Opel Astra J geintroduceerd in Nederland !!

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra J geintroduceerd in Nederland !!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    stillekracht
    Deelnemer

Vanavond was ik als VIP bij de éérste officiele introductie van de nieuwe Opel Astra in Nederland.
      Dit gebeurde onder een wervelende show bij het Motorhuis in Leiden, Bij deze Dealer werd de Astra als éérste in Nederland aan het kopers publiek getoond.
      Samen met een hapje en champange, was het een succesvolle avond, waarbij alle versie’s van het model werden getoond.
      en gretig werden geinspecteerd door de genodigden

Arie was er ook !!

de Turbo !

AsconaC20NE
      Deelnemer

Hij staat hier al bijna 2 weken bij de dealer king:

Heb er ook al in gereden nu

de 1.6 turbo ‘sport’
        en de 1.6 (zonder turbo) in edition trimm

de turbo was een spierwitte, de edition een saaie grijze

echt top

OpelRoos

Ik wil duidelijkere pics zien!!

vectra3gts
          Deelnemer

Vanmorgen de astra bekeken bij de dealer in leeuwarden .
            we hadden een uitnodiging maar er was niks meer te zien als
            de twee auto’s die in de showroom staan.
            vorig jaar bij de introductie van de insignia was er een aparte avond voor genodigden.
            zal wel te maken hebben met de crisis.
            er wordt ook weinig reclame gemaakt voor de nieuwe astra zonder reclame verkoop je ook niet veel.

opelvssn

weinig reclame???… kijkt zeker geen tv :P bijna elke film wat er op tv draait komt voorstukje, Deze film word gesponsord door de nieuwe opel astra :P

AsconaC20NE
              Deelnemer

en vanaf 1 december begint de landelijke campagne met langdurige TV spotjes en advertenties

de astra is ook iets eerder gekomen dan geplant. maar de media planning is al veel eerder gemaakt. Wanneer je zulke dingen inplant wat mega veel geld kost; dan wil je er toch ook heel zeker van zijn dat hij overal in de showrooms staat.

Fearless
                Deelnemer

Net zoals de golf 6……..te snel na het laatste model…

Van buiten maar weinig verandering….lijkt te veel op het vorige model.
                  Erg jammer

Wel mooi spul allemaal

stillekracht
                  Deelnemer

@ AsconaC20NE klopt dat de astra al eerder in de showroom staat, maar gisterenavond werd hij officieel geintroduceerd.
                    Op deze avond werd verteld dat ze met deze roadshow langs alle dealers gaan…. [als ze maar betalen natuurlijk]

Echt elk type die je nu geleverd kan krijgen stond in de showroom , van 1.6 met of zonder tubo, de 1.7 CDTI en in elke trim… dus van Edition tot Cosmo / met en zonder sport onderstel…

Verder was het gewoon iets leuks om mee te mogen maken……

p.s. vergeet ook niet de Goodiebag na afloop….

MantasticB1
                    Deelnemer

H? de i doet niet meer mee?:hmmz

jsgsi
                      Deelnemer

Zaterdag de hele dag in de nieuwe astra rijden :P
                        Mijn zwager had zich ingeschreven als testrijder en is geselecteerd.Hij mag iemand meenemen dat ben ik dus.
                        Je mag foto’s maken en filmen dus ik neem de camera mee en zal hier wel wat foto’s neerzetten.
                        Heb er zin in :cool:

hier een stukje van het programma uit een mailtje:

Slechts 50 testrijders zijn in totaal geselecteerd, welke samen met een introducé naar Vliegveld Valkenburg mogen komen voor deze unieke dag. In detail ziet het programma er als volgt uit op zaterdag 28 november a.s.:

