Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra H Koude Start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2011 om 17:30 #17243005
Beste forummers,
Al een week maak ik het volgende mee:
[youtube:2h0c3n2d]http://www.youtube.com/watch?v=IEVJPlZOuXY&hd=1[/youtube:2h0c3n2d]
Euhm is zo’n start normaal voor de auto want dit deed die eerst niet bleef altijd netjes onder de 1000 toeren hangen. Auto wordt nu, dus koud voor het eerst gestart voordat ik naar school ging. Vind het vreemd want dit deed die eerst niet nu blijft die zo starten echt irritant en als de motor warm is start de auto perfect zonder iets te hoge toeren.
Heb de auto laatst wel in duitsland tot het uiterste gepusht mischien is dat het waardoor de EGR problemen heeft? Schoonmaak actie bijv.? Alleen weet ik het niet zeker iemand enig iedee wat het probleem kan zijn of is dit normaal?
Alvast bedankt voor de hulp :(
4 november 2011 om 17:51 #17938628Ik zie eerlijk gezegd niet wat her probleem is …?
je auto start rete-snel!starte de mijne maar zo
vergeet niet dat de winter er aan komt en dat een diesel, als het echt koud is, er iets meer moeite mee heeft.
4 november 2011 om 18:08 #17938629@quatsch wrote:
Ik zie eerlijk gezegd niet wat her probleem is …?
je auto start rete-snel!starte de mijne maar zo
vergeet niet dat de winter er aan komt en dat een diesel, als het echt koud is, er iets meer moeite mee heeft.
Rete-snel start idd :angel, het probleem is waarom die hoge toeren? Normaal start dat ding altijd onder de 1000 toeren de wijzer bleef altijd onder de 1000 lijkt alsof de auto vanzelf gas geeft stukje of het lijkt alsof er druk op zit. Het was ook niet zo koud 15 graden en lekker zonnig weer was het toen ik wegreed maak me alleen zorgen om m’n astra blijkbaar veel pijn gedaan in duitsland:(
4 november 2011 om 18:19 #17938630hmm … ben geen expert … en rijd zelf een 2.0dtl een wat oudere diesel dus …
en als het inderdaad 15°graden was … zou die goed moeten starten … (wat ie trouwens ook doet!)of het feit dat ie heel eventjes boven de 1000rpm springt iets betekent weet ik zo gauw niet.
4 november 2011 om 18:31 #17938631@quatsch wrote:
hmm … ben geen expert … en rijd zelf een 2.0dtl een wat oudere diesel dus …
en als het inderdaad 15°graden was … zou die goed moeten starten … (wat ie trouwens ook doet!)of het feit dat ie heel eventjes boven de 1000rpm springt iets betekent weet ik zo gauw niet.
Daarom maak ik me ook zorgen had zoiets van muaah koud weertje ken gebeuren maar 1e start gebeurt dit tweede start normaal heb ik dit niet. Als ik andere astra’s verglijk die onder -10 strenge vorst normaal starten op youtube denk ik van er moet wel iets mis zijn maar wat? Morgen is er de opel chek chek test dag voor die 18 punten laat et maar gellijk even zien en chekken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.