Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra H 1.4 I enjoy 2004 verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 22:22 #17243105
Euro95
ik doe zo een 500km 510km met 1 tank 52l .
als ik tank kan er 49l in dus rijd hem vrijwel leeg.Is dit volkomen normaal?
Rijd vaak 2x 10km E17 autosnelweg aan 105 km/u naar het werk.
woon wel getelt 500m van de oprit en werk 1km van de afrit.
Ben zelfs eens gaan bumperkleven aan vrachtwagens met een volle tank.
Scheelde 10l mja is dan nog ver er onder
Bandendruk staat op 2.2bar met stikstof niet dat die stikstof veel gaat doen :phttp://www.ultimatespecs.com/car-specs/Opel/1130/Opel-Astra-H-14-16v.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens de specs Range : 825 kmIs dat niet een beetje heel ver eronder?…
12 maart 2012 om 07:42 #17939660Hoi marzaz,
Ik ben van mening dat je astra-h met een 1.4motor met 90pk op de snelweg gewoon net iets te kort komt waardoor hij net iets hard moet werken.
Met als gevolg een hoog brandstof verbruik.
Ik heb zelf een astra-h gehad met een 1.6motor en 105pk en kan het net bol werken op de autosnelweg maar heeft niks over.
Zodra ik daar harder als 130km mee ging rijden ging hij ook zuipen en was het geen 1op15 meer maar ook 1op10 hooguit 1op11.
Plus dat iedere auto de eerste km’s en dan vooral met koud weer erg schadelijk is in het brandstof verbruik.
Dus doe er je voordeel mee als je in de toekomst ooit een volgende wagen wil gaan kopen.
Als je veel snelweg km’s maakt ben ik van mening dat je met wat meer vermogen toch zuiniger kan rijden vooral als het om een wat zwaardere wagen gaat als een astra.
Een tip nog om wat brandstof te kunnen besparen is:
Laat je auto zo lang mogelijk uitrollen (bv bij een afrit of verkeerslicht) met de voet van het gas en zonder de koppeling in te trappen laten uitrollen.
De wagen verbruikt op dat moment geen brandsof meer maar kan zomaar een km uitrollen zonder dat je de rem hoef aan te raken.
Ik zou zeggen probeer maar eens en je zal er van staan te kijken hoe lang je een wagen kan laten uitrollen zonder brandsof te verbruiken.Succes.
12 maart 2012 om 09:15 #17939659Ik zit ook ongeveer rond dit gebruik met een 1.6. Rijd ook voornamelijk korte afstanden. Ik merk wel zodra ik langere afstanden ga rijden hij ook zuiniger wordt en dus meer op een tank kan rijden.
Is volgens mij dus normaal.
12 maart 2012 om 10:16 #17939658ik rij met de 1.4 stationwagon tussen de 1:12,3 en 1:15,2 de 1:12,3 gehaald bij zeer koude temperaturen (-15)
dus als jj 1:10 haalt vind ik dat erg weinig, ik zou dan gaan denken aan een kapotte thermostaat waardoor de motor niet snel op temperatuur is.
Oh en zet je automatische airco maar eens uit, dat scheelt ook.
de 1.4 heeft genoeg vermogen voor op de snelweg, dat is het probleem niet, hij is hoogstens wat traag met optrekken maar kruisen met 130km/u is geen enkel probleem voor een standaard 1.4.
De pijpjes uit het luchtfilterhuis halen scheelt al met optrekken bij een standaard 1.4Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;12 maart 2012 om 16:45 #17939655@opel-mark wrote:
ik rij met de 1.4 stationwagon tussen de 1:12,3 en 1:15,2 de 1:12,3 gehaald bij zeer koude temperaturen (-15)
dus als jj 1:10 haalt vind ik dat erg weinig, ik zou dan gaan denken aan een kapotte thermostaat waardoor de motor niet snel op temperatuur is.
Oh en zet je automatische airco maar eens uit, dat scheelt ook.
de 1.4 heeft genoeg vermogen voor op de snelweg, dat is het probleem niet, hij is hoogstens wat traag met optrekken maar kruisen met 130km/u is geen enkel probleem voor een standaard 1.4.
De pijpjes uit het luchtfilterhuis halen scheelt al met optrekken bij een standaard 1.4Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;automatische AIrco licht altijd af.
hoe bedoelje de buisjes?
alvast bedankt voor uw reactie
12 maart 2012 om 22:02 #17939664hallo,
Ik rij ook een astra H 1.6 16V enjoy met 105pk heb ook een tank van 52/53 liter, hij rijd 1 op 12.4 en dan doe ik er niks geks mee..
vroeg me ook al af of dat normaal was.
