opel astra H als 2e hands auto volgens ANWB

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra H als 2e hands auto volgens ANWB

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    gwn
    Deelnemer

Hallo mede forum leden,

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/OPEL/ASTRA/2005-03-14/2007-02-01/1354#merkTypeOccasion” onclick=”window.open(this.href);return false;

In bovenstaande link wordt volgens de ANWB uitgelegd hoe de astra H als occasion is. In het stukje rechts “dit vindt de wegenwacht” wordt over de centrale computer gesproken en dat er stekkers vochtig kunnen worden; Waar zit deze precies? Ik heb geen enkele storing of klacht maar vind dit toch wel de moeite om eens te kijken mocht deze kritiek echt kloppen….?

Dit vindt de Wegenwacht

Van de Opel Astra ‘H’ kent de Wegenwacht verschillende, vaker optredende euvels, voornamelijk elektronisch van aard. De elektronische regeleenheid van het contactslot herkent bij de oudere exemplaren soms de sleutel niet. Bij latere bouwjaren lijkt dit gemodificeerd. De elektrische stuurbekrachtiging wil nog wel eens uitvallen. De dynamo stopt er ook wel eens mee, afhankelijk van het exacte probleem kan de Wegenwacht ‘m wel of niet ter plekke maken. In de stekkers van de centrale computer kan water doordringen, met name als de motorruimte met een stoomcleaner of hogedrukreiniger wordt schoongespoten. Daardoor ontstaat roest en een keur aan elektrische storingen.

thanks alvast
      ricardo

Opeltje17
      Deelnemer

Zijn 2 dingen die ik herken dat de CIM verouderde software heeft en de sleutel idd niet meer herkent(zelf mee gemaakt) en vocht in de UEC.

gwn
        Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Zijn 2 dingen die ik herken dat de CIM verouderde software heeft en de sleutel idd niet meer herkent(zelf mee gemaakt) en vocht in de UEC.

Heb zelf gelukkig geen problemen maar swso de laatste sw in de auto..maar waar zit de uec?

Opeltje17
          Deelnemer

Rechts naast de accu (zwarte vierkante doos)

gwn
            Deelnemer

Thanks… ga toch maar eens kijken deze week…:)

Anoniem

Daar was ook ergens een howto-tje van, weet iemand die nog te vinden? Kon je precies zien wat te doen met die UEC…

Die CIM module is inderdaad een dingetje, maar goed, de meesten hebben de modificatie gehad met de klem..

ANWB heeft zich nou niet echt goed ingelezen alvorens deze wijze uitspraken te doen… Sowieso lees ik die bullshit van de ANWB nooit, is meer geneuzel voor de massa..

Opeltje17
                Deelnemer

Dat met de CIM heeft te maken met de software niks met de klem.

Spacejam
                  Deelnemer

Heeft wel met de klem te maken, hij gaat na een tijdje openstaan waardoor er een slecht contact is.

Opeltje17
                    Deelnemer

Er is idd ook een probleem met de CIM m.b.t het niet goed vast zitten van de connector, de claxon die niet werkt met ingeschakelde verlichting etc, daar is idd de klem voor.

Maar er is ook een probleem met de software als die namelijk verouderd is kan het zijn dat hij de transponder sleutels niet meer herkent waardoor de auto niet meer start, heeft dus niks met de klem te maken ;)

Heb dit namelijk zelf laatst aan de hand gehad, ondanks dat de klem erop zat.

gwn
                      Deelnemer

@pixels66 wrote:

Daar was ook ergens een howto-tje van, weet iemand die nog te vinden? Kon je precies zien wat te doen met die UEC…

Die CIM module is inderdaad een dingetje, maar goed, de meesten hebben de modificatie gehad met de klem..

ANWB heeft zich nou niet echt goed ingelezen alvorens deze wijze uitspraken te doen… Sowieso lees ik die bullshit van de ANWB nooit, is meer geneuzel voor de massa..

ik heb swso van beide dingen waar de ANWB over schrijft geen problemen, de software is indd geupdated, en ik heb de UEC eens opgemaakt maar die ziet er als nieuw uit, echt geen spoortje vocht, of het moet onder het bord met de zekeringen zitten? Die heb ik niet opgemaakt omdat onder de zwarte klep die trouwens goed vastzit(!) echt niets kon ontdekken…

wat is dat voor n how-to dan?

gr
                        ricardo

BlackbirdA
                        Deelnemer

Ik heb m’n UEC ook opengehaald, incl. met demontage van de connectoren (die heb ik er eens af gehad om mistlampen OEM in te bouwen), en ik zie ook nergens problemen: alle contacten zijn proper, geen corrosie te zien.
                          Ik spuit wel niet met ‘n hogedrukreiniger onder de motorkap ;)

Haasje17
                          Moderator

En dat stuurbekrachtiging niet meer werkt is meestal een gevolg van een defecte dynamo.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.