opel astra h 1.6 verwarming komt traag ophang ?!

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra h 1.6 verwarming komt traag ophang ?!

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    djnick10

Hallo,

ik heb een Opel astra H 1.6 uit 2008. Sinds enige tijd valt het mij op dat de temperatuur onwijs langzaam oploopt van de kachel. Pas na een 5 a 10 minuten rijden komt er warme lucht uit. Maar niet zo warm als ik gewent ben. De kachel staat qua warmte op het hoogste maar de warmte valt reuze tegen.

Ik nam vandaag een kijkje in het testscherm en daar stond:

Coolant 46gr.

Dit lijkt mij een beetje laag? en kan dit kwaad? :shock:

Opeltje17
      Deelnemer

Ook welkom,

Dat is normaal dat er pas na een paar minuten warme lucht uit je kachel komt, motor moet natuurlijk ook opwarmen.

En na hoeveel minuten heb je gekeken in je testscherm? hij is na een paar minuten natuurlijk niet op bedrijfstemperatuur.

opel-mark
        Deelnemer

Met deze buitentemperaturen loopt die van mij naar 75 graden in ongeveer 3 minuten, daarna gaat de happy lightshow over op kilometerstand dus dan zie ik het niet meer, de kachel duurt wel wat langer voordat het echt heet is, als die van jou op 46 graden blijft hangen dan vermoed ik dat de thermostaat misschien niet helemaal meer dichtgaat.

djnick10

Heb het testscherm na 15 minuten gecheched.. Dat de kachel moet opbouwen qua warmte na een paar minuten dat wist ik wel maar dat je na 15 minuten nog geen hete lucht eruit krijgt als hij op de hoogste stand staat. Er komt wel warme lucht uit.. Maar lange na niet zo als hij hoort te zijn. Thermostaat kapot en vervangen??

opel-mark
            Deelnemer

Na 15 minuten zou de motor echt wel goed op temperatuur moeten zijn en zeker geen 46 graden maar meer 90 graden.

Dus ik vermoed de thermostaat, ik kan zo niks anders bedenken wat dit zou veroorzaken, na 15 minuten in mijn astra kan ik gerust de passagiers uit de auto stoken met de kachel in de hoogste stand en de ventilator op 3 of 4 :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.