10.00 uur ontvangst
                        10.45 uur onthulling Opel Astra + openingswoord
                        11.00 uur eerste test
                        12.00 uur tweede test
                        13.00 uur luxe lunch
                        14.30 uur derde test
                        15.30 uur vierde test
                        16.30 uur pauze
                        17.00 uur vijfde test
                        18.00 uur prijsuitreiking + after party
                        20.00 uur einde programma

Geheel in lijn met de reclamecampagne rondom de nieuwe Astra is deze dag in lijn gebracht met het thema “Cinema”. Om u een impressie te geven:

Highspeed Handling Test: op een uitgezet circuit krijgt u als testrijder
                        de kans om de nieuwe Astra, onder grote snelheid, stevig aan de tand te
                        voelen.
                        Testdriver Slalom Competiton: met 4 Astra’s op 2 gelijkwaardige slalom
                        locaties wordt u als testrijder uitgedaagd om een zo snel mogelijke tijd
                        op het bord te zetten.
                        180 Degree Escape Manouvre: op speciaal geprepareerde slipmatten leert u
                        als testrijder hoe u – net als in de film – aan een belager kunt
                        ontsnappen door achteruit weg te rijden en een gecontroleerde 180 graden
                        slip te maken.
                        Road Test: een testrit op de openbare weg, om te zien hoe de auto zich
                        in het dagelijkse verkeer gedraagt.
                        Hot Lap with the Stig: tijdens een aantal zinderende rondes zult u als
                        testrijder ervaren wat een stuntman met de nieuwe Opel Astra op een
                        afgesloten baan kan doen. Tijdens de rondes zal de stuntman u op
                        verantwoorde wijze op zeer hoge snelheid meenemen over de baan.
                        EXTRA: Crash Escape: hier kunt u als testrijder instappen en ervaren hoe
                        u snel u ook weer uit een auto kunt stappen, na een crash.

AsconaC20NE
                        Deelnemer

@ AsconaC20NE klopt dat de astra al eerder in de showroom staat, maar gisterenavond werd hij officieel geintroduceerd.
                          Op deze avond werd verteld dat ze met deze roadshow langs alle dealers gaan…. [als ze maar betalen natuurlijk]

Echt elk type die je nu geleverd kan krijgen stond in de showroom , van 1.6 met of zonder tubo, de 1.7 CDTI en in elke trim… dus van Edition tot Cosmo / met en zonder sport onderstel…

Verder was het gewoon iets leuks om mee te mogen maken……

p.s. vergeet ook niet de Goodiebag na afloop….

Hij werd officieel bij jou dealer geintroduceerd op die datum. De dealer hier heeft ook de officiele introductieavond, mijn broer heeft ook een uitnodiging. deze was dus vanavond.

Elke dealer mocht geheel naar wens de introductieavond plannen, en dat mocht vanaf deze week van de importeur. Jou dealer deed dat dus begin deze week al, samen met wat andere Opel dealers. En dit doen ze gewoon met hun eigen auto’s bij mijn weten. Want hier staat gewoon de Astra bij de introductie die ergens begin vorige week ook al in de showroom stond. Alleen nu met een doek er over :P

En is op zich ook wel logisch, er zijn iets van 100 (?) opel dealers in NL. Nu elke dealer de Astra in de showroom hebben staan willen ze natuurlijk zo snel mogelijk de ‘exclusieve’ preview organiseren. Die gaan niet wachten tot een of andere roadshow langs komt over een tijdje :P Verkopen moeten ze dat ding, hoop dat het een succesje wordt…

Mijn eerste ervaringen is dat mensen nog heel terughoudend zijn. Maar als straks de reclame er is en wat meer mensen er mee hebben gereden, dan gaat dat vast wel goedkomen…

Zaterdag de hele dag in de nieuwe astra rijden
                          Mijn zwager had zich ingeschreven als testrijder en is geselecteerd.Hij mag iemand meenemen dat ben ik dus.
                          Je mag foto’s maken en filmen dus ik neem de camera mee en zal hier wel wat foto’s neerzetten.
                          Heb er zin in

dat is wel heel erg leuk zeg! ben benieuwdt naar de foto’s/filmpjes :thumbup

vectra3gts
                          Deelnemer

Hier bij ons wordt weinig reclame gemaakt in friesland ik heb nog niks gezien in de regionale dagbladen. ook geen advertenties van de dealers .opel rijders weten het misschien wel via een mailing van opel nederland maar je moet ook rijders van de andere merken warm maken.

