Opel Astra H Condenser defect!

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H Condenser defect!

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272435
    RixsAstrah
      Lid sinds:
      13 November 2014

      Beste forumsleden,

      Ik heb een Opel Astra H 1.4 benzine motorcode: Z14XEP uit 2006.
      Mijn airco condenser is defect en ik wil dit vervangen.
      Bij het vervangen van mijn motorolie zag ik aan de onderkant dat mijn airco condenser een stuk ontbreekt.

      Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken of waar ik dit kan laten doen?

      Ik hoor het graag.

      Gr.Rixs

      #18287973
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Is ie ook lek?

        Gebeurt wel vaker dat een koelrib aan de onderkant wegrot, als de airco nog werkt zou ik er niks aan doen.

        Mocht ie wel lek zijn is dit een simpel klusje om zelf te vervangen.

        #18287974
        RixsAstrah
          Lid sinds:
          13 November 2014

          Opeltje17,

          Bedankt voor je reactie.

          De airco werkt niet meer lampje gaat wel aan in mijn dashboard maar geen koude lucht. Ik heb ook geen lekkage en denk dat het idd is weggerot.

          #18287972
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Zou eens laten kijken of er nog druk inzit anders is wss toch je condensor lek.

            #18287975
            RixsAstrah
              Lid sinds:
              13 November 2014

              Ik zal het laten na checken als er idd nog druk op zit en gelijk aftappen.

              Daarna mijn condenser vervangen door 1 van deze 2 condensers zie link http://www.easycarparts.nl/opel/astra-h-5-drs-2003-2009/1-4-16_v-twinport-z14xep-03-2004-12-2009/kt_88-sj-vj?filter=condensor.” onclick=”window.open(this.href);return false;.

              #18287976
              Arjen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                http://www.artaparts.nl/opel-opel-astra-h-onderdelen/267/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                € 72,25

                #18287977
                RixsAstrah
                  Lid sinds:
                  13 November 2014

                  Thx Arjen.

                  #18287978
                  RixsAstrah
                    Lid sinds:
                    13 November 2014

                    Ik heb mijn Airco condenser besteld en zal de stappen volgen via het link hieronder.
                    http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?112911-How-to-Replace-an-Astra-H-Air-Conditioning-Condenser
                    Kan handig kunnen zijn als iemand dit zelf ook wil doen. :thumb

                    #18287979
                    RixsAstrah
                      Lid sinds:
                      13 November 2014

                      Het is mij vandaag gelukt om mijn Airco condenser te vervangen duurde ongeveer 1uurtje lekker rustig aan gedaan.
                      Bijgevuld bij mijn garage en het werkt perfect kost mij totaal 130,- in plaats van 590,- bij de bekende dealer :vertag .

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.