Opel astra h 1.6 twinport

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra h 1.6 twinport

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bendertt
    Deelnemer

Ik wou graag de versnellingsbakolie verversen in combinatie met de grote beurt.

Maar heb geen idee wat ik nodig heb ervoor qua pakkingen enzo. Moet ik daarvoor de kap losmaken of is er een stop waarmee ik hem leeg kan laten lopen?

Iemand misschien foto’s en een howto

Astra_DLS
      Deelnemer

Waarom wil je de bakolie vervangen?
        Meestal kun je vanaf de onderkant van de auto de bodemkap weghalen naar de motor. Onderin de versnellingsbak zit vaak een bout (Torx als ik me dat goed herinner) waarmee je de olie af kan laten vloeien. Nieuwe dan weer vanaf de zijkant over bovenkant inspuiten tot je op niveau zit.

Opeltje17
        Deelnemer

Deze heeft geen aftap plug, maar een ”carterplaat” deze moet je loshalen(pakking halen bij de dealer)

Aan de linker kant ter hoogte van je subframe zit je peil plug(zodra het met vullen hier uit stroomt is je bak op peil)

Vullen vanaf boven(accu bak eruit) via je ontluchting of achteruitrijlicht schakelaar, vullen met originele rode opel bakolie(gaat ongeveer 1.6L in)

Bendertt
          Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Deze heeft geen aftap plug, maar een ”carterplaat” deze moet je loshalen(pakking halen bij de dealer)

Aan de linker kant ter hoogte van je subframe zit je peil plug(zodra het met vullen hier uit stroomt is je bak op peil)

Vullen vanaf boven(accu bak eruit) via je ontluchting of achteruitrijlicht schakelaar, vullen met originele rode opel bakolie(gaat ongeveer 1.6L in)

Is dat een beetje makkelijk te doen dan? of gaat het nog wel wat tijd kosten?

Opeltje17
            Deelnemer

Is goed te doen, brug is wel erg makkelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.