07:18 #17939334hoeveel PK’s hebben die V6’jes dan?
29 maart 2012 om 07:31 #1793933529 maart 2012 om 07:34 #1793933629 maart 2012 om 09:04 #17939337Of een 3,2 V6 kopen kan ook.
Zelf zou ik ook voor een v6 gaan voor het koppel in de lagere toeren.
29 maart 2012 om 11:00 #17939338Z22SE met supercharger is ook leuk :p
Dion, een V6 is meer een cruiser in een Astra, maar niet langzaam. Een 4pitter met het zelfde vermogen zal een stuk feller zijn.Iedereen zoekt iets anders.
Marijn, kosten zullen ook afhangen van hoe handig je bent. Als je alles laat doen, kun je zo’n 3 a 4000 kwijt zijn. Vergeet niet je remmen en onderstel aan te pakken.
Ook zul je naar de RWD moeten voor diverse keuringen om het op kenteken te krijgen. Ook niet bepaald goedkoop.
29 maart 2012 om 11:11 #17939339Wat te denken van een Z28NET :D
29 maart 2012 om 12:33 #17939340Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar Astra, aangezien het meer over de ombouw gaat dan over het voorstellen ;)
29 maart 2012 om 13:27 #17939341Als je Een Bigblock versnellingsbak erin hangt bij voorkeur een met stang omdat je dat nu ook hebt. Dan is heet een fluitje van een cent. Je haalt compleet de motorboom met ecu eruit je huidige ecu laat je zitten en zet prik op de startboom van de motor
Dit gaat enkel met oud type v6 motoren met ecu’s zonder startonderbreker.
Anders moet je een ecu vinden van een vectra of dergelijke met imobiliser enz. en moet je zelf even bedrading omsolderen.
Steun aan de distributiezijde moet je ook zelf maken.
29 maart 2012 om 13:27 #17939342Maaruh dat past toch niet zomaar plug en play, net als dat een c20xe niet plug en play past in een astra g?
29 maart 2012 om 15:09 #17939343Ik denk dat ook dat het goedkoper is om op je x20xev te superchargen
29 maart 2012 om 15:26 #17939344Kan je niet beter een 3.0 24v v6 , heeft 211pk dacht ik ?
Met de inlaat van de 2.5 dan .29 maart 2012 om 15:49 #17939345Zowel een V6 Als C20xe zijn evenveel werk, en nu niet echt zo ontzettend ingewikkeld enkel de steun aan de diszijde moet je zelf maken bij een V6 of oud type c20xe. Gebruik je nieuw type c20xe met astra g bigblock versnellingsbak hoef je zelfs enkel de dissteun van een x20xev over te zetten en is het plug en play.
De ecu is inderdaad niet plug en play, maar uit oudere astra’s vectras enz.. Kun je die gemakkelijk in een g monteren door enkel de signaaldraden naar de cockpit te leggen en de rest gewoon zoals bij de orginele auto aan te sluiten.
En dus een deel van je huidige motorboom te laten zitten en tevens de orginele ecu in de g geleverd. Deze heb je nodig voor het temp signaal en het aansturen van de stuurpomp.
29 maart 2012 om 19:46 #17939346Je zit wel met de motorophanging aan de Distributiezijde.. De Oudere Dwars geplaatste V6en hangen allemaal vast op Laag geplaatste steunen.
De Vectra-C heeft echt en Flinke steun om de motor aan die zijde op te hangen.
De oudere v6en hebben hier geen voorbereiding voor…
er is ook geen pasklare steun voor een V6 in een Astra-G
Daarbij komt als je zomaar een Bigblock bak pakt, je niet uitkomt met de ophangpunten. de 4cilinder bakken zijn Korter (korter Belhouse ivm de V6 motor smaller is)
Willem
29 maart 2012 om 19:55 #17939347Als je koppeling gebruikt van een bigblock bak orgineel uit een g past het gewoon. Ik heb enkel probleem gehad met bedrading aansluiten van de tempmeter. De lage steun zoals ook wel in een calibra of asra f gebruikt word is ook in een g te gebruiken met enige aanpassingen aan je chasisbalk.
Wat je ook nog zou kunnen doen is een alluminium spacer maken voor tussen je bak en blok.
29 maart 2012 om 19:57 #17939348Uitlaat ligt ok niet geheel in het midden in dit geval, maar dat is aan te passen..
De Fijne Pasplaat, waar bij menig duitser de bak op kapot is gedraait..
Willem
29 maart 2012 om 20:01 #17939349Waarom draait je bak kapot door die spacer?
29 maart 2012 om 20:11 #17939350Bij sommige bakken dragen de Price assen deels in de Krukas (om asslingering te voorkomen.
Daar komt bij dat je ook de koppelings plaat nog verder van de bak af zet wat ook weer de as meer belast.
Daarom zijn ze bij ombouwen in duitsland veelal op motor verplaatsen over gestapt, motor iets meer naar de bestuurderskant.
Willem
30 maart 2012 om 06:51 #17939351En als je het wil laten doen zou ik DHZ twente eens bellen
14 juli 2012 om 13:55 #17939352@Barrythefirst wrote:
En als je het wil laten doen zou ik DHZ twente eens bellen
7000 euro
krijg je een nieuw blok
pakken ze aanbouwdelen van een sloop auto
nieuw keuring zit erbij in
monteren enzenzenz
hoop geld ??14 juli 2012 om 14:14 #17939353Ik vind het persoonlijk een hoop geld ik denk dat je voor dat geld ook een mooie vectra of iets dergelijks kan kopen met een V6 erin.
14 juli 2012 om 14:56 #17939354Koop je een mooie auto voor :jerry
14 juli 2012 om 16:27 #17939355ja inderdaad…voor 7000 euro koop een andere dikke opel
14 juli 2012 om 16:33 #17939356@Maurice89 wrote:
Koop je een mooie auto voor :jerry
bijvoorbeeld een OPC 2 Turbo of een H OPC
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-astra-2-0-turbo-opc-stuhr-brinkum-bei-bremen/164391151.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=opc&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-astra-2-0-turbo-opc-kirchenarnbach/162626078.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=opc&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine” onclick=”window.open(this.href);return false;
en nog veel meer :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.