Opel Astra J 2012 automaat probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra J 2012 automaat probleem

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Joeyvg92
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik heb een Opel Astra J uit 2012 (automaat) en sinds 2 maanden heb ik het volgende probleem:

Bij het starten merk je nog niet direct iets aan de auto behalve dat een (geel) motorlampje gaat branden.
      Zodra ik hem dan in een andere versnelling zet (maakt niet uit welke) voel je de auto even hard schokken en je ziet bij de versnellingspook een lampje knipperen (bijvoorbeeld bij de R / N / D ). Als ik de auto dan even laat draaien is dit probleem weer weg maar als je probeert te rijden gaat de auto amper voorruit. Het gele lampje blijft een tijdje branden maar verdwijnt ook weer vanzelf en het probleem is dan ook weer geheel weg. In 2 maanden is dit ongeveer 3x gebeurt en bij de garage wisten ze het ook niet meteen, die hebben alleen de boordcomputer reset.

Ik ben van plan om hem naar (een andere) garage te brengen maar ben benieuwd wat dit kan zijn.
      Ook heb ik al een tijdje dat de auto om de zoveel tijd hard ratelend geluid maakt wat sneller gaat ratelen wanneer je gas geeft (ook dit verdwijnt weer vanzelf).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Edit: nog een extra opmerking, de garage zei dat het schokken even een soort “beveiliging” is van de automaatbak.
      Ik heb daar zelf geen verstand van en kan daar ook niks over vinden op Google, is daar een benaming voor?

Alvast bedankt :bye:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.