Opel Astra J 2010… Irritante storingen..ghost in the machine?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra J 2010… Irritante storingen..ghost in the machine?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18547889
    Bountje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2023

      Hallo allen!

      Hoop dat jullie wat licht kunnen schijnen op wat irritante storingen in mijn Astra J waar ik al een tijdje mee zit.

      Deze storingen zitten vooral aan de bestuurderskant:

      – elektrisch raam reageert soms heel kort (1 sec) en daarna stopt het. De melding Bestuurdersruit openen en daarna sluiten, verschijnt dan op het dashboard. Deze melding verschijnt normaal gesproken bij het ontkoppelen van de accu. Raam doet daarna niets meer.
      – deur open melding op het dashboard gaat aan (bij niet direct instappen en wegrijden). Deursensor reageert dus terwijl portier gewoon gesloten is.
      – accu lampje gaat branden en melding Service Laadstroomsysteem verschijnt op het dashboard.
      Meestal bij kouder weer en van de week ook gemerkt toen ik startkabels gebruikte om de auto van de vrouw te starten. Accu wordt gewoon netjes opgeladen en dynamo werkt gewoon goed. Uitlezen geeft dan fout P0622 aan (storing met de generator veldspoel stuurschakeling)
      – FM radio ontvangst lijkt ook slecht te zijn geworden, misschien actieve antenneversterker?

      Andere onderdelen in het portier, zoals knoppen, interieurverlichting en buitenspiegel bediening werken gewoon.
      Het raam heeft standaard de storing. De andere storingen treden soms wel en dan weer niet op.

      Wat ook belangrijk is:
      Deze storingen zijn direct begonnen na het zelf vervangen van de bobine rail.
      Heb de nieuwe bobine losgekoppeld, voor het geval dat deze de oorzaak is, maar helaas niet geholpen.
      Het enige wat ik kan bedenken is dat dit veroorzaakt is door een losgekomen massa kabel, dus een massa probleem.
      Om bij de bobine te komen moet je nl. hiervoor de kabelboom met stekkers die over de motor loopt loshalen en omhoog trekken.
      Maar ja, welke kabel/stekker?
      De kabel en stekkers zelf nagelopen, maar omdat het getaped is, kan ik niets bijzonders zien.

      Zou top zijn als jullie me op weg kunnen helpen!

      Groet,
      Bountje

      #18548134
      Bountje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 October 2023

        Update:
        auto is uitgelezen door een professional en er is idd een kabelbreuk. Het probleem zit hem in de LIN bus, verbroken connectie met apparaat 4. Iemand enig idee wat apparaat 4 is?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.