Opel Astra H airco problemen

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Opel Astra H airco problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212152
    Rizi
      Lid sinds:
      29 March 2009

      Beste Mede opelrijders,

      Heb al een tijdje een lekstroom bij m´n aircopomp en m´n airco werkte ook niet meer, bij een aircoboer m´n systeem laten vullen en gelijk een middeltje erin laten gooien om lekkage te verhelpen en om de rubbers weer “soepel” te krijgen, nu was ik van de week bij de garage om m´n auto te laten keuren en nu bleek dat er een grote groene plas onder m´n auto lag, ook heb ik m´n computer uit laten lezen en die gaf aan dat m´n airco drukregelaar (sensor) laag was.

      Iemand een idee wat dit kan zijn? of heeft iemand hier ervaringen mee, en weet iemand waar die drukregelaar zit bij een Astra H 1.8 16V

      Met vriendelijke groet,

      Richard

      #17523260
      navreen76
        Lid sinds:
        30 May 2007

        je airco is ergens lek. en die plas die je ziet is hoogstwaarschijnlijk de olie uit het systeem als je olie ziet. dan betekend dat vaak een groot lek, ( lees ) makkelijk te vinden :)

        #17523261
        Rizi
          Lid sinds:
          29 March 2009

          nou ik heb al een tijd lopen zoeken maar kan nergens lekkage vinden, wel ligt er bij m´n condensor wat groen spul…dus misschien dat het m´n condensor is!!

          #17523262
          navreen76
            Lid sinds:
            30 May 2007

            is zeer aannemelijk…. je gaat ook geen lek vinden omdat het gas er al uit is. je moet vullen met stikstof om te kijken waar hij lekt.

            condensor is gelukkig niet zo duur. kostte mij vorig jaar bij radiateurservice west 60 euro.

            #17523263
            Add
              Lid sinds:
              1 June 2008

              Inderdaad even op druk laten zetten met stikstof.
              Als hij goed lek is krijg je het systeem niet eens op druk en hoor je het mischien wel weglopen.

              #17523264
              navreen76
                Lid sinds:
                30 May 2007

                inderdaad als hij goed lek is dan zal je de druk meter gewoon gelijk terug zien vallen

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.