Opel astra H Z16XEP Twinport

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Opel astra H Z16XEP Twinport

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Fakhri06

Beste mensen,

Mijm opel astra uit 2006 1.6 benzine is vandaag voor de derde keer in een jaar totaal uitgevallen en vandaag was het helaas op de snelweg gebeurd. Tijdens het uitvallen zag ik op mijn display een ‘F’ en op mijn dashbord ging het gele kraantje branden. Opneiuw starten lukte ook niet gelijk pas na 5 minuten ging kreeg ik de auto weer aan de praat. Uitvallen gebeurd steeds onverwachts gelukkig ben ik er vandaag goed mee weg gekomen.

Ik vroeg me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt of weet waar het aan kan liggen?

Bij voorbaat dank,

Fakhri

liviu2004
      Deelnemer

Z14XEP motor 1.6? Of Z16XEP Easytronic?

Fakhri06

Excuses gaat om de Z16XEP 1.6 twinport

liviu2004
          Deelnemer

Het beste is om de foutcodes te lezen van de motor ecu en de versnellingsbak.

Fakhri06

Ik ben vandaag even naar de garage gegaan en mijn auto gaf 14 foutcodes monteur zei dat het waarschijnelijk met het afslaan te maken had, morgen gaat hij alle foutcodes controleren. Hij gaf mij ook aan dat het waarschijnelijk aan de bobine zou kunnen liggen.

Omdat ik niet een topic kon vinden met dr zelfde onderwerp wilde ik toch even vragen of iemand ervaring met dezelfde probleem ervaring heeft. Ik ben namelijk bang dat het een dure grap gaat worden zo voor de vakantie maanden.

Haasje17
              Moderator

Mijn idee is iets met de brandstof toevoer / stroom uitvalt of krukassensor stuk is of slecht contact.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.