Rij er ong 600/650 km mee. vaak haal ik de 650 niet eens.je leest op internet dat je er 1 op 15/16 mee zou moeten kunnen halen maar haal dat NOOIT !
12 maart 2012 om 22:28 #17939663@mich89 wrote:
hallo,
Ik rij ook een astra H 1.6 16V enjoy met 105pk heb ook een tank van 52/53 liter, hij rijd 1 op 12.4 en dan doe ik er niks geks mee..
vroeg me ook al af of dat normaal was.
Rij er ong 600/650 km mee. vaak haal ik de 650 niet eens.je leest op internet dat je er 1 op 15/16 mee zou moeten kunnen halen maar haal dat NOOIT !
Ik had een gtc z1.6xep en gemiddeld haalde ik 1op14 en ik vind me zelf echt geen slome rijder.
De meeste ritten die ik maak met m’n astra zitten tussen de 15 en 25km dus niet echt lange stukken.
Ben er wel mee naar spanje en zuid-frankrijk geweest en haalde toen bijna 1op19 met de airco aan en 130km p/uur op de teller.
Wat ik al eerder zij zodra je daar boven komt dan is het een echte zuipschuit :( .En idd laat eens je thermostaat nakijken die willen nog als een stuk gaan / open blijven staan waardoor je wagen pas erg laat op temperatuur komt.
Zeker in de winter maanden kan dit de eerste 10km erg veel brandstof schelen.12 maart 2012 om 23:05 #17939662De auto is van binnen vrij snel warm.
Zal denk hooguit 5 minuten zijn dan begin je het echt al wel te voelen.Rij meestal ook stukken tussen 15 en 30 km en dan gewoon 80 a 90 misschien keer 100 maar dan houd het ook wel op. Heb geen airco aan (geen ecc in de auto)
13 maart 2012 om 10:35 #17939661@marzaz wrote:
@opel-mark wrote:
ik rij met de 1.4 stationwagon tussen de 1:12,3 en 1:15,2 de 1:12,3 gehaald bij zeer koude temperaturen (-15)
dus als jj 1:10 haalt vind ik dat erg weinig, ik zou dan gaan denken aan een kapotte thermostaat waardoor de motor niet snel op temperatuur is.
Oh en zet je automatische airco maar eens uit, dat scheelt ook.
de 1.4 heeft genoeg vermogen voor op de snelweg, dat is het probleem niet, hij is hoogstens wat traag met optrekken maar kruisen met 130km/u is geen enkel probleem voor een standaard 1.4.
De pijpjes uit het luchtfilterhuis halen scheelt al met optrekken bij een standaard 1.4Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;automatische AIrco licht altijd af.
hoe bedoelje de buisjes?
alvast bedankt voor uw reactie
In het luchtfilterhuis zitten buisjes, vooral die in het bovendeksel zorgt ervoor dat je bij lage toerentallen weinig trekkracht hebt, o.a. dit is gedaan om de eco4 norm te kunnen halen, het buisje vernauwd ook, door het buisje met wat kracht naar buiten te duwen kun je hem eruit halen, gevolg is dat je weer trekkracht hebt bij lage toerentallen.
http://www.astratuningclub.nl/viewtopic.php?f=133&t=10222″ onclick=”window.open(this.href);return false;14 maart 2012 om 16:16 #17939657Ik rij met mijn 1.8 gtc 1.14, moet ik wel zeggen dat ik veelal alleen snelweg rij en tussen de 110 en 120 rechts hang:P
Maar niet verkeerd dacht ik:P14 maart 2012 om 17:32 #17939656kga eerst mijn filters vervangen dan door kijken deze waren mega smerig
15 maart 2012 om 11:58 #17939654Is het verbruik dan zo slecht als je +/- 500 km rijdt op 1 tank? Ik moet wel zeggen dat ik altijd rond de 100 resterende km’s ga tanken dus ik zou ongeveer 550 km op een tank kunnen rijden. Ik rij dan voornamelijk stukken van 10 km. Ik merk wel zodra ik langere afstanden ga rijden ik meer km’s met een tank doe.
15 maart 2012 om 12:27 #17939653@marzaz vind het idd niet echt zuinig, dat zeker voor een 1.4!!
Zelf als ik geen moeite doe haal ik al 500 km uit mn 45 ltr.(1.8)15 maart 2012 om 12:39 #17939652Nouja, een kleinere cilinderinhoud is niet per defenitie zuiniger. Dus wellicht was een 1.6 zuiniger geweest, maar het verbruik wat je omschrijft is volkomen normaal. 500 km op een tank is niks mis mee.
