Opel astra h 2008 1.3 cdti geluid airco? waterpomp?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra h 2008 1.3 cdti geluid airco? waterpomp?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    baart

Beste opel-liefhebbers!

Ik hoor bij het rijden met de airco aan een irritant geluid in de auto. Indien ik onder de motorkap kijk, draait de waterpomp(?) niet altijd mee. Zie bijgevoegd filmpje. Is dit een probleem? Iedere keer dat de pomp stopt met draaien piept het.

Mijn auto is vorige keer binnen geweest om de radiator te vervangen. Kan dit hier iets mee te maken hebben?

https://vimeo.com/101720308″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Anoniem

Dat lijkt er niet echt goed uit te zien, lager van de waterpomp versleten wellicht? Staat verder los van de radiateur..

baart

Dat vreesde ik al. Was gewoon bizar omdat het voor de eerste keer voortkwam op dezelfde dag dat de auto uit de garage kwam.

Is het zo’n dat ik nodig heb: http://www.mister-auto.be/fl/airco-compressor/opel-astra-h-stationwagen-1-3-cdti-90pk_v19115_g447.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; ?

Dan weet ik al aan wat ik mij moet verwachten in de garage…

Anoniem

Dat is een aircopomp. Jij hebt het over een waterpomp. Weet niet of dat je waterpomp is die stilstaat, want weet niet waar die zit. Misschien is het alleen een geleiderol, iemand anders kan meer vertellen.

Mocht het een waterpomp zijn, dan zou dat deze zijn:

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/waterpomp-opel-agila-astra-corsa-meriva-tigra-a13.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Eerst dus even uitzoeken wat het is wat telkens hapert..

prince
            Deelnemer

Het is overduidelijk te zien dat het de aircopomp poelie is die steeds stilstaat. Doet je airco het wel?
              De waterpomp is de bovenste poelie die je in het filmpje ziet.
              Het ozu kunnen dat het geluid wordt veroorzaakt door de waterpomp, maar inderdaad ook doort een andere poelie.

Suc6

EDIT: het zou ook de kettingspanner vd distributieketting kunnen zijn!!

Haasje17
              Moderator

In princiepe hoort dat zo, je airco stopt en start, waarschijnlijk door over of onderdruk in hetsysteem. Of een kapotte spoel.

Haasje17
                Moderator

Oplossing airco laten vullen.

baart

Hello,

de airco draait nog zeer goed, koelde zelf met die + 30 graden van onlangs de auto nog af. Het lijkt mij dus een raar probleem te zijn. Gisteren bij een klein ritje (<100 km) niet voorgehad… Het lijkt mij niets dringends om te maken maar ik ben nogal minitieus op vlak van mijn materiaal ;o

baart

Dit is geluid uit de cabine. Het geluid is te horen op seconde 2, 6 en 10 ongeveer. http://vocaroo.com/i/s1h3GKDbcW7B&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; Sorry voor de slechte kwaliteit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.