Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra motorstoring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2010 om 10:09 #17221672
Beste mensen,
Ik heb een Opel Astra met de volgende specificaties:
Opel Astra 1.6l-16v edition
Benzine 4cyl.inhoud: 1598cc
100pk/74kw
Bouwjaar: 08-01-1998
Km stand: +- 250.000Nu heb ik een probleem met mijn auto. Bij het starten van de auto begint het lampje van moterstoring te branden. Soms start hij zonder maar dan gaat het lampje naar verloop van tijd branden. Voorafgaand schokt de auto even.
Tijdens het rijden valt de motor regelmatig uit. Dit gebeurt op het moment dat ik de koppeling indruk om terug te schakelen. Soms blijft de motor lopen, maar blijft het toerenaantal (met ingedrukte koppeling, bijvoorbeeld voor een stoplicht) onder de 1000 schommelen. Soms valt de moter dan alsnog uit.
Nu ben ik een leek op het gebied van auto’s en wil ik hem eigenlijk naar de garage brengen. Aan de andere kant vind ik het zelf niet storend aangezien ik hem nauwelijks gebruik. Hij staat ook op de nominatie te verkopen. Gezien de waarde van de auto is de storing niet echt gunstig. Reparatie is het niet waard naar mijn mening, het laten uitlezen ook.
Ik wil hem particulier verkopen, omdat dat het meest oplevert. Is er iemand die weet hoe deze storing veroorzaakt wordt? Ik ken wel mensen die eventueel er aan kunnen klussen, maar dan moet ik eerst de oorzaak weten.
Laat maar weten en alvast bedankt!
26 mei 2010 om 10:17 #17678951Je kan beginnen met de computer van de motor uit te lezen.
Even zoeken op het forum hoe je dit moet doen.26 mei 2010 om 12:55 #17678952Ik heb geen idee hoe dat moet, maar zal het even opzoeken. Verder nog iemand die me meer kan vertellen?
26 mei 2010 om 13:25 #17678953Het zal waarschijnlijk een vervuild gasklephuis of stationair regelklep zijn, dat komt regelmatig voor.
Deze twee schoonmaken kan zowiezo geen kwaad.Maar aan de hand van de knippercodes kan je misschien wat gerichter zoeken.
Het kan namelijk ook zijn dat er bijv. een sensor stuk is.26 mei 2010 om 13:27 #17678954Hoe is het met je EGR klep?
26 mei 2010 om 16:27 #17678955Eerst uitlezen (staat in het vectra gedeelte in HOW-TO topic omschreven hoe dat gaat..)
Of LATEN uit lezen bij garage of dealer.Codes zet je dan hier neer, en dan kunnen we je verder helpen dan nu.
Jouw probleem kan vanalles zijn namelijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.