Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra H 1.4 I enjoy 2004 verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2012 om 21:39 #17939671
Ik haal met mijn GTC 6,4L gemiddeld op 100km.
En dan rij ik 110 op de snelweg.
Meestal 720 km op één tank.
15 maart 2012 om 21:54 #17939672Ik snap niet hoe jullie de 650/700 km halen op een tank, rijden jullie hem dan helemaal leeg??
Ik tank meestal als mn lampje begint te branden dan zit ik op de 550 km dan kan er ong 40 ltr in.ik neem aan dat ik niet nog eens 12 ltr over heb als mijn lampje begint te branden?!
heb ik dan gwn een kleinere tank of ben ik gwn te bang dat ik stil kom te staan:P:)heb een gtc uit 2005 (1.8 92kw uitvoering)
15 maart 2012 om 21:57 #17939673Misschien een andere rijstijl..
Rustig rijden alleen zegt niks over het verbruik…
ook de manier van rijden is daarbij belangrijk..
willem
15 maart 2012 om 21:59 #17939674Ging mij meer om de afstand en de tankinhoud, rij met 40 ltr 550 km dus ong. 1.14 daar ben ik wel tevreden over:)
15 maart 2012 om 22:00 #1793967550liter minimaal in je tank, dus ja, je hebt nog 10liter ruim over..
Willem
15 maart 2012 om 22:03 #17939676Jah ben dus idd te schijterig om nog een flink stuk door te rijden terwijl mijn lampje al brand.(zoon 100 km)
flotter van me tank blijft ook wel eens hangen dus misc dat me dat ook een vertekend beeld geeft op mn benz meter:P15 maart 2012 om 22:04 #17939677ja kan, meter zakt zowiezo nooit heel gelijelijk bij opel, lijkt wel een beetje in stappen te gaan..
willem
17 maart 2012 om 15:14 #17939678aangezien ik niet weet hoe dit noemt kan ik het niet opzoeken op het forum.
Heb ook nog zo heel veel ervaring niet, dus zou iemand weten voor wat dit is? … het kabeltje? die zich naast het luchthuis los zit te bengelen
achter het handschoenen kastje
17 maart 2012 om 17:09 #17939679iemand?
17 maart 2012 om 17:13 #17939680srry heb geen idee lijkt me een soort van luchthuis?
17 maart 2012 om 17:18 #17939681de kabel bedoelde ik ;)
toch bedant chieltje18 maart 2012 om 08:25 #17939682zou een kabeltje kunnenzijn voor een optionele module, je hebt niet iets in de buurt waar je hem in kan steken ?
18 maart 2012 om 11:39 #17939683@opel-mark wrote:
zou een kabeltje kunnenzijn voor een optionele module, je hebt niet iets in de buurt waar je hem in kan steken ?
niet dat ik het direct zie maar het is raar dat mijn kabels met tape vast hangt of is dit normaal?
26 maart 2012 om 17:41 #17939684Hoe gaat het nu met je verbruik? Nadat je de filters etc. hebt vervangen?
26 maart 2012 om 18:49 #17939685ipv 500km 580km maar prob is ik heb nu nog niet anders moeten doen of mij opjagen met de auto dus hopelijk als ik wat rustiger ben en niet the pedal to the metal moet rond rijden. eens je een 525bmw van je schoonvader moet bijhouden :shock: :D
in shock rijden valt me 2min aan 50km/u en hij draait normaal.
zie het aan het verbruik bij stationair draaien
21 september 2012 om 18:41 #17939686Hallo, allemaal.
Mijn eerste postje op dit forum, kwam deze topic toevallig tegen bij het zoeken naar iets in verband met mijn benzinetank via een veelgebruikt zoekprogramma.
Ik wou een paar antwoorden plaatsen op een paar vraagjes, of misverstandjes hier.Ten eerste de vraag die gesteld werd over dat loshangend kabeltje.
Het heeft inderdaad met een optie te maken, meerbepaald de “quick heat” functie uit een of ander confort pack.
