Opel Astra H aansluiten op laptop met odb2

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H aansluiten op laptop met odb2

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Patrickj20

Hallo Forum leden,

Ik heb een opel Astra H station bj 2008 met een 1.8 motor.
      Ik ben aan het denken om een ODB2-USB kabel aan te schaffen.
      Heeft iemand hier al ervaring mee en zoja, wat kun je dan allemaal instellen met je laptop ?
      Waar kan ik het beste voor niet al te veel geld een goede betrouwbare kabel kopen ?
      Alvast bedankt voor de reacties.

Grt. Patrick

Anoniem

Ik heb hem van Dealextreme.com, gratis verzenden vanuit China.. 20 euro.
        Belangrijkste is natuurlijk het uitlezen en wissen van foutcodes, daar behaal je al dikke winst mee..
        Daarnaast kun je Xenon programmeren, evt. cruise control, trekhaak inschakelen, noem het allemaal maar op..

Ook diverse waarden uitlezen, zoals meetwaarden van stroom, olie, diverse sensoren..
        Dus ja, heb je het echt nodig? Als je handig bent, andere dingen wil inbouwen en 60 euro storingen uitlezen per keer wil besparen, JA! Ik lees ook Opels van collega’s er mee uit..

Ik vond alleen de software downloaden en installeren een gedoe, Windows blokkeert software van anonieme gebruikers, dit moet je even wijzigen in je systeem instellingen. Het programma OP com werkt wat ingewikkeld, maar als je het eenmaal doorhebt is het top.

Patrickj20

Kun je me eens de link sturen van de kabel die je bij dealextreme hebt gekocht. Ik heb daar ook al gekeken maar er is zoveel keus. Krijg je er ook software bij ? Opcom heb ik wel al eens gedownload. Zover ik weet kun je met de kabel ook vanalles programmeren zoals gedraging van bijvb centrale vergrendeling enz ?

Anoniem

software zelf downloaden, cdtje niet eens gebruikt..

Patrickj20

kan iemand mij eens een link sturen van een goede odb2 kabel waar hij goede ervaringen mee heeft ?

Anoniem

Zelf wil ik binnenkort een OBD stekker halen voor mijn Astra G die via bluetooth werkt, zodat ik hem kan uitlezen via mijn telefoon met een app voor android: (ik heb namelijk geen laptop)
                https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ScanMyOpelLite.Main” onclick=”window.open(this.href);return false;

En dacht hem dan hiermee te connecten, zijn er alleen al veel (tijdelijk) uitverkocht:
                http://dx.com/s/ELM327%2bBluetooth?Sort=PriceL2H” onclick=”window.open(this.href);return false;

Iemand hier al ervaring mee?

Anoniem

Dit is degene die ik heb gekocht en nog met veel plezier gebruik…

http://dx.com/p/op-com-v-can-diagnostic-interface-for-opel-125880″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Opeltje17
                  Deelnemer

Ik zou die van pixels66 nemen heb hem nu al weer bijna een jaar in bezit en werkt helemaal grandioos.

Patrickj20

oke, dat zal hem dan ook gaan worden. Welke software kan ik er het beste bij gebruiken ? zijn er naast opcom die ik ongetwijfeld op de nieuwsgroepen kan vinden ook andere software die aan te raden zijn ?

Opeltje17
                      Deelnemer

Software heb ik wel voor je stuur maar een PM als je de op-com binnen hebt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.