Opel Astra H CDTI 1.9 (Z19DTH) – onregelmatige getik

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H CDTI 1.9 (Z19DTH) – onregelmatige getik

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    mr.niceguy.89

Goededag allemaal,

Sinds vorige maand komt er rare getik uit mijn motor vandaan. Het is een onregelmatige getik, wat ook neit achter elkaar gebeurt.
      Dit gebeurt alleen wanneer ik de auto warm heb gereden en stil sta bij een stoplicht (in zijn vrij). Dan doet de rare getik zich voor, als ik koppeling indruk hoor je het nog steeds tot ik de auto in de eerste versnelling zet. Voor de rest rijdt de auto perfect, nergens last. Schakelt perfect. Trekt netjes op ect.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen.

Nick-GSI
      Deelnemer

Kan het vliegwiel zijn, voor de zekerheid even langs een garage rijden.

mr.niceguy.89

Mijn monteur heeft geen flauw idee wat het kan zijn. Bij kapotte vliegwiel trilt er veel toch, want daar heb ik helemaal geen last van

mayhem

zonder iets te voelen kan je vliegwiel kapot zijn.

Mijne begon pas te trillen toen hij echt loeihard rammelde.

mr.niceguy.89

Dat zou echt klote zijn. Dit verklaart misschien dat zachte geratel als ik op de motor afrem op lage versnellingen.
              Is het veel arbeid om een complete set te vervangen (vliegwiel + koppelingsplaten + druklager).

Alleen ik lees dat de dubbele vliegwiel wordt vervangen door een single vliegwiel.

ps
              Bedankt voor jullie reactie :wors

CAlberts
              Deelnemer

Ja, is veel werk, zo’n 10 a 15 uur. Hele bak moet eruit.

Of je vliegwiel kaduk is kun je makkelijk testen. Auto in vrij zetten en stootjes gas geven. Bij terugzakken in toeren kun je dan geratel horen. Wel even testen met deur open.

Zo klonk het bij mij:

[youtube:2qzvn10m]http://www.youtube.com/watch?v=cTrbywm2W9M&list=UUfurl36BbgVX027o16Wx-jw&index=2[/youtube:2qzvn10m]

Nick-GSI
                Deelnemer

Klopt, hele subframe moet eronderuit en dan moet de hele bak eraf.

kuijperke
                  Deelnemer

Ik had hem ook moeten vervangen echt veel werk 12 uur ongeveer
                    Ik had ook een speciaale dop nodig een spiebaan dop voor de bouten van het dmf
                    Lijkt op torx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.