Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra J problemen
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 augustus 2022om 21:46 door das998.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2022 om 10:51 #18473933
Hallo jongens! Momenteel hebben we een Opel Astra J 1.4 met 100 pk (natuurlijke aanzuiging). De auto heeft bijna 170.000 km op de teller en het rijden is een beetje… vreemd. Allereerst, is dit specifieke model traag of denk je dat het een probleem heeft? Bergop rijden is een nachtmerrie voor deze auto. De lancering is vrij traag en het lijkt erop dat het gaspedaal een beetje traag reageert. Rijden op normale wegen, prima. Het is stil, het schudt niet als je door “zware” wegen komt en het is oké voor roadtrips.
Nu het belangrijkste probleem. Zijn gebrek aan kracht. Ik weet niet wat ik van deze auto moet denken. Het brengt me op een punt van angst als ik een kleine heuvel zie en in sommige zeldzame gevallen houd ik de eerste of tweede versnelling op hoge toeren, waardoor de temperatuur stijgt. Voor zover we weten, zijn de versnellingen gemaakt om de auto meer km/u te geven met minder toerental. Ik wil de binnenkant van de motor controleren om te zien wat er aan de hand is, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom zo’n auto te langzaam zou zijn. Zijn gewicht valt rond de 1400-1500 kilo en ik denk niet dat 100 pk genoeg is voor zo’n gewicht. De laatste tijd dachten we erover om dezelfde auto te kopen, maar dan met de turbo op 140 pk en 6 versnellingen.
Enige meningen over die auto of meningen die je hebt? Alles is welkom!
28 juli 2022 om 20:26 #18474051100 Pk is méér dan genoeg. Er zijn vele auto’s die aanzienlijk minder hebben en gewoon de berg op gaan…
Ik denk eerder dat je pk’s kwijt bent. Doe eens een compressie-test. En een goede afstelbeurt (met nieuwe bougies en verse olie) doet soms ook al wonderen…
29 augustus 2022 om 21:46 #18478357[quote quote=18473933]Hallo jongens! Momenteel hebben we een Opel Astra J 1.4 met 100 pk (natuurlijke aanzuiging). De auto heeft bijna 170.000 km op de teller en het rijden is een beetje… vreemd. Allereerst, is dit specifieke model traag of denk je dat het een probleem heeft? Bergop rijden is een nachtmerrie voor deze auto. De lancering is vrij traag en het lijkt erop dat het gaspedaal een beetje traag reageert. Rijden op normale wegen, prima. Het is stil, het schudt niet als je door “zware” wegen komt en het is oké voor roadtrips. Nu het belangrijkste probleem. Zijn gebrek aan kracht. Ik weet niet wat ik van deze auto moet denken. Het brengt me op een punt van angst als ik een kleine heuvel zie en in sommige zeldzame gevallen houd ik de eerste of tweede versnelling op hoge toeren, waardoor de temperatuur stijgt. Voor zover we weten, zijn de versnellingen gemaakt om de auto meer km/u te geven met minder toerental. Ik wil de binnenkant van de motor controleren om te zien wat er aan de hand is https://vidmate.onl/ https://mobdro.onl/, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom zo’n auto te langzaam zou zijn. Zijn gewicht valt rond de 1400-1500 kilo en ik denk niet dat 100 pk genoeg is voor zo’n gewicht. De laatste tijd dachten we erover om dezelfde auto te kopen, maar dan met de turbo op 140 pk en 6 versnellingen. Enige meningen over die auto of meningen die je hebt? Alles is welkom![/quote]
I got this,…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.