Jerremy
                            Deelnemer

Voor de introductie gebruiken ze dan een ‘dikke’ versie zonder Xenon.. :hmmz
                              Ik snap dat niet. Als je iets nieuws introduceert waar de verwachtingen hoog gespannen van zijn (want de Astra is denk het belangrijkste model voor Opel, al sinds de Kadett) zet je toch een dikke full options wagen neer die indruk maakt.

Volgens mij laat marketing hier echt steken vallen m.i.

Jerremy
                              Deelnemer

origineel gepost door stillekracht

Wel geinig trouwens dat doek.
                                Bij de dealer in Gouda waar ik m’n O.K. Quality car gekwalificeerde Astra F kocht 10 jaar terug, werd me wagen zo afgeleverd.. :wub :thumbup

(excuses voor slechte foto.. In die tijd dat een 2.0 MP digitale camera meer dan 1200 ouderwetse Hollandese guldentjes kostte zoiets… En ik had nog haar zie ik.. :P)

Stond geen eens een Astra G onder dat doek ! :o :jerry

Maar deze; :wub

dé enige echte Astra natuurlijk.. zonder deze Astra, geen Astra J :jerry

Waar blijft de tijd.. Ze gaat echt te snel, en ik wordt een ouwe pap-zak die daarover zit te zemelen.. Jaren terug nooit gedacht dat ik dat zou gaan doen. Dat was immers alleen aan me vader voorbehouden.. :D :sleeping)

wim-v6
                                Deelnemer

Echte astra: Overjarige Astra-F haha, een Echte 99er astra-F..

Wel een mooie bak, toen nog helemaal niet oud, eerder bijna nieuw!!

zo zie je ze niet veel meer!!

Willem

roelofk

Ik was net even bij de Opel dealer in Leeuwarden en daar stond de astra bij de ingang.

AsconaC20NE
                                    Deelnemer

Voor de introductie gebruiken ze dan een ‘dikke’ versie zonder Xenon..
                                      Ik snap dat niet. Als je iets nieuws introduceert waar de verwachtingen hoog gespannen van zijn (want de Astra is denk het belangrijkste model voor Opel, al sinds de Kadett) zet je toch een dikke full options wagen neer die indruk maakt.

dat heeft te maken met dat mensen die super dikke luxe auto’s bestellen vaak specifieke wensen bestellen mbt opties, kleuren etc. Die je dan net niet hebt staan hoogstwaarschijnlijk.

Vervolgens kom je aan de straatstenen niet van die auto af, en gaan vervolgens met verlies de deur uit. Het klinkt gek; maar zo is het wel.

Waarom denk je waarom de meeste dealers geen OPC’s hebben staan.

Bij een dealer in drente stond gelijk vanaf het begin een Vectra OPC bij introductie. Toen de insignia er stond, stond dat ding er nog steeds. Mensen die zo’n auto bestellen en veel geld uitgeven willen dan net wat andere opties of kleur.

Jerremy
                                      Deelnemer

origineel gepost door AsconaC20NE

Voor de introductie gebruiken ze dan een ‘dikke’ versie zonder Xenon..

dat heeft te maken met dat mensen die super dikke luxe auto’s bestellen vaak specifieke wensen bestellen mbt opties, kleuren etc. Die je dan net niet hebt staan hoogstwaarschijnlijk.

Vervolgens kom je aan de straatstenen niet van die auto af, en gaan vervolgens met verlies de deur uit. Het klinkt gek; maar zo is het wel.