15 maart 2012 om 12:44 #17939651@ haasje17
Zoals jij het brengt(als eerder in dit topic) is de 1.4 gwn een te zwak motortje voor de astra?
oftewel je hebt niks aan een 1.4 in een astra hij zuipt meer en is langzamer? :jerry15 maart 2012 om 18:32 #17939650lanzaam is hij njaaa :hmmz valt wel mee :p
zolang ik dacia kan blijven inhalen is het goed! :thumb15 maart 2012 om 18:37 #17939649@astra-gtc-freak wrote:
Hoi marzaz,
Ik ben van mening dat je astra-h met een 1.4motor met 90pk op de snelweg gewoon net iets te kort komt waardoor hij net iets hard moet werken.
Met als gevolg een hoog brandstof verbruik.
Ik heb zelf een astra-h gehad met een 1.6motor en 105pk en kan het net bol werken op de autosnelweg maar heeft niks over.
Zodra ik daar harder als 130km mee ging rijden ging hij ook zuipen en was het geen 1op15 meer maar ook 1op10 hooguit 1op11.
Plus dat iedere auto de eerste km’s en dan vooral met koud weer erg schadelijk is in het brandstof verbruik.
Dus doe er je voordeel mee als je in de toekomst ooit een volgende wagen wil gaan kopen.
Als je veel snelweg km’s maakt ben ik van mening dat je met wat meer vermogen toch zuiniger kan rijden vooral als het om een wat zwaardere wagen gaat als een astra.
Een tip nog om wat brandstof te kunnen besparen is:
Laat je auto zo lang mogelijk uitrollen (bv bij een afrit of verkeerslicht) met de voet van het gas en zonder de koppeling in te trappen laten uitrollen.
De wagen verbruikt op dat moment geen brandsof meer maar kan zomaar een km uitrollen zonder dat je de rem hoef aan te raken.
Ik zou zeggen probeer maar eens en je zal er van staan te kijken hoe lang je een wagen kan laten uitrollen zonder brandsof te verbruiken.Succes.
Dank u,
Uitbollen in vitesse doe ik al lang. en zelfs remmen met de motor.
niet onnodig accelereren, of rook uit de banden pompen.
Hang vaak achter een kamion aan :p xD
Twordt wat duur in belgie ogarme nederland al.
ik ben een vrij defensieve chaufeur … ten zij ze in mijn gat plakken dan neem ik ze terug :oops:15 maart 2012 om 18:41 #17939648@marzaz wrote:
lanzaam is hij njaaa :hmmz valt wel mee :p
zolang ik dacia kan blijven inhalen is het goed! :thumbBedoelde het ook niet verkeerd, maar in mijn ogen vind ik het een beetje door opel genaaid als je met je 1.4 meer verbruikt dan een 1.8 die een stuk sportiever rijd.
heeft eigenlijk dan meer nadelen dan voordelen:)ik zag wel dat je div vieze filters vervangen had, wellicht helpt dat een beetje:P:)
15 maart 2012 om 18:45 #17939647idd hij is 0.5 sec sneller of mijn 1.7 opel astra G TD xD met de izusu motor er in.
eenig voordeel die was dus nu echt niet te verslijten 400 000 km :p15 maart 2012 om 19:12 #17939665Ah jo bouw er een cruiscontrol in, en die restrictie loshalen dat helpt ook wel. Kijk wat je dan haalt. Zag op youtube de auto van een clubmember van een turkse forum 900 op een tank 1.4 station :wtf
15 maart 2012 om 19:13 #17939666@iquick wrote:
Ah jo bouw er een cruiscontrol in, en die restrictie loshalen dat helpt ook wel. Kijk wat je dan haalt. Zag op youtube de auto van een clubmember van een turkse forum 900 op een tank 1.4 station :wtf
WTF :wtf :p hoeveel muilezels hingen daar aan?
15 maart 2012 om 19:16 #17939667euhh 1.4 90pk ofzo alleen als hij dat haalt dan snap ik jou 500Km niet :hmmz 900km heb ik ook nooit gezien op mijn scherm. Zag wel ooit een 1.3 diesel die met een volle tank 1100km kon maken
15 maart 2012 om 19:21 #17939668heb eens mijn filters vervangen:
http://i1048.photobucket.com/albums/s368/marzaz/C1CDC3C74599845E.jpg
http://i1048.photobucket.com/albums/s368/marzaz/pollenfilter.jpg
http://i1048.photobucket.com/albums/s368/marzaz/79F5A6C87D7D4F36.jpgkmoet wel zeggen dat ik de auto nog maar een jaar heb 60 000 km
en voor ik op het forum kwam kende ik niets en bleef ik overal mooi af.15 maart 2012 om 19:59 #17939669Dat ziet er idd vies uit ja, je hebt een zeer betrouwbare garage :hmmz Vooral mede dankzij het laatste plaatje
15 maart 2012 om 20:01 #17939670 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.