Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra Kapotte Koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2013 om 08:14 #17261983
Hay,
Ik heb in October 2012 een Opel Astra 1.7 CDTI gekocht.
Na +-5000km begon mijn koppeling te slippen en heel erg te stinken.
De garage deed hier niets aan omdat ze geen probleem konden vinden.
Op ongeveer 17000km is de koppeling dan volledig versleten, met gevolg dat alles vervangen moest worden.
Nu wil de garage dit niet onder garantie vervangen omdat de koppeling door mijn fout zou kapot gegaan zijn.
Ik vraag me af of er nog mensen zijn met zo een probleem?19 november 2013 om 08:33 #18193613Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde voor gehad. Na vele telefoons en brieven van mijn advocaat heeft Opel de stukken betaald en de helft van de werkuren. Ik was het zo kotsbeu dat ik die €400 betaald heb en de week erna was de Zafira buiten. Wel spijtig, want het concept van wagen was wel tof. Heb nu al 3 jaar een toyota RAV4 en zeer tevreden van!!
19 november 2013 om 09:12 #18193614AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lastig verhaal. Je kunt de garage in gebreke stellen, echter onder een aantal voorwaarden.
-Aantoonbaar dat het probleem er was ten tijde van de verkoop, of logischerwijs direct na verkoop zou ontstaan;
-Garage heeft je er niets over vermeld;
-Jij hebt het direct na de koop en het ontdekken van gebrek gemeld(liefst schriftelijk = aantoonbaar) aan de garage;
-De slijtage is niet gerelateerd aan normaal gebruik(zoals banden, remmen, en na veel kilometers dus ook de koppeling, wat is je totale km stand?);
-Je geeft de garage de gelegenheid het gebrek te verhelpen;
-daarna schriftelijk.Zie voor meer info: http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/klachten-en-geschillen/stappenplan-klachten” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het blijft altijd een moeilijk verhaal, die je 9 van de 10 keer niet wint, puur omdat het allemaal moeilijk aantoonbaar is.
Auto gekocht boven de 4500,-? Bovag garantie, mits opgenomen in koopovereenkomst.
Tevens even informeren bij je rechtsbijstandverzekering.19 november 2013 om 09:43 #18193615Het is heel moeilijk of niet aantoonbaar of het nu slijtage is of fabrieksfout. Dit omdat een koppeling ook door verkeert gebruikt snel kan slijten.
Ofwel proberen coulance regeling te treffen, maar zowel voor de garage als de klant geld dat dit een moeilijk verhaal is. Dus in dit geval ben ik van mening dat niet zomaar de dealer fout is.19 november 2013 om 09:52 #18193616AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, maar een ingesleten koppeling is voor iedere zichzelf respecterende garage goed te merken en moet dus gemeld worden bij aanschaf.
Daarom de vraag, wat is je totale kilometerstand? Is daad over gesproken?
Dan inderdaad zoals Haasje zegt een coulance regeling treffen. Dus praten met garage, zeggen dat zij hadden moeten melden dat de koppeling aan het slijten was, en dus kijken of je de kosten kunt delen, en ze anders in gebreke stelt. Dit kun je alleen doen als inderdaad bovenstaande van toepassing is, dus niet als jij een rijstijl hebt die koppelingen kost..19 november 2013 om 13:25 #18193617het gaat over een nieuwe wagen.
eerste keer heb ik op 5000km een probleem gemerkt, zoals gezegd: heel sterke verbrande geur en slip aan koppeling.
de wagen is dan naar de garage geweest waar ze niets verkeerd gezien hebben.
sindsdien begon de koppeling te slippen na +-30 min rijden.
op 17000km is de koppeling dan helemaal kapot gegaan.19 november 2013 om 13:41 #18193618waarom ben je er 12000km mee doorgereden????????
hier kun je op je kop gaan staan denk ik, maar vergoed zul je het niet krijgen.
als het mijn auto was geweest, was ie naar de garage gegaan, en pas teruggenomen als ie gemaakt was.
je praat over een nieuwe wagen, snap niet dat je je zo laat afschepen dan.
19 november 2013 om 15:14 #18193619het is een leasing wagen en de leasing vond dat als de garage zegt dat er niets is, is er ook niets aan.
en nu zegt de leasing dat de garage niets heeft gezien toen dus was er ook niets aan dus is het nog altijd mijn fout.
19 november 2013 om 15:30 #18193620lease….lijkt me sterk dat je et zelf moet betalen dan.
rechtsbijstand erop richting je leasemaatschappij.
je hebt het immers gemeld.
19 november 2013 om 19:39 #18193621En als je rijd heb je dan altijd je voet op de koppeling zonder hem ingedrukt te hebben?
20 november 2013 om 06:21 #18193622een advocaat lijkt me de beste optie.
daarom dat ik ook hier met de vraag zit, is er iemand die dit al heeft voorgehad.
en nee ik rijd niet met de voet op koppeling.
heb al 9 jaar rijbewijs en nog geen enkele probleem gehad met de koppelingen. zowel bij oude als nieuwe wagens.20 november 2013 om 06:27 #18193623Denk niet dat dat zin heeft, zeker niet als je verteld dat je gewoon bent doorgereden met een probleem wat na 30 min optreed.
Sterker nog is dat ooit gemeld bij de dealer? Zoniet, is de gebruiker zelf verantwoordelijk, als de dealer de eerste keer niets kon vinden, en het treed pas na 30 min op en dat is niet vermeld is het ook lastig zoeken. Niet terug naar de dealer is gewoonweg niet handig als een probleem blijft, en als het leasbedrijf heeft gezegt niet doen. Zou ik zelf niet moeilijk doen en zeggen jongens, hier is de auto jullie probleem ik hoefde niet terug!20 november 2013 om 09:55 #18193624Volgens mij is de koppeling een bekend euvel bij Opel, als het hier tenminste om een Astra J gaat.
Pas maar op, straks krijg je nog een flink bedrag naar de kop geslingerd voor een verbrand vliegwiel.
Andere Opel dealer proberen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.