opel astra H 1.4 I enjoy 2004 verbruik

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra H 1.4 I enjoy 2004 verbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17939671
    stefanDTI
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Ik haal met mijn GTC 6,4L gemiddeld op 100km.

      En dan rij ik 110 op de snelweg.

      Meestal 720 km op één tank.

      #17939672
      chieltjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Ik snap niet hoe jullie de 650/700 km halen op een tank, rijden jullie hem dan helemaal leeg??
        Ik tank meestal als mn lampje begint te branden dan zit ik op de 550 km dan kan er ong 40 ltr in.

        ik neem aan dat ik niet nog eens 12 ltr over heb als mijn lampje begint te branden?!
        heb ik dan gwn een kleinere tank of ben ik gwn te bang dat ik stil kom te staan:P:)

        heb een gtc uit 2005 (1.8 92kw uitvoering)

        #17939673
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Misschien een andere rijstijl..

          Rustig rijden alleen zegt niks over het verbruik…

          ook de manier van rijden is daarbij belangrijk..

          willem

          #17939674
          chieltjuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            Ging mij meer om de afstand en de tankinhoud, rij met 40 ltr 550 km dus ong. 1.14 daar ben ik wel tevreden over:)

            #17939675
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              50liter minimaal in je tank, dus ja, je hebt nog 10liter ruim over..

              Willem

              #17939676
              chieltjuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                Jah ben dus idd te schijterig om nog een flink stuk door te rijden terwijl mijn lampje al brand.(zoon 100 km)
                flotter van me tank blijft ook wel eens hangen dus misc dat me dat ook een vertekend beeld geeft op mn benz meter:P

                #17939677
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  ja kan, meter zakt zowiezo nooit heel gelijelijk bij opel, lijkt wel een beetje in stappen te gaan..

                  willem

                  #17939678
                  marzaz
                    Lid sinds:
                    25 February 2012

                    aangezien ik niet weet hoe dit noemt kan ik het niet opzoeken op het forum.
                    Heb ook nog zo heel veel ervaring niet, dus zou iemand weten voor wat dit is? … het kabeltje? die zich naast het luchthuis los zit te bengelen

                    achter het handschoenen kastje

                    #17939679
                    marzaz
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      iemand?

                      #17939680
                      chieltjuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        srry heb geen idee lijkt me een soort van luchthuis?

                        #17939681
                        marzaz
                          Lid sinds:
                          25 February 2012

                          de kabel bedoelde ik ;)
                          toch bedant chieltje

                          #17939682
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            zou een kabeltje kunnenzijn voor een optionele module, je hebt niet iets in de buurt waar je hem in kan steken ?

                            #17939683
                            marzaz
                              Lid sinds:
                              25 February 2012

                              @opel-mark wrote:

                              zou een kabeltje kunnenzijn voor een optionele module, je hebt niet iets in de buurt waar je hem in kan steken ?

                              niet dat ik het direct zie maar het is raar dat mijn kabels met tape vast hangt of is dit normaal?

                              #17939684
                              tasi
                                Lid sinds:
                                22 March 2012

                                Hoe gaat het nu met je verbruik? Nadat je de filters etc. hebt vervangen?

                                #17939685
                                marzaz
                                  Lid sinds:
                                  25 February 2012

                                  ipv 500km 580km maar prob is ik heb nu nog niet anders moeten doen of mij opjagen met de auto dus hopelijk als ik wat rustiger ben en niet the pedal to the metal moet rond rijden. eens je een 525bmw van je schoonvader moet bijhouden :shock: :D

                                  in shock rijden valt me 2min aan 50km/u en hij draait normaal.

                                  zie het aan het verbruik bij stationair draaien

                                  #17939686
                                  Tomcat-3
                                    Lid sinds:
                                    21 September 2012

                                    Hallo, allemaal.

                                    Mijn eerste postje op dit forum, kwam deze topic toevallig tegen bij het zoeken naar iets in verband met mijn benzinetank via een veelgebruikt zoekprogramma.
                                    Ik wou een paar antwoorden plaatsen op een paar vraagjes, of misverstandjes hier.