Waarom denk je waarom de meeste dealers geen OPC’s hebben staan.

Bij een dealer in drente stond gelijk vanaf het begin een Vectra OPC bij introductie. Toen de insignia er stond, stond dat ding er nog steeds. Mensen die zo’n auto bestellen en veel geld uitgeven willen dan net wat andere opties of kleur.

Denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel.

Tussen wit en zwart zitten een hoop tinten.
                                        Wat ik wil aangeven dat je nu uitersten noemt, als; een 1.6 Vectra C MET optie’s of een OPC.

In de Astra in deze klasse is dat verlichtingssyteem (icm. xenon) een innovatief iets bij mijn weten, dus een zgn. ‘selling-argument’, MIJ (persoonlijk) lijkt me dat interessant op een auto te hebben, ten einde dit evt. (zeker met deze donkere maanden) mooi te kunnen promoten.

En ik denk dat issue’s veiligheid, zuinigheid, etc. verkopen.

Eenzelfde verkoop issues aandragen voor een brandstofverslindend race en pk machine als een OPC is lastiger ja, dus denk dat die vergelijking indeze niet helemaal op gaat zoals je ‘m stelde.

Wat ik bedoel er zitten een hoop innovaties op. Toon ze, op een auto, kunnen mensen het proberen, voelen, proeven ervaren, BELEVEN.. JUIST in deze tijden erg belangrijk denk ik.

Denk zelf dat je met een fysiek product je het moet hebben van hoe het in de praktijk eruit ziet en/of functioneert. Je kan nog zulke mooie folders maken, maar daar verkoop je het niet vanaf. Het helpt misschien wel, maar mensen willen het toch eerst zien en proberen.

wim-v6
                                        Deelnemer

Ik ben het wat dit betreft wel met jeroen eens.

Als je een auto in de showroom zet, hoeft het geen OPC racemonster te wezen (al staat het leuk). maar bijvoorbeeld een Full Loaded 1.6turbo oid, of een zuinige 1.6 of 1.8 motor met veel opties..

Xenon staat de auto heel goed, daarbij maakt het niet uit welk merk en welk type.

VW levert de polo zelfs met Xenon!! dat had opel van mij ook wel met de corsa mogen doen, dat zijn verkoopbare dingen.

Zeker de AFL verlichting is een mooi item, clima, Navigatie, en dat soort inovaties, veiligheids pakketten, met elektrische veiligheids systemen enzo.

dan hoeft het niet eens een Dik gemotoriseerde te zijn.

Wij hadden bij ons op de zaak Vectra-C1 1.9CDTi in de toen dikste Cosmo uitvoering, (alleen half leer en geen automaat), verders alles aanwezig..

aan opties valt ook te verdienen..

Willem

stillekracht
                                          Deelnemer

Zien is vaak kopen, dus als er een full options wagen staat, kan je wel voelen, likken, bekijken, en laten zien wat een optie inhoud.
                                            Hierdoor verkoop je meer optie’s en is zo’n show wagen er dik uit…

AsconaC20NE
                                            Deelnemer

Denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel.

Tussen wit en zwart zitten een hoop tinten.
                                              Wat ik wil aangeven dat je nu uitersten noemt, als; een 1.6 Vectra C MET optie’s of een OPC.

In de Astra in deze klasse is dat verlichtingssyteem (icm. xenon) een innovatief iets bij mijn weten, dus een zgn. ‘selling-argument’, MIJ (persoonlijk) lijkt me dat interessant op een auto te hebben, ten einde dit evt. (zeker met deze donkere maanden) mooi te kunnen promoten.

En ik denk dat issue’s veiligheid, zuinigheid, etc. verkopen.

Eenzelfde verkoop issues aandragen voor een brandstofverslindend race en pk machine als een OPC is lastiger ja, dus denk dat die vergelijking indeze niet helemaal op gaat zoals je ‘m stelde.