Er wordt dan een verwarmingsmodulle geplaats achter je blazer zodat je eigenlijk onmiddelijk warme lucht in je wagen krijgt geblazen als je deze start, en zodoende niet hoeft te wachten tot je motor ongeveer een 76° warm is voordat de warme lucht komt. Er zit dan ook een meetmodule aan die de doorstromende lucht meet, van de moment dat de aangezogen lucht genoeg temperatuur bereikt wordt dan ook de voorverwarmingsmodulle uitgeschakeld. De tape doe er rond zit is inderdaad normaal, van fabriek af.Ik begrijp dat je, net als ik, een 1.4 bezit uit het bouwjaar 2004.
Als deze voor december 2004 gefabricaard is hebben deze auto’s nog redelijke optievrije kabels steken. Daarmee bedoel ik dat de bodywiring na december 2004 veel meer variatie had en echt optiegebonden werd geinstalleerd. Vraag je een optie zal die bedrading er van fabrieksafaan in gemonteerd worden. Zoniet kost je dat een hoop geld om naderhand de optie te installeren, vooral omdat de betreffende bedrading moet bijgetrokken worden of zelfs de hele zwik moet vervangen worden, als de ingreep of optie een grote impact heeft.De versies voor december 2004 hebben dus veel meer aansluitpunten omdat er dan meer en meer kon uitgewisseld worden met optionele onderdelen op eenzelfde serie…
Die serie wordt ook wel eens lachend de “publieke testserie” genoemd.En nu terug on topic.
Zoals ik al eerder vermelde bezit ik een opel astra H Cosmo 1.4 van 90 trappelende volbloedpony’s en 66kw.
Waarom trappelende pony’s? Wel omdat de motor in weze heel lrachtig is, maar toch eigenlijk veel te kort schiet om dat logge lijf in gang te trekken. mijn wagen weegt op de weegschaal ongeveer 1.5ton en dat is eigenlijk niet niets, voor een astra. NAtuurlijk voel je dat ook aan het comfort en het veilige gevoel, maar toch…
Daarom de trappelende pony’s, ik zeg altijd tegen mijn vrienden “Ik snap niet hoe ze het in hun botte kop hebben gekregen om zo’n lichte motor in zo’n zwaar ding te stampen”
Als de airco opstaat moet ik al dapper bijgassen om te kunnen vertrekken aan de lichten, autosnelweg wil ie niet meer boven de 135 vermits de airco net dat te veel vermogen wegneemt. Zonder airco kan ik op mijn sokken 160km/u en als ie in een goede bui is zelf tot tegen de 180km/h. (voor de goede verstandhouding, In Duitsland en niet met die belgische benzine, want daar heel ik een top van 170 mee :D )
En, oh ja, er zijn foto’s van voor degenen die me in twijfel zouden trekken.Opgelet, ik ben prettig tevreden over m’n wagentje. Er staat nu ongeveer 215.000km op de teller en ik heb er ook al mijn tuningperiode mee gehad (alhoewel…. Gehad????)
Er zijn al wel wat kinderziektes geweest, en m’n motor tikt zoals een oude diesel uit de beginjaren van koning auto, maar hij rijdt soepel, is betrouwbaar en bregnt me altijd perfect en gezwind waar ik zijn moet.En dat brengt dan weer de post ter sprake waarin er gezegd werd dat een 1.4 veel meer verbruikt dan een 1.6 of zelf een 1.8L
Bij stadsverbruik zuipt dat ding zich te pletter, echt waar waardes van 11L per 100 km zijn legio als ik een dagje stad gedaan heb.
En dat verklaart zich weer in het feit dat die kleine, welliswaar dappere motor, veel te weinig stamina heeft om die kolossale body in gang te sleuren.
Hij rijdt sportief, maar je rijdt er geen deuk mee in een pak boter.
Dus eigenlijk kortom verklaard, je voet moet iets te lang gassen ipv snel op ttoeren te komen om dan de “easy cruzer” te kunnen spelen.Groetjes, Rudy
aka Tomcat-3Oh, ja bijna veegeten, de topic ging over verbruik. Als ik constant snelweg rijd doe ik ongeveer een 760km met een tankbeurt, als ik wisselend gebruik heb dan ga ik ongeveer na 580 a 600km terug aan de pomp moeten slurpen….
Ik tank wel ongeveer rond de 45 a 47liter, dus is het ook geen volle tank natuurlijk, ik speel liever wat veilig… ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.