                                    Ten eerste de vraag die gesteld werd over dat loshangend kabeltje.
                                    Het heeft inderdaad met een optie te maken, meerbepaald de “quick heat” functie uit een of ander confort pack.
                                    Er wordt dan een verwarmingsmodulle geplaats achter je blazer zodat je eigenlijk onmiddelijk warme lucht in je wagen krijgt geblazen als je deze start, en zodoende niet hoeft te wachten tot je motor ongeveer een 76° warm is voordat de warme lucht komt. Er zit dan ook een meetmodule aan die de doorstromende lucht meet, van de moment dat de aangezogen lucht genoeg temperatuur bereikt wordt dan ook de voorverwarmingsmodulle uitgeschakeld. De tape doe er rond zit is inderdaad normaal, van fabriek af.

                                    Ik begrijp dat je, net als ik, een 1.4 bezit uit het bouwjaar 2004.
                                    Als deze voor december 2004 gefabricaard is hebben deze auto’s nog redelijke optievrije kabels steken. Daarmee bedoel ik dat de bodywiring na december 2004 veel meer variatie had en echt optiegebonden werd geinstalleerd. Vraag je een optie zal die bedrading er van fabrieksafaan in gemonteerd worden. Zoniet kost je dat een hoop geld om naderhand de optie te installeren, vooral omdat de betreffende bedrading moet bijgetrokken worden of zelfs de hele zwik moet vervangen worden, als de ingreep of optie een grote impact heeft.

                                    De versies voor december 2004 hebben dus veel meer aansluitpunten omdat er dan meer en meer kon uitgewisseld worden met optionele onderdelen op eenzelfde serie…
                                    Die serie wordt ook wel eens lachend de “publieke testserie” genoemd.

                                    En nu terug on topic.
                                    Zoals ik al eerder vermelde bezit ik een opel astra H Cosmo 1.4 van 90 trappelende volbloedpony’s en 66kw.
                                    Waarom trappelende pony’s? Wel omdat de motor in weze heel lrachtig is, maar toch eigenlijk veel te kort schiet om dat logge lijf in gang te trekken. mijn wagen weegt op de weegschaal ongeveer 1.5ton en dat is eigenlijk niet niets, voor een astra. NAtuurlijk voel je dat ook aan het comfort en het veilige gevoel, maar toch…
                                    Daarom de trappelende pony’s, ik zeg altijd tegen mijn vrienden “Ik snap niet hoe ze het in hun botte kop hebben gekregen om zo’n lichte motor in zo’n zwaar ding te stampen”
                                    Als de airco opstaat moet ik al dapper bijgassen om te kunnen vertrekken aan de lichten, autosnelweg wil ie niet meer boven de 135 vermits de airco net dat te veel vermogen wegneemt. Zonder airco kan ik op mijn sokken 160km/u en als ie in een goede bui is zelf tot tegen de 180km/h. (voor de goede verstandhouding, In Duitsland en niet met die belgische benzine, want daar heel ik een top van 170 mee :D )
                                    En, oh ja, er zijn foto’s van voor degenen die me in twijfel zouden trekken.

                                    Opgelet, ik ben prettig tevreden over m’n wagentje. Er staat nu ongeveer 215.000km op de teller en ik heb er ook al mijn tuningperiode mee gehad (alhoewel…. Gehad????)
                                    Er zijn al wel wat kinderziektes geweest, en m’n motor tikt zoals een oude diesel uit de beginjaren van koning auto, maar hij rijdt soepel, is betrouwbaar en bregnt me altijd perfect en gezwind waar ik zijn moet.

                                    En dat brengt dan weer de post ter sprake waarin er gezegd werd dat een 1.4 veel meer verbruikt dan een 1.6 of zelf een 1.8L
                                    Bij stadsverbruik zuipt dat ding zich te pletter, echt waar waardes van 11L per 100 km zijn legio als ik een dagje stad gedaan heb.
                                    En dat verklaart zich weer in het feit dat die kleine, welliswaar dappere motor, veel te weinig stamina heeft om die kolossale body in gang te sleuren.
                                    Hij rijdt sportief, maar je rijdt er geen deuk mee in een pak boter.
                                    Dus eigenlijk kortom verklaard, je voet moet iets te lang gassen ipv snel op ttoeren te komen om dan de “easy cruzer” te kunnen spelen.

                                    Groetjes, Rudy
                                    aka Tomcat-3

                                    Oh, ja bijna veegeten, de topic ging over verbruik. Als ik constant snelweg rijd doe ik ongeveer een 760km met een tankbeurt, als ik wisselend gebruik heb dan ga ik ongeveer na 580 a 600km terug aan de pomp moeten slurpen….
                                    Ik tank wel ongeveer rond de 45 a 47liter, dus is het ook geen volle tank natuurlijk, ik speel liever wat veilig… ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.