Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra J M32 versnellingsbakken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2015 om 20:10 #17272896
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb een opel astra J enjoy diesel 1.7 van 2010.
Aangezien ik veel te weinig met de wagen rijd ben ik de overweging aan het maken om hem in te ruilen voor een Astra J benzine.
In m’n wagen heb ik dus de alom bekende M32 versnellingsbak waar ik al eens problemen mee heb gehad (onder waarborg gelukkig).
Maar zit diezelfde versnellingsbak ook in de astra J 1.4 of 1.6 benzine?ik heb deze link ook al op dit forum gevonden, maar ik ken er zelf te weinig van om het goed te beoordelen.
http://www.opel-infos.de/modelle/astra_j5t.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Want ik zie nergens de enjoy staan, onder welke naam het hoort weet ik eigenlijk niet?
Ik die ook m32 versnellingsbakken erbij zitten maar MR32WR 4.18 bv maar bij de diesel zie ik M32W 3.65
Wat is daar het verschil in?? als ik voor een andere wagen ga kijken, hoe of waar kan ik zien welk type versnellingsbak erin zit?Kunnen jullie me hiermee helpen?
Bedankt!
25 juli 2015 om 20:22 #18291537In de 1.4 en 1.6 turbo zitten allemaal M32 bakken, de 1.4 en 1.6 zonder turbo zijn allemaal F17 bakken(5 bak)
26 juli 2015 om 11:43 #18291538Op jouw diesel van 2010 zit ook al een M32 ;)
26 juli 2015 om 12:05 #18291539Ja dat weet ik heb er ook al problemen mee gehad, maar ben aan het kijken voor een benzine, maar aangezien er met de M32 bakken zoveel problemen zijn ga ik die proberen te mijden…
of de M32 bakken van 2014-2015 die zijn misschien wel in orde?
want als ik lees zie ik vooral van 2010-2013 berichten hierover…
want ik weet dat het probleem in de lagers zit maar als je dat moet vervangen is al vrij kostelijk natuurlijk…26 juli 2015 om 13:04 #18291540Ze zeggen inderdaad dat vanaf 2014 de M32 bakken weer goed zijn.
Heb geen ervaringsgegevens maar volg nieuws omtrent dit altijd wel daar mijn volgende Opel zeer waarschijnlijk ook zo’n M32 bak zal hebben (Astra/Insignia).
26 juli 2015 om 13:31 #18291541Klopt vanaf modeljaar 2014 is de M32 gewijzigd.
Wat je natuurlijk ook kunt overwegen is een automaat op de 1.4Turbo.
Dat is ook een zestraps.27 juli 2015 om 15:23 #18291542Ik snap het probleem van die m32 bak niet helemaal. Vanaf 2014 zijn ze af fabriek goed blijkbaar.
Een oudere kan wat speling krijgen, maar dat is op te lossen met een revisie die niet eens zo heel duur is.
Als er bij een revisie wel betere lagers in komen, dan zou het probleem opgelost moeten zijn en zou hij even sterk moeten zijn als een ander type versnellingsbak.
Je moet blijkbaar niet al te lang wachten met reviseren als je geluiden hoort, dus preventief is en goede optie aangezien het toch vroeg of laat nodig is.28 juli 2015 om 07:41 #18291543@fisherman wrote:
Ik snap het probleem van die m32 bak niet helemaal. Vanaf 2014 zijn ze af fabriek goed blijkbaar.
Een oudere kan wat speling krijgen, maar dat is op te lossen met een revisie die niet eens zo heel duur is.
Als er bij een revisie wel betere lagers in komen, dan zou het probleem opgelost moeten zijn en zou hij even sterk moeten zijn als een ander type versnellingsbak.
Je moet blijkbaar niet al te lang wachten met reviseren als je geluiden hoort, dus preventief is en goede optie aangezien het toch vroeg of laat nodig is.is niet helemaal waar , ik ben direct bij het eerste geluid naar de dealer gegaan, die bevestigde het geluid en ook dat ik er zeer vroeg bij was, ondanks de snelle melding is mijn hele bak vervangen
28 juli 2015 om 08:39 #18291544@fisherman wrote:
Ik snap het probleem van die m32 bak niet helemaal. Vanaf 2014 zijn ze af fabriek goed blijkbaar.
Een oudere kan wat speling krijgen, maar dat is op te lossen met een revisie die niet eens zo heel duur is.
Als er bij een revisie wel betere lagers in komen, dan zou het probleem opgelost moeten zijn en zou hij even sterk moeten zijn als een ander type versnellingsbak.
Je moet blijkbaar niet al te lang wachten met reviseren als je geluiden hoort, dus preventief is en goede optie aangezien het toch vroeg of laat nodig is.800 – 1000 euro is toch best duur in mijn ogen?
28 juli 2015 om 09:38 #18291545Die 800-1000 euro is normaal gesproken een uitgave die veruit de meeste mensen nooit hoeven te maken. Wanneer gaat er een versnellingsbak stuk in een auto of is er iets mee? Dat is zelden.