Wat ik bedoel er zitten een hoop innovaties op. Toon ze, op een auto, kunnen mensen het proberen, voelen, proeven ervaren, BELEVEN.. JUIST in deze tijden erg belangrijk denk ik.

Denk zelf dat je met een fysiek product je het moet hebben van hoe het in de praktijk eruit ziet en/of functioneert. Je kan nog zulke mooie folders maken, maar daar verkoop je het niet vanaf. Het helpt misschien wel, maar mensen willen het toch eerst zien en proberen.

Ik bedoelde meer de OPC als ‘extreem’ voorbeeld.

Maar een volle Astra J á 34.000 euro met xenon, vette velgen, navigatie en die verkeersbordenlezer wat niemand neemt en vol lederen bekleding. Een klant die deze opties besteld heeft altijd specifieke wensen als het gaat om de kleur. Of er zitten opties op waar hij niks om geeft en besteld een nieuwe.

Ben wel met je eens hoor dat 1 luxe exemplaar moet hebben staan, vind zelf ook dat xenon echt niet mag ontbreken bij 1 (demo) auto. maar ik denk dat veel dealers iets terughoudender zijn geworden. Ik ken ook een dealer die een Insignia 4 deurs had staan vanaf de intro met die verkeersbordenlezer, die 20 inch wielen van de reclame, AFL en nog wat toeters en bellen. Maar die raakten ze ook niet aan de straatstenen kwijt. En dat kost een dealer erg veel geld. Iets wat ze in deze tijden echt niet meer kunnen lijden. En het is wel leuk dat je deze opties bij verkoopt; de marge voor de dealer is echt heel erg weinig.

het is alleen wel lekker als de auto weer terug komt als inruiler als er beetje leuke dingen op zit.

Jerremy
                                              Deelnemer

ja oke dat is de andere kant van het verhaal idd.
                                                Vaak worden dat soort ‘complete’ auto’s zowiezo niet (makkelijk meer) zakelijk verkocht of voor de lease. Bijv. door aspect bij telling.

Maar velgen kunnen natuurlijk relatief makkelijk nog gewisseld worden.

wim-v6
                                                Deelnemer

Bij ons houden ze wel van extra futures op de lease bakken, dat is dan weer niet voor ons chauffeurs, we moeten het doen met een Kaal uitgevoerde benz van 10 jaar oud!!!!

Willem

AsconaC20NE
                                                  Deelnemer

Dat maakt niet uit, als ze af fabriek geleverd zijn dan moet je daar wel bijtelling over betalen. Ookal rij je zelf naderhand op stalen velgjes.

Denk ook dat de keuze gemaakt is om niet zoveel ‘dikke’ astra H 5 deurs neer te zetten, omdat de gemiddelde Astra H rijder tussen de 50 en 70 jaar is (!) en de huidige astra H 5 deurs maar heel weinig dikke uitvoeringen tussen zitten. Ik denk ook dat van de huidige astra H rijders het merendeel gewoon voor de normale 1.6 16V gaat enjoy zonder al te rare dingen.

Die dikke versies zijn met name de (relatief jongere) leaserijders van vreemde merken die overstappen.

stillekracht
                                                    Deelnemer

Ik heb zelf een Zafira B nieuw particulier gekocht, en ik vond het toch leuk dat ik zelf de optie’s kon aankruisen, en de bestelling kon plaatsen !!!
                                                      Eigenlijk heb ik alles aan gekruist behalve het panoramisch dak, en dan vol spanning afwachten wanneer die geleverd werd.

Toch ben ik niet van mening dat de meeste Astra H’s worden bestuurd door 50+ers, en als dat zo zou zijn dan weet ik dat die generatie juist wat meer te besteden heeft, en ook de optie lijst aankruisen, niet omdat het nodig is [de meeste astra’s met pakketje zijn al rijk uitgerust] maar omdat ze dat ook financieel kunnen….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.