Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra H sport 150pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 10:34 #17253055
Hoi allemaal,
Twee weken terug heb ik een leuke opel astra sport gekocht, helaas is deze nu al kapot.
Bij het uitlezen bleek de verstuiver van de 3de cilinder defect te zijn.In de garage werd het volgende gedaan:
Alle cilinder zijn gecontroleerd
Olie is ververst
Brandstoffilter is gecontroleerd, ook de brandstoftoevoer naar de cilinders toe. Stekkertjes van de cilinder gecontroleerd.Na uitgebreide controle deed de 3de cilinder het opeens weer wel. Alleen zat er een losgebroken beugel, die heeft de monteur eruit kunnen vissen.
Zo een beugel heeft hij eruit gevist, alleen op deze foto is de beugel afgebroken
Daarna functioneerde de auto opeens goed, dus heb ik een test rit gemaakt.
Na 2KM viel de 3de cilinder weer uit.Maandag heb ik een afspraak bij de opel dealer voor een controle voor de defect.
Weten jullie wat de defect kan zijn, dat zal mij een hoop geld besparen.groetjes
23 november 2012 om 14:00 #18077016Is een bekend probleem. Het stekkertje van de verstuiver repareren, daar zijn reparatie setjes voor. Kost iets van 10 euro
Dat tweede is je inlaat, dat gaat je rond de 1000euro kosten. Helaas ook een bekend probleem. Waarschijnlijk trekt je auto ook niet lekker door rond de 2000 toeren
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
23 november 2012 om 14:09 #18077017Bekende foto :hmmz
Is mijn oude inlaatspruitstuk :DDie beugel is inderdaad van de wervel kleppen in je inlaatspruitstuk.
Die beugel zorgt ervoor dat de klepjes open en dicht gaan.
Maar als dat het probleem is hoeft dat echt geen 1000 euro te kosten……..
Ja, bij de dealer vroegen ze bij mij ook 1600 euro……:roll:Ik heb gewoon een orginele inlaatspruitstuk gekocht via ebay en met het erop zetten was ik iets van 350 euro kwijt.
Maar dat zal je al wel in mijn topic gelezen hebben?
Het zou misschien kunnen zijn dat de klep in je inlaatspruitstuk dicht blijft staan en na de check even open heeft gestaan, maar dat zou volgens mij niet jouw probleem geven, maar ik kan het mis hebben en dat dat wel het probleem is.
Sowieso vervangen dat ding want je merkt het verschil echt wel.23 november 2012 om 14:46 #18077018@ spacejam
waar kan je zo een stekkertje kopen ?auto maakt max tot 3000 touren. enige ritje wat ik nog ga maken is 14km naar de garage.
@basshoven
ja idd dat is jouw foto en dankzij jou weet ik wat dat beugeltje vandaan komt. thnx :DOp ebay heb ik een Inlaatspruitstuk gevonden voor 250 inc verzendkosten. Alleen zonder het motortje. Moet ik dat ook vervangen of is dat overbodig.
23 november 2012 om 14:54 #18077019http://www.ebay.de/itm/ANSAUGKRUMMER-OPEL-ASTRA-H-ZAFIRA-A-1-9-CDTI-16V-Z19DTH-5850180-/190748726401?pt=DE_Autoteile&hash=item2c69829481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is er een voor 203 euro.
En het motortje…. werd natuurlijk door de dealer gezegd dat dat moest, maar ik heb het niet gedaan op aanraden van mijn betrouwbare (bevriende) monteur.
Hij zei dat die eventueel makkelijk te vervangen was als dat nodig was.
Maar dat zou je wel zien als het inlaatspruitstuk vervangen is.
En bij mij was het niet nodig. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.