Men kan gerust een Opel met M32 bak kopen die ouder is dan 2014, alleen wil je garantie van Opel dat die al gereviseerd is. In de onderhoudstaat moet dat makkelijk uit de computer te halen zijn. Mocht het niet duidelijk zijn of de auto een revisie heeft gehad, dan bij het proefrijden goed op letten of er de verschijnselen zijn van de “dansende” pook.
28 juli 2015 om 15:30 #18291546@Maartuh wrote:
@fisherman wrote:
Ik snap het probleem van die m32 bak niet helemaal. Vanaf 2014 zijn ze af fabriek goed blijkbaar.
Een oudere kan wat speling krijgen, maar dat is op te lossen met een revisie die niet eens zo heel duur is.
Als er bij een revisie wel betere lagers in komen, dan zou het probleem opgelost moeten zijn en zou hij even sterk moeten zijn als een ander type versnellingsbak.
Je moet blijkbaar niet al te lang wachten met reviseren als je geluiden hoort, dus preventief is en goede optie aangezien het toch vroeg of laat nodig is.800 – 1000 euro is toch best duur in mijn ogen?
Het is persoonlijk, maar ik vind het nogal meevallen. Als je daarna een goede versnellingsbak hebt, is het toch niet te duur lijkt me.
Je kan de prijs van een revisie altijd meenemen in de overweging om een auto met een m32 bak te kopen, dan zijn er sowieso op dit gebied geen verassingen meer.@wagnas wrote:
Die 800-1000 euro is normaal gesproken een uitgave die veruit de meeste mensen nooit hoeven te maken. Wanneer gaat er een versnellingsbak stuk in een auto of is er iets mee? Dat is zelden.
Men kan gerust een Opel met M32 bak kopen die ouder is dan 2014, alleen wil je garantie van Opel dat die al gereviseerd is. In de onderhoudstaat moet dat makkelijk uit de computer te halen zijn. Mocht het niet duidelijk zijn of de auto een revisie heeft gehad, dan bij het proefrijden goed op letten of er de verschijnselen zijn van de “dansende” pook.
Zoals ik hierboven zei, als je gewoon rekening houdt met de kosten van een revisie bij aanschaf van een met M32 uitgeruste auto moet die allemaal geen probleem zijn.
Elke auto heeft zwakke punten, dus moet je als je nieuw koopt wachten op een verbeterde versie of als je 2e hands koopt rekening houden met een eventuele revisie en de kosten die dat met zich meebrengt.28 juli 2015 om 20:11 #18291547Ik ben het niet eens met je stelling …
Voor veel mensen is 1000 tot 2000€ (dat kost al gauw bij de dealert) veel geld !!Daarbij hebben vele er geen verstand van dat er een M32 bak aan de motor zit met slechte lagers..
( ben eens voor een Astra J turbo gaan kijken (Import –Full option) die een zeer verrotte bak had , de verkoper wist van niks en zei dat hij er niks van wist ! )
28 juli 2015 om 20:39 #18291548m’n versnellingsbak is onder waarborg gemaakt geweest maar heb toen gevraagd wat het normaal kosten… 1300-1400€ exclusief BTW om enkel de lagers te vervangen. moest er nog iets meer aan de bak zijn zal je dus snel aan 2000€ en meer zitten. eigenlijk schandalig als ze weten dat er zoveel problemen mee zijn maar ik vind het zelf ook veel te veel geld zeker als het een bekend probleem is bij opel. je zou zelf kunnen stellen dat het een fabricagefout is maar dat bij opel klaar krijgen zal wel niet lukken waarschijnlijk :)
29 juli 2015 om 15:43 #18291549@stefanDTI wrote:
Ik ben het niet eens met je stelling …
Voor veel mensen is 1000 tot 2000€ (dat kost al gauw bij de dealert) veel geld !!Daarbij hebben vele er geen verstand van dat er een M32 bak aan de motor zit met slechte lagers..
( ben eens voor een Astra J turbo gaan kijken (Import –Full option) die een zeer verrotte bak had , de verkoper wist van niks en zei dat hij er niks van wist ! )
Voor de een is 1000 euro makkelijker bij elkaar te krijgen dan voor de ander, dat kan ik begrijpen.
Ook dat je van mening kan zijn dat het een fabricagefout is, maar vanuit de fabrikant kan ik me ook voorstellen dat als een product gedurende garantieperiode normaal blijft functioneren, je het niet helemaal vergoed krijgt.
Of je nu wel of niet weet van de specifieke zwakke punten van een auto. Dat ze er zijn is zeker want elke auto heeft die.
Een auto aanschaffen als onderhouden kost nu eenmaal geld. Er zal altijd een keer iets stuk gaan. Onvoorziene kosten zullen altijd ingecalculeerd te worden bij aanschaf van een auto, zeker bij een 2e hands exemplaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.