Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra H CD30 MP3 vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2016 om 14:22 #17277142
Beste Opelrijders,
Ik zal mezelf even voorstellen; mijn naam is Philippe en woon in de omgeving van Nijmegen. Ik rijd sinds kort een Opel Astra H GTC uit 2005. Deze Opel is uitgerust met een CD30 MP3 (zonder aux) i.c.m. een GID.
Bij een demontagebedrijf heb ik voor een paar tientjes een CD30 MP3 met aux op de kop kunnen tikken. De nieuwe radio zou niet afgemeld zijn, maar ik ben wel in het bezit van de security code van de radio.
Tevens heb ik Op-Com geïnstalleerd op mijn laptop en heb mijn weg hierin wel een beetje gevonden.Ik was in de veronderstelling dat ik enkel mijn huidige radio moest afmelden en vervolgens de nieuwe radio moest aanmelden met de security code van de nieuwe radio. Helaas krijg ik bij Op-Com de melding dat dit mislukt.
Wanneer de nieuwe radio is aangesloten krijg ik de melding “DISPLAY SAFE” op mijn GID.Na het zoeken op deze forum voor een oplossing, kwam ik tot de conclusie dat de radio eerst afgemeld met worden alvorens het aansluiten, hier is de security code voor nodig van de radio.
Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik de nieuwe radio kan afmelden met de security code en deze vervolgens kan aansluiten? Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd!
25 juni 2016 om 14:31 #18321802Wat is de Security wait time voor de nieuwe radio?
25 juni 2016 om 14:37 #18321803Ik heb geen idee, waar kan ik dat zien?
25 juni 2016 om 15:40 #18321804Heeft u teamviewer? Dan ik kan doen de programmering op auto.
25 juni 2016 om 15:51 #18321805Ik heb zojuist een pm naar u gestuurd.
25 juni 2016 om 16:29 #18321806Ja, maar ik kan niet doen bij forum of PB, is niet so simple.
25 juni 2016 om 19:34 #18321807Dankzij Liviu2004 is het allemaal gelukt :wors
Zijn uitleg:
Benodigdheden:
– De nieuwe radio
– De security code van de auto waar de radio afkomstig van is
– De security code van je eigen auto
– Op-Com (lukt waarschijnlijk ook met Tech2)
– Je Opel natuurlijkZet de auto op contact, sluit Op-Com aan en ga naar de radio (infotainment System- EHU)
Klik op programming en selecteer “deact. diefstalalarm”
Vul hier de security code in van je eigen autoNu heb je je eigen radio en het scherm allebei op de afleverstatus gezet.
Wanneer dit juist is uitgevoerd hoor je een luide piep door de speakers komen en verschijnt er op je scherm “Display SAFE” en “Radio SAFE”.Sluit vervolgens alles even af, en ontkoppel de stekkers van je eigen radio.
Sluit vervolgens de nieuwe radio aan en zet de auto op contact, je hoort nu geen piep meer en je ziet alleen “Display SAFE” verschijnen op je scherm. Dit is juist.
Ga weer naar dezelfde menu in Op-Com en selecteer weer “deact. diefstalalarm”.
Vul hier de andere security code in, dus van de auto waar de radio afkomstig van is.
Wanneer dit juist is uitgevoerd, krijg je direct erna de melding “De Reset is succesvol beëindigd” te zien in Op-Com.Controleer bij “Midspeed CAN-Bus config. program.” of de instellingen juist staan.
Klik vervolgens op “Act. diefstalalarm” en vul hier weer je eigen security code in.
Wanneer dit juist is uitgevoerd krijg je de melding “De Programmering is succesvol beëindigd” te zien in Op-Com.Vervolgens wis je de foutcodes in de display en in de radio.
Sluit alles af en je bent klaar.Succes! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.