Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra H CID storing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2015 om 19:58 #17270661
Hallo Forum leden,
Ik zit al 2 jaar met een mysterie. Ik heb een Opel Astra H, bj2008 met een CD70 systeem en CID schermpje.
Nu doet zich het vreemde euvel door dat wanneer ik de auto in de winter in koude toestand start, dat het beeld op mijn CID schermpje voor ongeveer een minuut naar rechts trekt (er is nauwelijks nog te lezen wat het op het schermpje staat). Na die minuut is het goed en is de storing weg. Ik ben men dit probleem vorig jaar bij een duits auto electronica reparatie bedrijf geweest. Ze hebben daar uiteindelijk mijn cd70 en CID radio uitgebouwd en zeer grondig twee weken getest. Helaas hebben ze daar het euvel zoals ik dat ervaar niet kunnen constateren maar hun vermoeden was dat er iets in de printplaat zou zitten. Zo gezegd, zo laten vervangen maar helaas na een paar maanden had ik toch weer het probleem terug. Ik ben toen terug gegaan en wederom hebben ze alles netjes uitgebouwd en een paar weken getest. Ook nu konden ze het euvel zoals ik dat ervaar, niet constateren en ze gaven aan dat de storing ergens vanuit de auto moet komen en niet uit de radio of CID scherm. Aangezien ik overtuigd leek dat het toch in het schermpje moest zitten, konden ze me alleen tegen een kleine meer prijs een vervangend scherm aanbieden maar ze gaven daarbij duidelijk aan dat hun vermoeden nog steeds zou zijn dat de verstoring vanuit de auto moet komen (stroom piek of zo?). Om het scherm uit te sluiten voor de toekomst heb ik toen een nieuw scherm erin laten zetten. Het is daarna een klein jaar goed gegaan maar nu doen de “problemen” zich weer voor.Mijn vraag….wat zou er vanuit de auto buiten de cd70 om, nog van invloed kunnen zijn op de werking van de CID ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.grt. Patrick
20 februari 2015 om 20:31 #18274525Aftermarket xenon.
20 februari 2015 om 20:57 #18274526Ik maak geen gebruik van xenon. Mijn auto heeft nog de “ouderwetse” H7 lamp :)
25 februari 2015 om 08:20 #18274527Mijn Astra uit 2008 met CD70 CID heeft hetzelfde probleem.
Het treed vrij willekeurig op en is niet goed reproduceerbaar.
Ik heb de standaard verlichting maar het heeft bij mijn Astra wel met de verlichting te maken heb ik gemerkt. Het treed soms op als snachts de temperatuur rond het vriespunt is geweest. Als ik dan de motor start zonder verlichting aan dan is het scherm goed. Doe ik de verlichting aan dan krijg ik storing in het scherm. Deze storing duurt maar een halve minuut ongeveer dan is het scherm weer goed. (Ik heb het scherm wel op dimmen staan als ik verlichting aan zet).25 februari 2015 om 08:31 #18274528Gelukkig een gelijkgestemde gevonden ☺. Precies die problemen die jij omschrijft, heb ik ook. Toevallig ben ik nu inderdaad ook met de verlichting aan het testen door hem niet op automatisch te laten staan. Daarnaast wil ik ook eens testen met de lichtschakelaar op automatisch en op het moment dat het zich weer voordoet, het licht uitzetten om te testen of het probleem dan ook meteen stopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.