Opel astra H Z16XER start niet

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra H Z16XER start niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18546569
    EricRobertH
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2023

      Hoi,

      Ik ben nieuw op dit forum en liep vandaag tegen een probleem aan met mijn auto. Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen.

      Vanmorgen heb ik de auto even verplaatst. S’middags wilde ik deze weer gebruken maar de auto start wel  maar slaat niet aan. Met de acculader erop heb ik geprobeerd door te starten en dan lijkt het dat de motor tegen het aanslaan aan zit. Er zijn geen foutcodes in de ECU.

      Op dit forum heb ik gelezen dat er mogelijk een relatie is met de krukassensor die niet goede meer zou werken. Alleen had ik dan een foutcode verwacht. Zijn er nog andere zaken waar ik naar kan kijken?

      Alvast bedankt voor jullie hulp

      Grt Eric

      #18547095
      EricRobertH
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2023

        Update: krukassensor vervangen.  Wilde nog niet aanslaan. Toen volgende gecontroleerd: bougievink =ok, brandstofdruk = ok, foutcodes = geen. Nogmaals geprobeerd te starten (ff doorgestart …) en toen sloeg ie aan. Nu weer OK.

        Tijdens loshalen leek de krukassensor los te zitten. Toch maar gekozen voor een nieuwe voor de zekerheid.  Voor mij niet geheel duidelijk waarom de astra eerst niet aansloeg, maar … hij doet het weer! Dus ik weer blij 😀

         

         

        #18547428
        EricRobertH
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2023

          Nog een update: er lijken meerdere issues te zijn op gelost met de nieuwe krukassensor.  Bij het starten tikte het blok/kleppen ca 2 seconden. Ik dacht te moeten kijken naar de nokkenasverstellers, maar dat probleem doet zich nu ook niet meer voor.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.