opel astra H gtc raar onregelmatig tikkend/ratelend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra H gtc raar onregelmatig tikkend/ratelend geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269151
    d5rkm0nk
      Lid sinds:
      19 November 2014

      hallo,

      ik heb een opel astra H 1.3 CDTI GTC DPF diesel uit 2006. (203.000km) sins het wat kouder begint te worden is er een voor mij ondvindbare tik aan de rechterkant van de auto. ik dacht eerst dat het mogelijk iets met de olie of koelvloeistof te maken kon hebben omdat ik recent een slangetje heb gehad die geknapt was. naardat de olie en filter vervangen is is de tik een tijdje weggeweest en nu het kouder begint te worden komt de tik weer terug. de tik is heel onregelmatig bij koude motor en warme motor. maar hij komt bij een versnelende of vertragende beweging het meeste.

      enig idee wat het is?

      #18261571
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Dieselklop wellicht?? Google -> dieselklop

        #18261572
        d5rkm0nk
          Lid sinds:
          19 November 2014

          ik weet bijna zeker dat het geen dieselklop is. ik hoor geen na ratel of een rare mechanische tik uit dat deel van de motor. stationair loopt hij gewoon rustig en het is enkel naardat de motor belast is of net belast wordt. het komt voor mij veel meer van richting de distri ketting.

          vanavond komt iemand even kijken die er meer verstand van heeft. dan post ik wel weer.

          #18261573
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            ik kom vaak verhalen tegen van versleten Distributieketting spanner of, de ketting zelf die versleten is en, daardoor gaat ratelen

            #18261574
            d5rkm0nk
              Lid sinds:
              19 November 2014

              ik heb samen gekeken en het is warschijnlijk een versleten lager bij de multiriem of ketting. of de waterpomp die bijna zijn tijd heeft gehad.

              bedankt

              #18261575
              RixsAstrah
                Lid sinds:
                13 November 2014

                Hallo d5rkm0nk,

                Ben je al er achter gekomen wat precies de oorzaak is??
                Want ik heb precies het zelfde probleem met de koude start in zijn 1 en 2 versnelling ( tikkende geluid aan de rechter zijde?

                Ik hoor het graag van je.

                Gr.Rixs

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.