Opel astra Lambdasonde probleem?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra Lambdasonde probleem?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    DarkSpeeder
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Aangezien mijn opel astra nog steeds niet helemaal lekker loopt, hij bokt namelijk nogal op lpg boven de 100km/h op lpg en tevens heb ik last van vermogens verlies vraag ik hierbij jullie hulp.
      Twa heeft hem hem al een keer voor mij uitgelezen hierbij kwam de foutcode p0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) er uit, en tevens kwam er bij sensor 1 mengsel rijk, sensor 2 gaf hij aan mengsel arm er uit.
      Nu heb ik al nieuwe bougies erin gedaan, stappenmotor is vervangen, nieuwe bougiekabels en een andere bobine zit er in echter het probleem is er nog steeds.
      Mijn vraag is dan ook kan de lambdasonde voor dit bokken zorgen aangezien ik het alleen op lpg heb, op benzine heb ik totaal geen last van vermogens verlies of bokken.
      Als het de Lambdasonde betreft zou er dan geen MM lampje moeten gaan branden? want die brand er dus niet.

Ik hoop dan ook dat er iemand is die mij hiermee verder kan helpen want het rijd niet erg prettig op deze manier.

Bij voorbaat dank,
      Ricardo

wim-v6
      Deelnemer

LPG afstelling niet lekker denk ik

robbie

ik heb net ook zoiets mee gemaakt,
          om een lang verhaal kort te maken, dat is de foutcode van de lambda sensor nr 2 achter de katalisator, en de storing kwam bij mij van de ecu vandaan, de ECU had de sensor kapot gemaakt, ECU vervangen en de lambda sensor en nu is alles weer goed!

tip: zie mijn topic met de foutcodes!

DarkSpeeder
          Deelnemer

Hallo Robbie,

Ik heb die lijst met foutcodes ook ;) vandaar dat ik weet dat het p0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) is.
            Alleen ik dacht dat deze positie 1 was en bij het motorblok (bij de hitteschild) zat?
            Heb je de gehele ecu vervangen of heb je deze opgestuurd naar actronics in almelo?

robbie

heb de orginele ECU opgestuurd naar actronics in Almelo, daar konden ze hem vreemd genoeg niet maken,heb hem na 3 weken weer in dezelfde staat terug gekregen.ik moest wat anders hebben en heb naar een schade astra gekeken met de zelfde ECU type/serienummers en die bij mij erin gemaakt, toen was bij mij nog de lambda kapot, die ook weer vervangen en toen deed alles t weer goed!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.